قربانیان سیل فیلیپین به 200 نفر رسید

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۵۰۳

گروه جهان|

وقوع تندباد و در پی آن رانش زمین و سیل که از جمعه تاکنون در جنوب فیلیپین ادامه دارد، باعث کشته شدن دست‌کم ۲۰۰ نفر و ناپدید شدن ۱۶۰نفر دیگر شده است. به‌گفته مقامات فیلیپین، شمار زیاد قربانیان به‌دلیل عدم توجه مردم در برخی مناطق به هشدارها برای رساندن خود به مکان‌های امن بوده است. به گزارش یورونیوز، این حادثه بیشترین تلفات را در مجمع الجزایر میندانائو در جنوب فیلیپین بر جای گذاشت. یک مقام پلیس میندانائو گفته است: «بر اساس گزارش‌هایی که دریافت می‌کنیم این رقم با وجود وضعیت رو به بهبود آب و هوا می‌تواند، افزایش یابد. »

یک‌شنبه (دیروز) مقامات شهر «توبود» ضمن ابراز نگرانی از سخت شدن عملیات نجات روستاها به ‌دلیل قطعی برق و خطوط ارتباطی با آنها گفته دلیل جمع‌آوری اطلاعات درباره وضعیت روستاهای کشاورزی مدفون شده زیر سیل و گل و لای مشکل است. بر اثر این توفان دست‌کم ۷۰ هزار نفر مجروح شده و هزاران نفر بی‌خانمان شده‌اند. مرکز هواشناسی منطقه‌یی می‌گوید، این تندباد که از دریای سولو در جنوب غربی فیلیپین آغاز شد، دوشنبه (امروز) به‌طور کامل از این کشور عبور خواهد کرد. امدادگران، سربازان ارتش، پلیس و داوطلبان برای یافتن نجات یافتگان این تندباد و سیل و همچنین برقرار کردن خطوط ارتباطی به منطقه اعزام شدند. تاکنون گزارش‌های تایید شده حاکی از کشته شدن بیش از ۱۲۰نفر از جمله ۶۴ نفر در شهرهای توبود، السالوادور و مونائه در استان لانائوی شمالی، ۴۲کشته در استان زامبوانگای شمالی، 3نفر در بوکیدنون، ۶ کشته در سالوگو و ۷ نفر درلانائوی جنوبی بر اثر این تندباد و سیل است. همچنین بر اساس گزارش پلیس تاکنون ۱۶۰ نفر در این سیل گل و لای ناشی از این تندباد دریایی مفقود شده‌اند.

همچنین بر اثر آتش‌سوزی در یک مرکز خرید در شهر «داوآوو» در جنوب فیلیپین احتمال می‌رود دست‌کم ۳۷نفر کشته شده باشند. به گزارش بی‌بی‌سی، آتش‌نشانان ساعت‌ها در تلاش بودند تا این آتش را که در طبقه سوم شروع شد و سپس به طبقه بالاتر سرایت کرد را خاموش کنند. تعدادی در این طبقه گرفتار شده بودند. رودریگو دوترته رییس‌جمهوری فیلیپین از محل حادثه دیدار کرده است.

 

ارسال نظر