اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۴۶۸

 توضیحات بانک مرکزی درباره موسسه کاسپین

بانک مرکزی اعلام کرد: در سال ۱۳۹۵ هیات‌های تصفیه، فعالیت خود را پیش می‌بردند و در انتهای سال، کار نقل و انتقال دارایی و بدهی‌های ۶ مورد از تعاونی‌های منحله به موسسه اعتباری کاسپین انجام شد. همچنین، بانک مرکزی با هدف تسریع در پرداخت سپرده‌های سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان، خط اعتباری به میزان دارایی‌های شناسایی شده این تعاونی اختصاص داد.

به گزارش «تعادل»، بانک مرکزی در پاسخ به گزارش یکی از خبرگزار‌ی‌ها اعلام کرد: همان‌گونه که بارها و بارها بانک مرکزی اعلام کرده اعتراضات و تجمعات صورت گرفته در برخی مکان‌ها مربوط به کسانی است که در تعاونی اعتبار غیرمجاز منحله فرشتگان سپرده‌گذاری کرده‌اند و این موضوع ارتباطی با موسسه اعتباری کاسپین ندارد، اما متاسفانه برخی خبرگزاری‌ها ماجرا را از زاویه دیگری می‌بینند.

قابل توضیح است که پوشش اخبار تجمعات غیرقانونی برخی سپرده‌گذاران در موسسات غیرمجاز از قبیل «فرشتگان» موجب سلب آرامش روانی جامعه و ایجاد نگرانی سپرده‌گذاران بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز در سراسر کشور شده و برخی خبرگزاری‌ها به موضوعاتی همچون بحران بانکی اشاره و نسبت به اطلاعیه‌ها و توضیحات رسمی بانک مرکزی بی‌اعتنایی کرده‌اند. بر این اساس طی گزارش‌های مختلفی با ارائه برخی توضیحات در مورد شرایط بانک‌ها سعی کرده وضعیت نظام بانکی را بحرانی جلوه دهد.

در این ویدیو، راوی به مردم توصیه می‌کند از بانک‌ها و موسسات برای اینکه پول‌شان را نخورند، ضمانت بگیرند. باید از آن خبرگزاری سوال شود چرا این موضوع نادرست را که مستقیما با زندگی عموم مردم جامعه ارتباط دارد و باعث ایجاد نگرانی‌هایی میان مردم می‌شود، اعلام می‌کند؟

اظهارنظر درخصوص این موضوع، نیازمند احتیاط بیشتر تمام دلسوزان نظام است چراکه همه ما می‌دانیم که خسارت‌های ناشی از آن، با هر هدفی که صورت گرفته، جبران‌ناپذیر است.

 برخورد سازمان‌های نظارتی با شایعه‌سازان ورشکستگی

مراسم افتتاح سومین شعبه بانک پارسیان در ارومیه با حضور آقایان قاضی‌پور نماینده شهرستان ارومیه در مجلس، حجت‌الاسلام بیگی نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان، مسوولان کشوری و مدیران و مشتریان بانک پارسیان برگزار شد.

قاضی‌پور نماینده ارومیه در مراسم افتتاح شعبه آزادگان ارومیه گفت: متاسفانه اخیرا علیه بانک پارسیان شایعه‌یی به وجود آمده که باید بانک مرکزی اطلاعیه‌یی در این مورد صادر می‌کرد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد همچنین سازمان‌های نظارتی و قضایی کل کشور، باید با خاطیان برخورد کنند؛ ملت با هزاران مشقت پول‌هایشان را برای روز مبادا، پیری، ازدواج و موضوعات اینچنینی جمع می‌کنند لذا ما باید اعتماد مردم را به نظام بانکی جلب کنیم.

وی افزود: بانک پارسیان یک سهام‌دار و پشتیبان قوی به نام ایران خودرو دارد که متاسفانه تعدادی افراد سود جو قصد داشتند با ایجاد کمپین عدم خرید خودرو داخلی تولید ملی را زمین بزنند؛ زمانی که من به عنوان مخالف بحث انحصاری خودروسازان ایرانی در مناظره شرکت کرده بودم، مرا به عنوان ضد شرکت سایپا و ایران خودرو می‌شناختند در حالی که بنده همیشه از تولید ملی استقبال کردم؛ چرا که خودروسازان ملی نزدیک 100هزار نفر خودشان مستقیم و 600هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

 تولید روبات کمک حرکتی با حمایت بانک‌پاسارگاد

با حمایت بانک‌پاسارگاد و پس از گذراندن موفقیت‌آمیز آزمون‌های مختلف فنی، روبات اگزواسکلتون به مرحله تولید رسید. به‌گزارش روابط‌ عمومی بانک ‌پاسارگاد، حامد ساجدی مدیرعامل شرکت پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد (شناسا) از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد، با اعلام این خبر گفت: با حمایت بانک‌پاسارگاد، شرکت پداسیس موفق شد پس از طی موفقیت‌آمیز آزمون‌های مختلف فنی روی محصول خود یعنی روبات اگزواسکلتون، قرارداد فروش این محصول را با بیمارستان رفیده تهران نهایی کند. وی ادامه داد: این روبات، نوعی روبات کمک حرکتی است که به بیماران پاراپلژیک و دارای ضایعات نخاعی که قدرت حرکت ندارند، کمک می‌کند تا با پوشیدن آن امکان حرکت را بازیابند. این روبات قابلیت به‌کارگیری در زندگی عادی یا فرآیندهای توانبخشی را نیز داراست. ساجدی خاطرنشان کرد: شرکت پداسیس که در حوزه توانبخشی حرکتی به طراحی و تولید محصولات نوآور و دانش‌بنیان می‌پردازد، از مجموعه سرمایه‌گذاری‌های شرکت شناسا به عنوان شرکت تخصصی سرمایه‌گذاری خطرپذیر گروه مالی پاسارگاد است.

 بازدید مدیرعامل بانک انصار از نمایشگاه قرآن کریم

ابراهیمی مدیرعامل بانک ‌انصار در آخرین هفته برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در جریان بازدید از نمایشگاه در مصلای حضرت ‌امام‌‌خمینی(ره) ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف و کسب آگاهی از فعالیت‌های صورت گرفته درخصوص ترویج فرهنگ قرآنی از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، طی گفت‌وگویی ابراز امیدواری کرد که شعار امسال نمایشگاه قرآن تحت‌عنوان «اخلاق و زندگی» منبع الهام مدیران و کارکنان بانک انصار باشد تا ضرورت عمل به مفاهیم قرآنی و الهی را برای احیای سبک فعالیت حرفه‌یی ایرانی-اسلامی در بانک انصار را بهتر درک کنند.  ابراهیمی با اشاره به پتانسیل خوب قرآنی کشور، افزود: باتوجه به نوآوری و خلاقیت‌هایی که وجود دارد، نیاز است تا کارهای خوبی در این حوزه انجام و در جامعه نهادینه شود. هر چند پوشش هنری موضوعات قرآنی می‌تواند در نهادینه شدن مفاهیم قرآنی برای عموم جامعه موثر باشد اما نیاز است تا حمایت‌های مالی نیز پشتوانه این مهم باشد.

 

ارسال نظر