لغو سند 2030

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۶۱
لغو سند 2030

رییس اسبق سازمان صدا و سیما و عضو شورای انقلاب فرهنگی عصر روز گذشته در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «امروز رییس‌جمهور و کلیه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به اتفاق به استقلال فرهنگ و آموزش کشور رای دادند.» سید عزت‌الله ضرغامی در ادامه افزود: «سند ۲۰۳۰ از دستور خارج شد. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و دیگر اسناد بالادستی محور اصلی برنامه‌ریزی‌های ملی خواهد بود. قوت استدلال رهبری در این موضوع فوق‌العاده بود.» گلشنی دیگر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در خبری درباره جلسه دیروز به تسنیم گفت: قرار شد سند تحول بنیادین در دستور کار مسوولان آموزشی قرار گیرد و اعضا وارد بحث تفصیلی درباره سند 2030 نشدند.  محمدمهدی زاهدی دیگر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جزییات جلسه دیروز شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بررسی سند 2030 در دستور کار امروز شورا قرار گرفت.

وی افزود جمع‌بندی نهایی جلسه این شد که ملاک حرکت نظام آموزشی کشور، سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور باشد.  زاهدی در پاسخ به این سوال که یعنی دیگر سند 2030 اجرایی نخواهد شد؟ گفت: وقتی ملاک حرکت، اسناد بالادستی آموزشی کشور قرار بگیرد، به این معناست که چیزی به نام سند 2030 اجرایی نخواهد شد.  جمشید جعفرپور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به جلسه عصر دیروز شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: پس از صحبت‌هایی که در جلسه گذشته درباره سند 2030 انجام شده بود، تعدادی از اعضا در این باره به اظهارنظر پرداختند.

وی ادامه داد: باتوجه به مواضع رهبر معظم انقلاب، اعضای شورا به اتفاق و با مجموع آرا تصویب کردند که مبنای کارهای آموزشی در کشور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که در بحث آموزش در کشور، مبنای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.  پیش از این هم یک عضو هیات رییسه مجلس نامه ۱۵۱ نفر از نمایندگان مجلس به رییس‌جمهور درخصوص ضرورت ملغی شدن سند ۲۰۳۰ را قرائت کرد.  محمدحسین فرهنگی در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، نامه ۱۵۱ نماینده مجلس به رییس‌جمهور درخصوص ضرورت ملغی شدن سند ۲۰۳۰ را قرائت کرد.  بنا بر گزارش خبرگزاری خانه ملت، ۱۵۱ نماینده مواردی را درباره سند ۲۰۳۰ مطرح کرده و در پایان اعلام کردند که این سند به‌دلیل عدم تصویب در مجلس، اعتبار ندارد. همچنین با توجه به اینکه مقام معظم رهبری صریحا بر ضرورت الغای این سند به‌دلیل نقض استقلال فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کردند، انتظار می‌رود در راستای اجرای جزء ۱ بند الف ماده ۶۳ در قانون برنامه ششم ملغی اثر بودن این سند به صورت رسمی اعلام شود.

 

ارسال نظر