اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۳۴۴

 کشاورزی کرمانشاه باید به‌روز شود

کرمانشاه| نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: کشاورزی استان باید به‌روز شود. آیت‌الله مصطفی علماء در دیدار با جمعی از مسوولان بخش کشاورزی، کشاورزان، عشایر و تشکل‌های کشاورزی استان، اظهار کرد: باوجود اقدامات خوب انجام شده در بخش کشاورزی، هنوز در بخش‌های کشاورزی و دامپروری نیاز به انجام کارهای بیشتری است. آیت‌الله علماء با بیان اینکه ریشه بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی در بیکاری و ضعف اقتصادی است، افزود: استان کرمانشاه ظرفیت‌های طبیعی بسیار خوبی در زمینه‌های کشاورزی و دامپروری دارد و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند تاثیر زیادی بر بهبود شرایط اقتصادی و کاهش بیکاری در استان داشته باشد.

 صادرات کالا به قطر 70درصد افزایش می‌یابد

بندرعباس| مدیرکل گمرک بندرلنگه در هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیت موجود، بسیج امکانات و خدمات گمرک و بندری در راستای کمک به صادرکنندگان، صادرات کالا از بندرلنگه به کشور قطر در روزهای آینده 70درصد افزایش یابد. صفر شیبانی در جمع خبرنگاران افزود: اکنون زمان صدور مجوز صادرات کالا در گمرک بندر لنگه به کمتر از یک ساعت رسیده است و در روزهای اخیر 200تن کالا در قالب 10 کانتینر به ارزش یک‌میلیارد و 36 میلیون و 489 هزار ریال از بندر لنگه به کشور قطر صادر شد. او خاطرنشان کرد: در گذشته از طریق این بندر، شن و ماسه و دام به کشور قطر صادر می‌شد که اکنون باتوجه به فرصت به وجود آمده و شرایط منطقه صادرات کالا به‌ویژه مواد غذایی، میوه و تره‌بار با تسهیلات ویژه در حال انجام است.

 فعال سازی ۱۲ پایگاه «حامی‌یاب» برای کودکان

سمنان| مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان سمنان از فعالیت ۱۲ پایگاه حامی‌یاب برای کودکان نیازمند این استان همزمان با دومین شب قدر خبر داد. سیدجواد رضوی در حاشیه برگزاری آیین دومین شب قدر در سمنان اظهار کرد: این پایگاه‌ها به‌منظور حمایت از کودکان نیازمند استان سمنان ایجاد شده‌ است. به گفته او بیش از 600 کودک نیازمند و محروم استان سمنان زیرپوشش این طرح حامی‌یابی در شب‌های قدر در این استان قرار دارند. مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان سمنان با اشاره به اینکه پایگاه‌های حامی‌یابی در 12 نقطه از محل‌های برگزاری آیین‌ ویژه شب قدر و بیست و یکم ماه مبارک رمضان در استان سمنان شامل حسینیه‌ها، مساجد و بقاع متبرکه شاخص این استان برپا شد، اضافه کرد: این مراکز تا عید سعید فطر در مساجد و بقاع متبرکه استان سمنان دایر است.

 خریداری ۸ هزار تن گندم در خراسان‌جنوبی

بیرجند| معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: ۸ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خراسان‌جنوبی خریداری شد. مهدی عصمتی‌پور اظهار کرد: از ابتدای زمان خرید تضمینی گندم تاکنون در خراسان‌جنوبی 8 هزار و 983تن گندم از کشاورزان و بهره‌برداران خریداری شده است. او افزود: آمار خریداری شده گندم به صورت تضمینی از کشاورزان و بهره‌برداران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل که 7 هزار و 560 تن بوده افزایش داشته است. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: 24 مرکز خرید گندم در استان فعال است.

 اختصاص غرفه‌های رایگان خارجی

زنجان| رییس اتاق بازرگانی زنجان گفت: در راستای حمایت از صنعتگران، اتاق بازرگانی غرفه‌های رایگانی را در نمایشگاه‌های خارجی در اختیار آنان قرار داده است. غلامحسین جمیلی با اشاره به حمایت‌های اتاق بازرگانی از صنعتگران استان، اظهار کرد: ترغیب و اختصاص غرفه‌های رایگان برای صنعتگران استان در نمایشگاه‌های خارجی تنها بخشی از اقدامات اتاق زنجان جهت رونق تولید در استان است، به‌گونه‌یی که پارسال اتاق بازرگانی زنجان با پرداخت هزینه سه نمایشگاه خارجی امکان حضور رایگان صنعتگران استان در نمایشگاه برون‌مرزی را فراهم کرد که دستاوردهای خوبی نیز برای استان در پی داشته است. این مسوول با اشاره به برگزاری نمایشگاه آرتی‌جنیا، ادامه داد: این نمایشگاه 17 آذرماه در کشور ایتالیا برگزار می‌شود و اتاق بازرگانی نیز در آن مشارکت خواهد داشت و امیدواریم شاهد حضور صنعتگران استان در این نمایشگاه باشیم.

 پلمب هزار حلقه چاه غیرمجاز در هرمزگان

بندرعباس| هزار حلقه چاه غیرمجاز در هرمزگان تا پایان سال پلمب می‌شود. مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی آب منطقه‌یی هرمزگان در این خصوص گفت: در هرمزگان نزدیک به ۵ هزار و ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز است که تعیین تکلیف این چاه‌ها تا پایان سال ۹۶ به اتمام می‌رسد. مسعود رازمند افزود: از این شمار حلقه چاه نزدیک به هزار چاه مجوز بهره‌برداری دریافت می‌کنند و بقیه چاه‌ها نیز پلمب می‌شوند. او خاطرنشان کرد: همچنین برای جبران کسری آب‌های زیرزمین هزار کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی نصب می‌شود.

 107 میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی امید

اراک| مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی گفت: 107 میلیارد و 683 میلیون ریال تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون توسط صندوق کارآفرینی امید این استان به متقاضیان پرداخت شده است. احسان مهدوی افزود: این مبلغ در قالب تسهیلات ازدواج، اشتغال، ضروری و سپرده‌گذاری به 852 نفر از متقاضیان استان پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 48 میلیارد و 941میلیون ریال بود حدود دو و دو دهم درصد افزایش دارد. او ادامه داد: از مجموع این تسهیلات، 5 میلیارد و 900میلیون ریال در قالب تسهیلات ازدواج به 55متقاضی و 40 میلیارد و 970 میلیون ریال در قالب وام خوداشتغالی به 134 متقاضی پرداخت شد.

 

ارسال نظر