اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۰۳۳

آمادگی مساجد استان ایلام برای اسکان زائران اربعین

ایلام| رییس قرارگاه اربعین استان ایلام از آمادگی کامل مساجد استان ایلام برای اسکان زائران اربعین خبر داد.کرمی رییس قرارگاه اربعین استان ایلام گفت: یکی از نیاز‌های مهم عزاداران شرکت‌کننده در پیاده‎روی اربعین، نیاز به استراحت و خواب شبانه است و موکب‎های در طول مسیر دارای تجهیزاتی همچون پتو است تا زائران به راحتی در این مکان‎ها استراحت کنند. رییس قرارگاه اربعین استان ایلام اظهار کرد: تدابیر لازم امنیتی و مراقبتی برای حفظ ایمنی بیشتر و ممانعت از آسیب‎های انسانی همچون آتش‎سوزی در اردوگاه‎ها، محل‎های تجمع انسانی ابلاغ شده است.

نخستین جلسه دادگاه پرونده کلاهبرداری فروش خودرو

گرگان| نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده کلاهبرداری با عنوان فروش خودرو معروف به پرهام دیروز در گرگان برگزار شد. جلسه‌ای که در جریان آن علاوه بر سه متهم پرونده صد‌ها نفر از شاکیان پرونده نیز حضور داشتند و ازدحام وسیعی در اطراف محل برگزاری جلسه ایجاد کرده بودند.شاکیان به امید والبته طمع سود کلان با وعده خرید خودرو با قیمت پایین‌تر و فروش آن در بازار با قیمت بالا در دام کلاهبرداران گرفتار شده بودند.مهم‌ترین سوالی که شاکیان در پی پاسخ آن بودند بازگشت مال و جبران خسارت شان بود، دادستان مرکز گلستان به این سوال این‌گونه پاسخ داد: نسبت به شناسایی اموال افراد اقدام کرده‌ایم و تاکنون اموالی را از هر سه متهم ردیف اول، دوم و سوم توقیف کرده‌ایم.

بررسی راهکارهای مشارکت مردم در مدیریت سیلاب

ساری| جلسه کارگروه سیل و مخاطرات دریایی که به میزبانی آب منطقه‌ای مازندران برگزار شد، ابتدا محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران و رییس کارگروه سیل و مخاطرات دریایی مازندران با اشاره به نقش این کارگروه در تصمیم‌گیری برای مدیریت بحران سیل گفت: تنوع خسارت سیل در استان زیاد اما با توجه به ظرفیت بالای استان، تلاش شد تا مشکلات در استان حل و فصل شود. چراکه وقوع سیلاب مصادف با ورود گردشگران به استان بوده و دستگاه‌ها و مردم تلاش کردند تا مشکلات را با بهره‌گیری از ظرفیت استانی برطرف کنند. به همین دلیل مانند برخی از استان‌ها سیل مازندران در سطح ملی برجسته دیده نشد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران نقش مردم را در مدیریت سیلاب به ویژه در بخش پیشگیری، مقابله و مشارکت مالی مهم برشمرد و گفت: واقعیت موضوع این است که مردم همیشه در مدیریت سیلاب قبل از دستگاه‌ها در صحنه حضور دارند و انصافاً در همین سیلاب گذشته اقدامات خیلی خوبی انجام داده‌اند و کار ما دستگاه‌ها بیشتر سرعت بخشیدن و تسهیل در اقدامات مدیریت سیلاب بوده و من معتقدم به لحاظ اجتماعی، بسترهای مشارکت زیادی به ویژه در روستاها برای مدیریت سیلاب وجود دارد و افراد به لحاظ قرابت و خویشاوندی در شرایط بحران به یکدیگر کمک می‌کنند و این پشتوانه خیلی خوبی است که می‌توان   روی آن برنامه‌ریزی کرد.

افزایش تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امام خمینی(ره)

اهواز| مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امام خمینی (ره) طی ۶ ماهه اول امسال، ۵۹ درصد افزایش یافت. عادل دریس در جریان آیین گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی با اشاره به تخلیه و بارگیری ۲۳ میلیون کالا در ۶ ماهه نخست امسال اظهار داشت: از این میزان ۹ میلیون از آن مرتبط به کالا‌های اساسی بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد. این مقام مسوول با اشاره به افزایش شمار کشتی‌های ورودی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) بیان کرد: به همان میزان که عملیات فشرده و پرحجمی برای تسریع در تخلیه و خروج کالا‌های اساسی در بخش خشکی این مجتمع بزرگ بندری صورت می‌پذیرد، در بخش دریایی نیز معادل همین حجم خدمات به شناور‌های رو به افزایش ورودی ارایه می‌شود.

انعقاد تفاهمنامه بین هلال‌احمر و  وزارت بهداشت عراق

همدان|رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ارسال تجهیزات لجستیکی براساس تفاهمنامه بین ما و جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت کشور عراق تنظیم شده است.به گزارش فارس، علی‌اصغر پیوندی دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امیدواریم در حوزه استفاده از ظرفیت جوانان و داوطلبان و بهره‌گیری از کمک‌های مردمی تلاش‌های جدی‌تر و گام‌های بلندتری‌برداریم گفت: رهبر معظم انقلاب، دولت و ما اعتقاد راسخ داریم که باید نگاه ویژه‌ای به جوانان داشته باشیم.وی با بیان اینکه در این جهت تلاش جدی آغاز شده که امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم گام‌های بلندتری‌برداریم در پاسخ به سوال به اینکه برنامه شما برای اربعین چیست؟ اظهار کرد: افتخار داریم که همه ساله خدمتگزار زائران حسینی هستیم.پیوندی تاکید کرد: امسال به خاطر تسهیلات ویژه‌ای که دولت ایران و عراق برقرار کردند انتظار داریم زائران بیشتری نسبت به سال‌های قبل به کربلا مشرف شوند، پیش‌بینی بر این است حدود 3.5 میلیون زائر در اربعین حسینی به عراق عزیمت کنند.

 

ارسال نظر