حراج نامه‌های 350 پوندی

۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۰۴
حراج نامه‌های 350 پوندی

نامه‌هایی از شاعر ایرلندی ویلیام ییتس درباره ادبیات و فلسفه و آثار نقاشی از برادر وی و خواهران و پدرش ازجمله آثاری هستند که در ساتبیز لندن زیر حراج می‌روند. به گزارش گاردین، گنجینه‌یی از خانواده ییتس شامل صدها نامه پر احساس، اندوهناک و فلسفی از شاعر و میز تحریری که او روی آنها این نامه‌ها را نوشت برای نخستین بار در دوبلین و لندن در ماه سپتامبر به نمایش درمی‌آیند و به دنبال آن در حراجی ساتبیز در لندن به حراج گذاشته می‌شوند.

در این حراجی کتاب‌ها، نقاشی‌ها، مبلمان و لوازم شخصی این خانواده هنرمند که زندگی و آثارشان موجی هنری در تاریخ قرن بیستم ایرلند ایجاد کرده است به نمایش گذاشته می‌شوند. نامه‌هایی از ویلیام باتلر ییتس، شاعر برنده جایزه ادبی نوبل، شماری از تابلوهای نقاشی که برادر وی کشیده بوده و وسایلی از پدر هنرمند آنها ازجمله آثار این مجموعه است. در این میان ۱۳۰نامه دست‌نویس از نخستین عاشق ییتس، اولیویا شکسپیر و این فیلسوف نیز جای دارد.

آنها در دهه ۱۸۹۰ با هم آشنا شدند و سرانجام به عنوان دوستانی عمیق‌تر از عاشقانی دلخسته برای هم باقی ماندند. نامه‌نگاری‌های بین ییتس و شکسپیر درباره مسائل ادبی، فلسفی و شعر از نامه‌های این مجموعه است. این نامه‌ها از آنجا حفظ شده که پس از درگذشت شکسپیر پسر خوانده او ازرا پاوند شاعر همه این موارد را جمع‌آوری کرد. پیش‌بینی می‌شود این نامه‌ها به قیمت بیش از ۳۵۰هزار پوند به فروش برسد. این آخرین بخش از آثار بازمانده از ییتس است که پس از درگذشت پسر وی مایکل در سال ۲۰۰۷ در معرض فروش گذاشته می‌شود. ویلیام باتلر ییتس‌ زاده ۱۳ژوئن ۱۸۶۵ و درگذشته ۲۸ژانویه ۱۹۳۹ از بزرگ‌ترین شاعران و نمایشنامه‌نویسان ایرلندی بود.

 

ارسال نظر