آغاز عملیات اجرایی احداث موزه بم به‌زودی

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۹۹۲
آغاز عملیات اجرایی احداث موزه بم به‌زودی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه گردشگران پس از گذشت 14 سال از زلزله بم، می‌توانند با حضور در قسمت حاکم‌نشین، همه ارگ تاریخی این شهر را مشاهده کنند، گفت: هم‌اکنون فاز نخست مرمت قسمت حاکم‌نشین ارگ تاریخی بم پایان یافته و تا یک‌ماه آینده کار مرمت برج حاکم‌نشین این بنا آغاز می‌شود.

محمود وفایی در نشست مشترک با فرماندار بم

 با اشاره به اینکه این شهرستان درخصوص راه‌اندازی زیرساخت‌های گردشگری با هیچ کدام از شهرستان‌های استان قابل مقایسه نیست، افزود: خوشبختانه شهرستان بم دارای زیرساخت‌هایی همچون راه‌آهن، فرودگاه، مجموعه ارگ جدید و هتل‌هایی با درجه‌بندی متفاوت است که می‌تواند نیازهای هر گردشگر را رفع کند.

او در ادامه به تفاهمنامه اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان با شهرداری و شورای شهر بم جهت راه‌اندازی موزه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: به‌زودی عملیات اجرایی احداث موزه بم نیز آغاز خواهد شد.

وی از ارگ تاریخی بم به‌عنوان هسته اصلی گردشگری این شهرستان یاد کرد و گفت: باتوجه به سابقه تمدنی این شهرستان و معروفیت آن در سایت‌های بین‌المللی و کمپانی‌های گردشگری باید بازاریابی و تبلیغات در اولویت کار شهرستان بم قرار گیرد. وفایی وارد کردن تاسیسات گردشگری ازجمله دفاتر خدمات مسافرتی این شهرستان در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی را ضروری دانست و افزود: فعالیت‌های گردشگری دفتر خدمات مسافرتی پیشقراولان شهرستان بم در این زمینه و همچنین جذب گردشگران خارجی به استان کرمان و سپس شهرستان بم قابل تقدیر است که باید به صورت الگو درآید.

 

ارسال نظر