کشف ذخایر جدید گازی در گرگان

۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - ۱۴:۲۸:۰۲
کد خبر: ۳۰۵۴۴۷
کشف ذخایر جدید گازی در گرگان

درحال حاضر عملیات اکتشافی در عمق بیش از ۴۰۰۰ متری زمین در استان گلستان در حال انجام است و احتمال دستیابی به ذخایر جدید گازی نیز در این استان وجود دارد.

دوازدهم مهر ماه سال جاری بود که جواد اوجی، وزیر نفت، از کشف میدان نفتی «هیرکان» در استان گلستان خبر داد.

به گزارش تسنیم، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در خصوص این میدان جدید نفتی گفت: اکتشافات نفتی در میدان هیرکان، با انجام حفاری چاه اکتشافی هیرکان-1 و از فروردین 1400 آغاز شد و در نهایت با انجام حفاری به عمق 2 هزار و 971 متر در فروردین سال گذشته، وجود نفت قابل تولید در این میدان اثبات شد.

معاون وزیر نفت افزود: "این میدان در 30 کیلومتری شمال شهر گرگان واقع شده و مقادیر قابل توجهی نیز نفت سنگین دارد.

اگرچه وجود نفت در میدان نفتی هیرکان استان گلستان به‌اثبات رسیده، اما همچنان عملیات اکتشافی در این منطقه و دیگر مناطق استان گلستان ادامه دارد. درحال حاضر عملیات اکتشافی در عمق بیش از 4000 متری زمین در استان گلستان در حال انجام است و احتمال دستیابی به ذخایر جدید گازی نیز در این استان وجود دارد.

جواد اوجی، وزیر نفت، سی‌ام آذرماه امسال در این خصوص گفته بود: "با بسیج عمومی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت، میدان نفتی «هیرکان» و میدان گازی «قزل‌تپه» کشف شده است، به‌زودی با تکمیل عملیات اکتشافی در میدان احتمالاً گازی «زیار» خبرهای خوشی به مردم گلستان خواهیم داد."

ارسال نظر