روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۹۹۳

 قرآن و خاندان رسالت دو معجزه الهی هستند-پاد| رییس‌جمهوری در مراسم تجلیل از خادمان قرآنی، قرآن را کتاب هدایت و خاندان رسالت را مایه خیر کثیر ‏توصیف کرد و گفت: این دو گوهر گرانبها و دو ثقل اکبر هر دو معجزه الهی بوده و مایه افتخار ما مسلمانان ‏هستند. روحانی شامگاه شنبه، کتاب آسمانی قرآن و ‏آیات آن را معجزه جاوید و پیامبر گرامی اسلام(ص) و خاندان بزرگوار ایشان را معجزه تربیت همین قرآن و ‏مکتب معرفی کرد و افزود: اگر بخواهیم تجسم قرآن را ببینیم باید آن را در وجود پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ‏و در کلام، اخلاق و رفتارشان ببینیم. او افزود: بی‌تردید خدای متعال در سایه عمل به قرآن کریم ما را به سعادت خواهد رساند. ‏

 نتیجه انتخابات شهر تهران نهایی شد-ایلنا| علیرضا رحیمی رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران از نهایی شدن نتیجه انتخابات شورای شهر در پایتخت خبرداد و گفت: ۱۹۰ شکایت در دوره قبل ارائه شده بود، در دوره جدید و در بازه زمانی ۴۸ ساعته ۹ شکایت جدید رسید و ما این ۹ شکایت را مجددا مورد بررسی قرار دادیم. وی این شکایات را مرتبط با کاندیداهای عضو لیست خدمت و شخص چمران و سروری مطرح کرد و گفت: این دو فرد بیشترین اصرار را بر بازشماری آرا داشتند و هم به هیات مرکزی و هم به شخص رییس مجلس مراجعاتی داشتند و با وجود اینکه هیچ دلیلی در شکایت‌های خود نداشتند به دنبال بازشماری آرا بودند.

 ترکیب هیات رییسه کمیسیون شوراها مشخص شد-مهر| ترکیب هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با رای اعضای کمیسیون مشخص شد که به موجب آن محمدجواد کولیوند مجددا برای یک دوره یک‌ساله برای ریاست کمیسیون انتخاب شد و حمیدرضا کاظمی و امیر خجسته به عنوان نواب رییس اول و دوم کمیسیون شوراها و اصغر سلیمی نماینده سمیرم به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شدند و همچنین احمد علیرضا بیگی به عنوان دبیر اول و سهراب گیلانی به عنوان دبیر دوم کمیسیون شوراها برگزیده شدند.

 عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی شد-تسنیم| محمدرضا بادامچی نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از انتخاب عبدالله عزیزی به عنوان رییس این کمیسیون خبر داد. وی همچنین با اشاره به انتخابات هیات رییسه کمیسیون اجتماعی گفت: بر این اساس بنده و آقای مسعود رضایی به عنوان نواب رییس انتخاب شدیم. به گفته بادامچی، زهرا ساعی به عنوان سخنگو و روح‌الله بابایی‌صالح و ناهید تاج‌الدین به عنوان دبیران هیات رییسه کمیسیون اجتماعی انتخاب شدند.

 مصمم به حفظ روابط با ایران هستیم - ایرنا| حمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد: دوحه گفت‌وگوها با جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی می‌کند و مصمم به حفظ روابط با تهران است. وزیر خارجه قطر که در مسکو به سر می‌برد و با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و مذاکره کرد، در مصاحبه با راشاتودی گفت که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس مذاکره با ایران را ترجیح می‌دهند و در پی همکاری با تهران هستند.حمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی با بیان اینکه ایران همسایه ماست، اظهار کرد که اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس مذاکره با این کشور را ترجیح می‌دهند. وی افزود که تمام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس برخی اختلاف‌ها و نگرانی‌ها دارند، اما انتخاب راهبردی تمام این کشورها گفت‌وگو با ایران است.

 دفتر نماینده الیگودرز به عنوان موزه یادمان شهدای ترور انتخاب شد-ایرنا| نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از انتخاب دفتر وی به عنوان موزه یادمان شهدای ترور از سوی هیات رییسه مجلس خبر داد. محمد خدابخشی اظهار کرد: به دلیل اینکه بیشترین درگیری‌های تروریستی در چهارشنبه گذشته در دفتر من بود، بر اساس تصمیم هیات رییسه مجلس این دفتر به عنوان موزه یادمان شهدای ترور انتخاب شد. وی در پاسخ به این سوال که آیا از کارکنان این دفتر در این حادثه به شهادت رسیدند، تصریح کرد: کارمندان دفتر بنده قبل از حضور تروریست‌ها به دفتر رو‌به‌رو رفتند و در آنجا پناه گرفته بودند به همین دلیل شهیدی در این دفتر نداشتیم ولی میزان خسارات به حدی است که به عنوان یادمان شهدای ترور انتخاب شد.

 ‎سیاست دولت خروج غیرتورمی مسکن از رکود است-خانه ملت| محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت گفت: سیاست دولت برای رونق بازار مسکن، سیاست خروج غیرتورمی این بخش از رکود است. وی در گفت‌وگویی افزود: به‌طور طبیعی رونق بازار مسکن با گرانی کاذب به دست نمی‌آید. نوبخت تصریح کرد: نیاز جمعیت جوان کشور به مسکن این ضرورت را ایجاب می‌کند برنامه‌ها برای خانه‌دار شدن مردم و رونق بازار مسکن به نحوی اجرایی شود که مردم پولی بابت افزایش کاذب قیمت مسکن پرداخت نکنند و در بازار عرضه و تقاضا متعادل باشد.

 یکی از املاک نهاد ریاست‌جمهوری رفع تصرف شد-ایرنا| یک مقام آگاه در نهاد ریاست‌جمهوری با رد برخی فضاسازی‌ها اعلام کرد که بازپس‌گیری و رفع تصرف یکی از املاک نهاد ریاست‌جمهوری که طی چهارسال گذشته همچنان در تصرف رییس دولت دهم و اطرافیان وی باقی مانده بود، با حکم مراجع قضایی و در راستای استیفای حقوق دولت و ملت انجام گرفته است. این مقام آگاه اظهار داشت: تخلیه و تحویل این ملک نیز که مورد استفاده تیم حفاظت رییس‌جمهوری سابق در زمان ریاست‌جمهوری وی بود، پس از پایان دوره دهم ریاست‌جمهوری و به استناد مصوبه مراجع قانونی مسوول در امور حفاظتی و نیز اخطار دیوان محاسبات کشور انجام شد.

 راه مبارزه با تروریسم استمرار پیدا خواهد کرد-تعادل| اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: راه مبارزه با تروریسم با قدرت استمرار پیدا خواهد کرد. وی همچنین در صفحه اینستاگرام خود با انتشار پستی اظهارات خود در حاشیه مراسم وداع با شهدای عملیات تروریستی مجلس را بازنشر کرد. در این پست جهانگیری فیلم اظهارات خود در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر را منتشر کرده که گفته است: از زمانی که گروه‌های تکفیری در منطقه ما دست به آشوب زدند و کشورهای مختلف و مردم مسلمان را مورد تهاجم قرار دادند، کشوری که با تمام توان جلوی تروریست‌ها ایستاد، ایران بوده است.

 موافق سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از رییس‌جمهور نیستم-تسنیم| محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره سهم‌خواهی برخی گروه‌ها برای حضور در کابینه آینده گفت: من اصلا موافق سهم‌خواهی و سهم‌طلبی نیستم و نباید این‌گونه باشد. وی با بیان اینکه باید در کابینه آینده بهترین‌ها و تمام کسانی که برنامه و وعده‌های دکتر روحانی را قبول دارند، حضور داشته باشند، اظهار داشت: اگر قرار باشد، رییس‌جمهور کابینه تحمیلی داشته باشد که نمی‌تواند به وعده‌هایش عمل کند. دست رییس‌جمهور برای چینش کابینه باز خواهد بود.

 

 

ارسال نظر