شناسایی بازماندگان از تحصیل معلول یا دارای بیماری خاص

۱۴۰۲/۰۵/۱۶ - ۰۱:۴۴:۲۹
کد خبر: ۲۱۲۳۴۹

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از شناسایی بازماندگان از تحصیل به دلیل معلولیت یا بیماری خاص و پوشش تحصیلی آن دسته از این افراد که آموزش‌پذیر هستند، خبر داد.

حمید طریفی حسینی اظهار کرد: امسال در قالب پروژه مهر برنامه ویژه‌ای داریم و از استان‌ها خواسته‌ایم تا با همکاری و هماهنگی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برای پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیمی که به علت معلولیت یا بیماری خاص بازمانده از تحصیل هستند، اقدام کنند.او با بیان اینکه اسامی این افراد از طریق سامانه شهید محمودوند که معاونت ابتدایی آن را طراحی کرده، شناسایی شده است توضیح داد: به این افراد مراجعه چهره به چهره و با خانواده آنها صحبت شده است.

قرار است همکارانمان به افرادی که والدینشان علت عدم حضور آنها در مدرسه را معلولیت یا بیماری خاص اعلام کرده‌اند مجددا مراجعه و سطح، شدت و نوع معلولیت آنها را مشخص کنند. رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: اگر این افراد در دسته دانش‌آموزان آموزش پذیر معلول قرار گیرند، شرایط تحصیل در مدارس استثنایی را برایشان فراهم می‌کنیم. تلاش ما بر این است که امسال جهشی در جذب بازمانده‌های از تحصیل دارای معلولیت داشته باشیم اما باید ببینیم در عمل چه اتفاقی در اول مهرماه رخ می‌دهد. 

 

ارسال نظر