تمایل دلار و سکه به رشد نرخ‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۹۰
تمایل دلار و سکه به رشد نرخ‌ها

گروه بانک و بیمه|

 قیمت انواع سکه دیروز درحالی در بازار تهران با رشد همراه بود که نرخ دلار افزایش و قیمت یورو و پوند کاهش یافت. به گزارش«تعادل» صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار امریکا را با ۳تومان افزایش نسبت به روز یک‌شنبه ۴هزار و ۹تومان فروختند. همچنین هر یورو دیروز با ۳تومان افت ۴هزار و ۸۰۸ تومان و هر پوند با ۴تومان کاهش ۵ هزار و ۳۳۶تومان بود.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز دوشنبه در بازار تهران با ۳هزار و ۲۰۰تومان افزایش نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۳۲۳هزار و ۴۰۰تومان داد و ستد شد.

 همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۲هزار و ۸۰۰ تومان رشد نسبت به روز یک شنبه یک میلیون و ۲۷۴هزار و ۶۰۰ تومان ارزش‌گذاری شد. از سویی دیگر نیم سکه بهار آزادی شاهد رشد یک‌هزار تومانی بود و ۶۶۴ هزار و ۹۰۰تومان معامله شد.

ربع سکه بهار آزادی نیز با افت یک هزار و ۸۰۰ تومانی نسبت به روز یک‌شنبه ۳۸۵هزار و ۵۰۰ تومان و هر قطعه سکه گرمی نیز با ۴۰۰تومان افزایش ۲۵۵هزار و ۲۰۰تومان بود. هر گرم طلای ۱۸عیار نیز در بازار آزاد بدون تغییر قیمت ۱۲۴هزار و ۴۸۲تومان ارزش‌گذاری شده بود.

در پی تقویت ارزش دلار و رشد شاخص‌ها در بازارهای مالی آسیا، قیمت طلا دیروز کاهش داشت اما در نزدیکی رقم مهم ۱۳۰۰دلار باقی ماند.

به گزارش رویترز، پس از اینکه دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا روز جمعه هشدار داد که ممکن است کشورش از توافق هسته‌یی با ایران خارج شود و بعد از آنکه آمارها نشان داد که نرخ تورم در امریکا پایین باقی مانده است، قیمت طلا حدود 0.9درصد کاهش داشت.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت، انتشار آمارهای ضعیف‌تر از حد انتظار از نرخ تورم امریکا به کاهش بازدهی اوراق خزانه‌داری امریکا کمک کرد و موجب شد تا قیمت طلا به بالای 1300دلار برسد.  وی افزود: اما افزایش اخیر ارزش دلار امریکا و خنثی شدن بخشی از افزایش اولیه بازدهی اوراق خزانه‌داری امریکا موجب شده تا قیمت طلا اندکی پایین بیاید.

براساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.2درصد کاهش به 1302دلار و 51 سنت رسید درحالی که طلای امریکا برای تحویل در ماه دسامبر بدون تغییر در رقم 1304دلار و 80 سنت معامله شد.

درحالی که بعد از اعلام نتایج انتخابات در اتریش و افزایش نگرانی‌ها در مورد رویارویی جدایی‌طلبان کاتالونیا با مادرید ارزش یورو تضعیف شده، ارزش دلار بالا رفته است.

در همین حال، سهام‌های آسیایی بعد از رشد بازار وال استریت با افزایش ارزش مواجه بود. مقامات ارشد دولت ترامپ روز یک‌شنبه گفتند با وجود انتقادات ترامپ از توافق هسته‌یی و هشدارهای وی مبنی بر احتمال خروج از این توافق، امریکا فعلا خود را متعهد به ماندن در برجام می‌داند.

به نوشته تسنیم، جانت یلن، رییس فدرال رزرو امریکا گفته با وجود نرخ پایین تورم، اقتصاد امریکا همچنان قوی است و وضعیت خوب بازار کار امریکا ما را به سمت تداوم افزایش تدریجی نرخ بهره رهنمون می‌کند.

 

ارسال نظر