اخبار کلان

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۹۵

قدردانی ۱۷۲ نماینده مجلس از طیب‌نیا

۱۷۲نماینده مجلس طی نامه‌یی ضمن تقدیر از زحمات طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم، نقش وی را در مدیریت بحران اقتصادی کشور موثر و تاثیرگذار خواندند.  به گزارش مهر، در جلسه علنی نوبت صبح روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی نامه ۱۷۲نماینده مجلس برای تقدیر از زحمات طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم قرائت شد.  در این نامه آمده است: در پایان دولت یازدهم بر خود لازم می‌دانیم از خدمات ارزنده آقای دکتر طیب‌نیا به عنوان جوان‌ترین عضو کابینه یازدهم که توانست بالاترین رای اعتماد را از مجلس کسب کند و با هدایت وزارت اقتصاد نقش موثری در مدیریت بحران اقتصادی کشور ایفا کند، تقدیر کنیم. امیدواریم از تجارب ایشان در دولت دوازدهم استفاده شود.

افزایش هماهنگی تیم اقتصادی در دولت دوازدهم

محمدرضا تابش گفت: تصور می‌کنم با وزارت اقتصاد مسعود کرباسیان با همراهی آقایان زنگنه، نوبخت و ربیعی و شریعتمداری تحت فرمان جهانگیری بتوانند وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشند و از همه مهم‌تر اینکه اصول اقتصاد مقاومتی را در دولت دوازدهم پیاده کنند.  نایب‌رییس فراکسیون امید در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص معرفی کرباسیان و شریعتمداری به عنوان وزرای پیشنهادی اقتصاد و صنعت به مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام این دو فرد نتیجه تغییرات اقتصادی‌ هستند که رییس‌جمهور نسبت به دولت یازدهم انجام داده است و نشان از این دارد که روحانی برای خروج اقتصاد از رکود و پویایی کشور نیازمند ترمیم این دو حوزه بوده است.  نماینده اردکان ادامه داد: در دنیای امروز مدیریت به همراه تخصص از اهمیت بسزایی برخوردار است. امروز در خیلی از کشورهای پیشرفته وزیر بهداشت آن کشور لزوما پزشک نیست بلکه یک مدیر توانمند است. تیم اقتصادی دولت دوازدهم متشکل از افرادی عملگراست. عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: کرباسیان نیز در وزارت نفت و صنایع مشغول بوده و در دولت یازدهم اتوماسیون گمرک را پایه‌گذاری کرده است. اینها تماما برای یک تیم اقتصادی نقطه مثبت محسوب می‌شود.

رفع مشکل توقف کامیون‌های ایرانی

مدیر گمرک ماهیرود با بیان اینکه مشکل توقف کامیون‌های ایرانی در مرز حل شده، گفت: از سه‌شنبه شب، تردد کامیون‌ها در مرز حالت عادی پیدا کرده است.  به گزارش ایلنا، در چند روز گذشته تعدادی از کامیون‌های ایرانی حامل سوخت در مرز افغانستان متوقف شده بودند؛ کامیون‌داران که حدود 5 روز مجبور به توقف در مرز ماهیرود شده بودند، نسبت به این قضیه اعتراض داشته و معتقدند باید بابت توقف به آنها جریمه پرداخت شود.  به گفته این کامیون‌داران، گمرک افغانستان به بهانه استاندارد نبودن سوخت، اجازه تردد را نمی‌داد.  در همین رابطه علی‌اکبر کیانی مدیر گمرک ماهیرود در خراسان جنوبی با تایید خبر توقف حدود 60 کامیون ایرانی به مدت 5روز در منطقه مرزی افغانستان گفت: از سه‌شنبه شب مشکل حل شده و هم‌اکنون تردد به حالت عادی جریان دارد.  وی دلیل بروز مشکل را نمونه‌گیری از سوخت کامیون‌ها توسط ماموران گمرک افغانستان عنوان کرد و گفت: گرچه این نوع توقف‌ها در بسیاری از مرزها طبیعی است، اما اگر افغانستان سوخت باکیفیت بهتری بخواهد، باید به تجار خود بگوید که قیمت بیشتری بپردازند.

کیانی تاکید کرد: در جلسه روز سه‌شنبه با رییس گمرکات ولایت فراه افغانستان مشکل به‌طور کامل حل شد و کامیون‌داران هم شروع به حرکت کردند.

او با بیان اینکه سه مرز دیگر خراسان جنوبی بازارچه هستند و فقط به درد پیله‌وری می‌خورند، گفت: تنها از طریق مرز ماهیرود است که صادرات اساسی از جمله صادرات سوخت صورت می‌گیرد و طبیعی است که گاهی مشکل اخلال در تردد و ترافیک سنگین در این مرز به وجود بیاید.

 

 

ارسال نظر