کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۷۸

قربانیان حملات داعش در عراق به ۸۴ نفر رسید

به‌ گفته مقام‌های عراقی، شمار کشته‌شدگان سه حمله انتحاری در جنوب این کشور به ۸۴ نفر رسیده است. گروه تروریستی داعش، مسوولیت این حملات را برعهده گرفته است. به گزارش رویترز، مهاجمان که یونیفورم نظامی به تن داشتند، با خودروهای دزدیده شده ارتش، به یک ایستگاه پلیس و دو رستوران در شهر ناصریه حمله کردند. مقام‌های امنیتی اقلیم کردستان و همچنین دولت مرکزی عراق ابراز نگرانی کرده‌اند که در پی شکست‌های اخیر داعش، این گروه با تغییر تاکتیک به حملات انتحاری روی بیاورد.

درخواست تجدیدنظر نواز شریف رد شد

دادگاه عالی پاکستان درخواست نواز شریف نخست‌وزیر برکنار شده این کشور را برای تجدیدنظر در حکم قضایی درخصوص پرونده فساد مالی وی و اعضای خانواده‌اش رد کرد. به گزارش ایرنا، دو ماه پیش در پی صدور حکم دادگاه عالی پاکستان، صلاحیت نخست‌وزیری نواز شریف سلب شد و او برای سومین‌بار در طول حیات سیاسی خود مجبور شد قدرت را ترک کند. نواز شریف و فرزندانش به اتهام دست داشتن در فساد مالی، مجرم شناخته شدند و نواز شریف توسط حکم دادگاه عالی سلب صلاحیت و سپس برکنار شد. با رد شدن درخواست تجدیدنظر، نواز شریف تقریبا امیدش را برای تغییر حکم دادگاه از دست داده است.

شرط بارزانی برای تعویق همه‌پرسی

رییس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که تعویق همه‌پرسی استقلال تنها با یک جایگزین بهتر ممکن می‌شود و طرح جایگزین امریکا، انگلیس و سازمان ملل اکنون در دست بررسی است. به گزارش سومریه نیوز، مسعود بارزانی در سخنرانی در شهر زاخو، واقع در استان دهوک، گفت: «نمایندگان امریکا، بریتانیا و سازمان ملل طرحی برای تعویق همه‌پرسی ارائه دادند و ما تنها در صورت وجود جایگزینی بهتر، همه‌پرسی استقلال را به تعویق می‌اندازیم.» روابط اقلیم کردستان عراق با دولت فدرال در پی برنامه همه‌پرسی در تاریخ 25 سپتامبر دچار تنش شده و این در حالی است که پارلمان عراق، امریکا و بسیاری از دیگر کشورها مخالفت خود را با برگزاری همه‌پرسی اعلام کرده‌اند.

دیدار امیر قطر با اردوغان

دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که رییس‌جمهوری این کشور در آنکارا با امیر قطر دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، از آغاز بحران قطر در خلیج‌فارس این نخستین‌بار است که شیخ تمیم بن‌حمد امیر قطر، به‌صورت رسمی به یک کشور خارجی سفر کرده است. آنکارا پس از بحران روابط میان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به نشانه حمایت از قطر حضور خود را در پایگاه نظامی ترکیه در قطر تقویت کرد. گفته می‌شود مقاومت در برابر تحریم کشورهای عربی برای قطر ۳۸ میلیارد دلار هزینه داشته است.

 

ارسال نظر