گمانه‌زنی برای جانشینی ترزا می

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۰۵۹

 ساندی تایمز:

این روزنامه با انتشار تصویری از بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا نوشته که پنج عضو کابینه دولت از وی خواسته‌اند تا خود را برای جانشینی ترزا می نخست‌وزیر این کشور آماده کند. در این گزارش به نقل از یکی از متحدان حزبی جانسون آمده است: «او از تنها کسانی است که قادر به گفت‌وگو با مردم است. ما نیازمند یک حامی برگزیت هستیم. بوریس تنها فرد مردمی با داشتن ارزش‌های لیبرالی است.» ساندی میل در ادامه با اشاره به حمایت برخی اعضای کابینه از نخست‌وزیری جانسون مدعی شده که او در حال آماده شدن برای گرفتن این پست است. انتقادها از ترزا می‌ پس از شکست در انتخابات زودهنگام پارلمانی که به از دست رفتن اکثریت حزب حاکم محافظه‌کار انجامید، بسیار بالا گرفته است. از آنجا که ترزا می ‌با هدف کسب اکثریت مطلق و پیشبرد بهتر مذاکرات برگزیت درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را داده بود، شکست او در این رای‌گیری را به یک قمار ناموفق سیاسی تشبیه کرده‌اند.

 واشنگتن پست:

چند روزی از انتخابات پارلمان بریتانیا می‌گذرد اما تبعات این موضوع هنوز اخبار بسیاری از رسانه‌ها را به خود اختصاص داده است. واشنگتن پست در صفحه اول خود به فشارها علیه ترزا می، ‌مبنی بر کناره‌گیری او اشاره کرده است. تقریبا تعداد بسیاری از اعضای حزب محافظه‌کار بریتانیا اعلام کرده‌اند که ترزا می ‌در پی نتایح انتخابات، باید از سمت خود کناره‌گیری کند. این واکنش و فشارها علیه نخست‌وزیر بریتانیا، پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمان آغاز شد؛ به عقیده بسیاری افراد، نتایج حزب محافظه‌کار در انتخابات اخیر این کشور فاجعه‌بار بوده است. همچنین با توجه به اینکه این حزب در کسب اکثریت کرسی‌ها شکست خورده، بسیاری از مقامات ارشد محافظه‌کار، اعلام کرده‌اند که باید ضرورت جایگزینی برای ترزا می ‌بررسی شود.

در این میان، ترزا می، تمایل چندانی به واکنش نسبت به این درخواست‌ها ندارد. او بارها اعلام کرده که از مقام خود کناره‌گیری نخواهد کرد.

 لوموند:

 این نشریه در صفحه نخست خود با اشاره به انتخابات پارلمانی فرانسه از پیروزی قاطع حزب امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه سخن گفته است، یک پیروزی در جمهوری پنجم بی‌سابقه خواهد بود. این روزنامه تاکید کرده که دور اول این انتخابات باید نخستین قدم برای یک تغییر اساسی در پارلمان باشد. لوموند نوشته که به نظر می‌رسد نسل جدیدی از نمایندگان در راه پارلمان بعدی فرانسه باشد. براساس پیش‌بینی‌ها ۵۸ درصد از کاندیداهایی که در انتخابات پارلمانی به پیروزی خواهند رسید مرد هستند و میانگین سنی آنها ۴۹ سال است. همچنین احتمالا اکثر آنها از نیروهای دولتی هستند. لوموند پیش‌بینی کرده که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری غیرمتعارفی که فرانسه پشت‌سر گذاشت و نمایندگان احزاب سنتی در این کشور از سوی رای‌دهندگان رد شدند، اکنون انتخابات مجلس ملی می‌تواند فرصتی برای نوسازی سیاسی در این کشور باشد، تحولی که فراز و نشیب‌های زیادی نیز خواهد داشت.

 

ارسال نظر