ریزش ۱۲ هزار تومانی قیمت سکه در کنار ثبات ارزها

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۹۶
ریزش ۱۲ هزار تومانی قیمت سکه در کنار ثبات ارزها

احتمال تغییر رییس فدرال رزرو قیمت طلا را نزولی کرد

گروه بانک و بیمه  

روز شنبه 29مهر 96 صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار امریکا را بدون تغییر قیمت نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته ۴هزار و ۱۴تومان فروختند. همچنین هر یورو با ۲۵تومان کاهش ۴هزار و ۷۸۰تومان و هر پوند با ۴تومان افت ۵ هزار و ۳۵۰تومان بود.

به گزارش«تعادل» اونس جهانی نیز عصر شنبه به 1281دلار رسید و قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران درحالی حدود ۱۲هزار تومان کاهش یافت که نرخ دلار نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته تغییری نکرده است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز شنبه در بازار تهران با ۱۱هزار و ۸۰۰ تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته یک میلیون و ۲۹۸هزار تومان دادوستد شد.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۵۰۰ تومان افت نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته یک میلیون و ۲۶۸هزار و ۵۰۰ تومان ارزش‌گذاری شد. از سویی دیگر نیم سکه بهار آزادی شاهد رشد یک هزار تومانی بود و ۶۵۸ هزارتومان معامله شد. ربع سکه بهار آزادی نیز با افزایش ۷۰۰تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته ۳۷۵هزار و ۷۰۰تومان و هر قطعه سکه گرمی نیز با ۶ هزار و ۳۰۰تومان افت ۲۴۵هزار و ۷۰۰تومان بود. هر گرم طلای ۱۸عیار نیز دیروز در بازار با ۷۳۶تومان کاهش ۱۲۲هزار و ۵۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده بود.

 احتمال تغییر رییس فدرال رزرو قیمت طلا را نزولی کرد

افت ۰.۶ درصدی قیمت طلا در معاملات روز جمعه به دنبال تصویب طرح بودجه ترامپ اتفاق افتاد. بودجه‌یی که مسیر کاهش میزان مالیات‌دهی شرکت‌ها را هموار خواهد کرد. از طرفی افزایش نرخ بهره زمینه را برای کاهش قیمت طلا فراهم کرده است. از سوی دیگر، تغییر مدیر بانک مرکزی امریکا از سوی ترامپ که به نظر می‌رسد تا هفته آینده روی دهد، امید را به افزایش نرخ بهره توسط مدیریت جدید بیشتر کرده است.

به این دلیل که شخص رییس‌جمهور امریکا تمایل بیشتری به افزایش نرخ بهره دارد و بدیهی است که مدیری را برای این سمت انتخاب خواهد کرد که نظریات شبیه به وی داشته باشد.

  بازار سکه در انتظار افت قیمت‌

رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به فرارسیدن ماه صفر گفت: تقاضا در بازار کاهش یافته و نرخ طلای جهانی و دلار نیز با افت مواجه شده که این موارد می‌تواند بر کاهش قیمت سکه موثر باشد.

محمد کشتی‌آرای در مورد وضعیت بازار سکه اظهار کرد: وضعیت بازار عادی است و به دلیل کاهش تقاضا، داد و ستد نیز کاهش یافته و هیجانات بازار فروکش کرده است. وی با اشاره به فرارسیدن ماه صفر گفت: در ماه صفر نیز همچون ماه محرم به طور معمول تقاضا در بازار کاهش می‌یابد که این امر نیز از دلایل آرامش بازار و کاهش معاملات است.

کشتی‌آرای درباره گفته برخی کارشناسان درباره حباب داشتن قیمت سکه نیز گفت: قیمت طلای جهانی همچنین نرخ دلار کاهش داشته که به طور معمول این دو عامل باعث کاهش قیمت سکه می‌شود. اما با توجه به اینکه تغییر قیمت‌ها در بازار سکه با تاخیر انجام می‌شود، بحث حباب مطرح شده که ممکن است امروز با مشخص شدن قیمت‌ها این حباب نیز از بین برود.

 

 

 

ارسال نظر