برنده قدیمی‌ترین جایزه ادبی انگلیس

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۷۸
برنده قدیمی‌ترین جایزه ادبی انگلیس

ایمیر مک‌براید به عنوان برنده جایزه جیمز تیت بلک که قدیمی‌ترین جایزه ادبی انگلیس است، انتخاب شد.

به گزارش گاردین، رمان‌نویس ایرلندی با رمانی درخشان که درباره نوجوانان نوشته است، به‌عنوان برنده قدیمی‌ترین جایزه ادبی بریتانیا انتخاب شد. ایمیر مک‌براید که جایزه ادبی بیلیز ۲۰۱۴ را برای نوشتن نخستین رمانش که با تلاش زیادی ناشر پیدا کرده بود در کارنامه دارد، با نوشتن دومین رمانش جایزه دزموند الیوت را از آن خود کرد. رمان او با عنوان «کمتر بوهمین‌» جایزه ۱۰هزار پوندی این رقابت را نصیب او کرد. جایزه دزموند الیوت که نویسندگان صاحبنامی از «ای‌ام فاستر» تا «دی‌اچ لارنس» آن را دریافت کرده‌اند، قدیمی‌ترین جایزه ادبی بریتانیا برای داستان و زندگینامه است و تاریخ برپایی آن به سال ۱۹۱۹ بازمی‌گردد.

امسال بیش از ۴۰۰ کتاب برای انتخاب برنده این جایزه مورد بررسی قرار گرفتند و فهرست نهایی این رقابت درنهایت از سوی دانشگاهیان دانشگاه ادینبورگ معرفی شد. به گزارش مهر، رمان مک براید داستان یک دختر ۱۸ساله ایرلندی را روایت می‌کند که به لندن می‌رود تا زندگی جدیدی را شروع کند.

این رمان موفق شد با پشت سر گذاشتن «یک جاده محلی، یک درخت» نوشته جو بیکر، «چه چیزی به تو تعلق دارد» نوشته گارت گرینول و «ورزش پادشاهان» نوشته سی‌ای مورگان، این جایزه ۱۰ هزار پوندی را از آن خود کند. جایزه ۱۰ هزار پوندی بخش زندگینامه نیز به لورا کامینگ منتقد هنری آبزرور برای کتابی با عنوان «مرد در حال نابودی» رسید. این کتاب داستان زندگی یک کتابفروش ویکتوریایی به‌نام جان اسنیر را روایت می‌کند که معتقد است نقاشی گمشده متعلق به ولاسکوایز را پیدا کرده است. 

 

ارسال نظر