ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۷۸

 امکان سفر عمانی‌ها به قشم با خودرو شخصی

مسافران عمانی علاقه‌مند سفر به جزیره قشم می‌توانند بعد از ماه مبارک رمضان با توجه به آماده شدن اسکله تخلیه و بارگیری خودرو در بندر بهمن با استفاده از کشتی ال هلانیات AL HALLANIYAT به صورت دو روز در هفته با انتقال وسایل نقلیه خود به این جزیره زیبا در جنوب ایران سفر کنند.

فرزین حقدل معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اعلام اینکه مسافران عمانی برای انتقال خودرو شخصی خود به جزیره قشم باید با پلاک ترانزیت وارد منطقه آزاد قشم شوند، افزود: ارائه پلاک موقت منطقه آزاد قشم به خودروهای عمانی براساس تشریفات قانونی در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، وی اظهار کرد: راه‌اندازی خط دریایی بین بندر بهمن و بندر خصب عمان براساس سیاست دولت تدبیر و امید و در راستای گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای هدف از جمله کشور دوست و برادر عمان از مرداد ماه سال گذشته در قشم آغاز شده است. معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه خط مسافری و باری دریایی بین قشم و عمان دایمی است، گفت: با استقبال بیشتر مسافران ایرانی و عمانی برای سفر در این مسیر دریایی، امکان افزایش سفرها از دو روز در هفته به روزهای بیشتر امکان‌پذیر خواهد بود. وی گفت: مسافران عمانی در سفر به جزیره قشم می‌توانند از مزیت امکان سفر به نقاط مختلف کشورمان با دریافت ویزای سه ماهه که در بندر بهمن و فرودگاه بین‌المللی قشم و دفتر نمایندگی وزارت خارجه صادر می‌شود، استفاده کنند.

 ممانعت از ورود بیماری‌های همه‌گیر از مرزهای دریایی

با هدف کنترل و ممانعت از ورود بیماری‌های همه‌گیر از طریق مرزهای دریایی و بنادر کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سازمان بنادر و دریانوردی تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با حضور محمد سعیدنژاد، معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه در محل وزارت بهداشت برگزار شد. این تفاهمنامه که به امضای محمد سعیدنژاد و علی‌اکبر سیاری رسید بر گسترش همکاری‌ها در راستای ممانعت از ورود بیماری‌های همه‌گیر از مرزهای دریایی به کشور تاکید دارد. این تفاهمنامه که در ۸ ماده به امضای طرفین رسید بر توسعه همکاری‌های مشترک بهداشتی در راستای مقررات بین‌المللی بهداشتی تاکید دارد. بهره‌مند شدن طرفین از توانمندی‌های علمی و فنی در راستای مقررات بین‌المللی بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تالیف و تدوین مواد آموزشی از قبیل کتب، نشریات و جزوات از موضوعات مطرح شده در این تفاهمنامه است. براساس این تفاهمنامه وزارت بهداشت مکلف به فعال‌سازی و تقویت ساختارهای اجرایی و تجهیزاتی پایگاه‌های مراقبت بهداشتی مرزی در بنادر کشور می‌شود.

 جابه‌جایی روزانه تا ۵ هزار مسافر با راه‌آهن شمال

مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: به‌طور متوسط روزانه بین ۳ تا ۵ هزار مسافر از طریق ناوگان راه‌آهن شمال جابه‌جا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، یوسف گران‌پاشا درباره وضعیت ناوگان راه‌آهن شمال گفت: تمام زیرساخت اداره‌کل راه‌آهن شمال برای انجام سفرهای تابستانی آماده است.

وی بیان کرد: وضعیت ناوگان راه‌آهن مطلوب بوده و ریل‌باس جدید از سمت پل‌سفید به گرگان و گرگان به ساری تردد دارد. مدیرکل راه‌آهن شمال تصریح کرد:

3 ریل‌باس همه روزه درحال فعالیت است که دو ریل‌باس از گرگان به پل‌سفید و یک ریل باس از پل‌سفید به گرگان فعالیت دارد. گران‌پاشا یادآور شد: به طور متوسط روزانه بین ۳تا ۵ هزار مسافر از طریق ناوگان راه‌آهن شمال جابه‌جا می‌شوند. گران‌پاشا با اشاره به فعالیت قطار گردشگری در مازندران افزود: قطار گردشگری به‌صورت هفتگی برای بازدید مسافران از مناطق مختلف گردشگری خدمات مورد نیاز ارائه می‌دهد. وی گفت: اداره‌کل راه‌آهن شمال در زمینه تورهای گردشگری از طریق ناوگان آمادگی کامل دارد. مدیرکل راه‌آهن شمال از بارگیری ۲۳۵۰تن روغن خوراکی وارداتی از روسیه در بندر امیر‌آباد به زودی توسط ۴۴دستگاه واگن خبر داد.

 

 

ارسال نظر