کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۰۳

مذاکرات هیات نظامی اربیل و بغداد در موصل

رییس سابق ارتش عراق فاش کرد، هیات عالیرتبه نظامی از اقلیم کردستان عراق به موصل رفته تا با هیات نظامی عراقی مذاکره کند. به گزارش ایسنا، بابکر زیباری گفته مسوولان نظامی امریکایی هم در این نشست حضور دارند. به‌ گفته این منبع، مذاکرات هیات عراق با سیروان بارزانی یکی از فرماندهان پیشمرگ‌ در حضور امریکا از سر گرفته شده است. پیش‌تر حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراق دستور توقف پیشروی نیروهای عراقی در شمال این کشور به مدت ۲۴ساعت را برای بازکردن زمینه استقرار نیروهای فدرال در تمامی مناطق مورد مناقشه با اقلیم کردستان صادر کرده بود.

بنن: ترکیه بزرگ‌ترین تهدید علیه امریکاست

استراتژیست ارشد کاخ سفید و مشاور سابق ترامپ تاکید کرده که ترکیه بزرگ‌ترین خطری است که امریکا را تهدید می‌کند. به گزارش ایسنا، استیو بنن که چندی پیش به خاطر اظهارات جنجالی درباره کره‌شمالی و اختلاف با دونالد ترامپ برکنار شده به شرق‌الاوسط گفته، ترکیه بزرگ‌ترین خطری است که امریکا را تهدید می‌کند و خطرناک‌تر از ایران است.

پاکستان: امریکا شکست‌هایش را تقصیر ما نیندازد

دولت پاکستان با رد اتهام‌های اخیر امریکا علیه این کشور درخصوص حمایت از گروه‌های تروریستی عنوان کرد، پاکستان مقصر جنگ بی‌پایان واشنگتن در افغانستان نیست. به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه پاکستان گفته شکست‌های امریکا در ۱۶سال گذشته در افغانستان پیش روی آنها قرار دارد. فضا برای بهبود روابط تنها زمانی به وجود می‌آید که واشنگتن شکست و کوتاهی‌هایش در افغانستان را بپذیرد اما امریکا حاضر به پذیرفتن آن نیست. اخیرا رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا گفته، واشنگتن انتظار دارد اسلام‌آباد با گروه‌های تروریستی که در این کشور پناهگاه به دست می‌آورند، مقابله کند.

تعلیق کمک‌های نظامی‌ کانادا به عراق

نیروهای ویژه کانادایی کمک‌های نظامی خود به عراق را به‌ دلیل تنش‌های اخیر میان ارتش عراق و نیروهای کرد به طور موقت تعلیق کرد. به گزارش سومریه‌نیوز، سخنگوی وزارت دفاع کانادا گفته نظامیان کانادایی به محض روشن شدن مسائل مربوط به روابط میان نیروهای امنیتی عراق و اولویت‌های اصلی و ماموریت‌هایی که باید در چارچوب مبارزه با داعش انجام شوند، کمک‌های خود را از سر می‌گیرند. کانادا به عنوان یکی از اعضای ائتلاف ضد داعش بر لزوم تمرکز تلاش‌ها برای تقویت دستاوردهای جدیدی که در مبارزه با داعش حاصل شده، تاکید کرده است.

 

ارسال نظر