خبر

۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۵۸

 ناو گروه ارتش چین در بندرعباس پهلو می‌گیرد؛ ایسنا| ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین فردا در منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش (بندرعباس) پهلو می‌گیرد. امروز ناوگروه کشور چین متشکل از دو فروند ناو رزمی و یک فروند ناو پشتیبانی به همراه یک بالگرد در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در بندر عباس پهلو می‌گیرد. این ناوگروه جهت انجام فعالیت‌های آموزشی، در چند روز گذشته در بندر کراچی پاکستان نیز پهلو گرفته بود. پیش از این برای نخستین‌بار در روابط نیروهای دریایی دو کشور، در اسفند 1391 نیز ناوگروه 24 نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران به بندر ژانگ ژیانگ چین اعزام و با استقبال مقامات نیروی دریایی کشور چین روبه‌رو شده بود. همچنین در تاریخ 29 شهریور 93 ناوگروه هفدهم نیروی دریایی ارتش چین در منطقه یکم امامت نداجا پهلو گرفته بود.

 باید از نسل جوان و کارآمد در بدنه دولت حداکثر استفاده به عمل آید؛ایرنا| آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه زاهدان با تاکید بر استفاده دولت از نسل جوان و کارآمد در بدنه دولت دوازدهم گفت: اگر بنا باشد دولت موفقیت به دست آورد و به اهداف خود برسد باید حالت فراجناحی به خود بگیرد. وی اظهار داشت: لازم است نیروهای کارآمد از هر جناح و از هر جبهه‌یی که هستند اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب و از نظر سوابق، دارای سلامت و کارآمدی در دولت راه پیدا کنند تا دولت بتواند موفق باشد. امام جمعه زاهدان گفت: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند ما باید نسل جدید را در عرصه سیاست ورود دهیم و این تفکر آقا مربوط به دیروز و پریروز نیست بلکه از آغاز کار، ایشان نگاه بسیار زیبایی به نسل جوان مخصوصا به قشر دانشجو داشتند و فرمودند ما دانشجویانمان را باید در عرصه سیاست فعال نگه داریم و خدا لعنت کند آنهایی را که نمی‌گذارند دانشجویانمان سیاسی بار بیایند.

 میانگین سرعت اخذ رای الکترونیکی در انتخابات از ۹۲ ثانیه به ۸۷ ثانیه رسید؛خانه ملت| سلام امینی رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان ایلام گفت: در نخستین تجربه برگزاری انتخابات الکترونیکی شاهد کندی‌هایی بودیم. وی، اظهار داشت: میانگین سرعت رای دادن به صورت الکترونیکی ابتدا 92 ثانیه بود و بعد از آن به 87 ثانیه رسید که بازهم می‌توان گفت، این وقت طولانی است و باید زمان را کاهش دهیم. نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد دستگاه‌های اخذ رای الکترونیکی را باید افزایش دهیم، بیان کرد: در نخستین تجربه برگزاری انتخابات الکترونیکی شاهد کندی‌هایی بودیم. امینی متذکر شد: با توجه به برگزاری انتخابات الکترونیکی در حدودا 140 شعبه اخذ رای انتخابات شوراها می‌توان گفت، ضریب اطمینان برگزاری انتخابات الکترونیکی نسبت به روش سنتی بسیار بالاتر است. وی افزود: در جریان برگزاری انتخابات الکترونیکی 2 دستگاه وجود دارد که یک دستگاه اطلاعات افراد را ثبت می‌کند و دستگاه بعدی نیز برای اخذ آرا مورد استفاده قرار می‌گیرد. رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان ایلام گفت: 3 کارت در حوزه‌های که انتخابات الکترونیکی برگزار شد، وجود داشت یعنی؛ همواره یک کارت در حال ثبت اطلاعات بود، کارت دیگری نیز در حال رای دادن بود و یک کارت نیز در مسیر بازگشت برای ثبت اطلاعات بود.

 اصلاح‌طلبان بدنبال سهم خواهی نیستند؛ ایرنا| حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری انتخاب بین دو نوع تفکر، گرایش و دیدگاه بود، گفت: این انتخابات گزینش آزادانه و آگاهانه مردم از یک جریان و طرز تفکر بود و روحانی بعد از انتخابات، رییس‌جمهوری همه کشور است چه آنهایی که به ایشان رای دادند و چه آنهایی که رای ندادند. وی معتقد است: در انتخابات ریاست‌جمهوری جریانی که در راس آن روحانی و مجموعه هوادارانش و جریان دیگر که در راس آن رییسی و هوادارانش بود، در واقع دو نوع تفکر، گرایش و دیدگاه در برابر مردم بود. این انتخابات یک گزینش آزادانه و آگاهانه از انتخاب یک جریان و طرز تفکر بود. منتجب‌نیا در عین حال یادآور شد که البته ضعف‌هایی در جریان انتخابات به وقوع پیوست که اگر این ضعف‌ها نبود توفیقات روحانی و بلکه توفیقات نظام به مراتب بیشتر بود.

 نباید با ضعیف جلوه دادن دولت، اقدامات تروریستی را تبرئه کنیم؛خبرآنلاین| علی‌محمد حاضری فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه بعد از حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام(ره) تندورهایی از این ماجرا برای حمله به دولت سوءاستفاده می‌کنند، گفت: قطعا جریان‌های اصلی چنین استباطی را ندارند و آنقدر شعور دارند که چنین الفاظ و اظهارنظرهایی را بر زبان نیاورند. ضعیف نشان دادن دولت در حمله تروریستی روز چهارشنبه به نفع نظام نیست و دشمنان را شاد می‌کند. او تاکید کرد: اشخاصی که این مباحث را مطرح می‌کنند از اهمیت منافع ملی در قبال مجادلات جناحی و گروهی غافل هستند. حاضری در ادامه خاطر‌نشان کرد: جامعه باید یک‌پارچه، منسجم و با وحدت ملی در قبال این حوادث حضور پیدا کند تا دشمنان و کسانی که می‌خواستند از این شرایط سوءاستفاده کنند مایوس شوند.

 آل‌سعود امنیت خودشان را هم نمی‌توانند حفظ کنند؛مهر| علی‌اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سخنان وزیر خارجه عربستان حاکی از عدم شناخت ایران، منطقه و بی‌تجربگی آنها است وگرنه اینها امنیت خودشان را هم نمی‌توانند حفظ کنند. وی در حاشیه دیدار با گونار فرس رییس مرکز پژوهش‌های سوئد که صبح روز سه‌شنبه برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که نقش عربستان را در حادثه تروریستی تهران و مساله قطر با توجه به برخی اظهارات مقامات سعودی مبنی بر اینکه ایران را زمین جنگ خواهیم کرد چگونه می‌بینید، اظهار داشت: مشکلی که عربستان طی این سال‌ها دچار شده ناپختگی و بی‌تجربگی کسانی است که در وزارت خارجه آنها عمل می‌کنند و گاهی سخن‌هایی می‌گویند و این حاکی از عدم شناخت ایران، منطقه و بی‌تجربگی آنها است وگرنه اینها امنیت خودشان را هم نمی‌توانند حفظ کنند. ولایتی تصریح کرد: هنوز مرکب امضای اعلامیه و اتحاد میان آنها خشک نشده، بین قطر و آنها اختلاف پیش آمد که در تاریخ‌شان بی‌سابقه است و نشان‌دهنده بی‌ظرفیتی دیپلماسی عربستان است که با نزدیک‌ترین همسایگان خودش هم نمی‌تواند زندگی آرامی داشته باشد.

 

ارسال نظر