روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۹۳

آزاد‌سازی قیمت 5 گروه کالایی

مهر   با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، درج قیمت روی «انواع محصولات کارخانه‌یی، کنسرو، کمپوت، سس، ترشی، شور، مربا و عسل» دارای بسته‌بندی، الزامی نیست.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، در ابلاغیه‌یی قیمت ۵ گروه کالایی دیگر را حذف کرد. وی در این نامه که به مجتبی خسروتاج قائم‌مقام وزیر در امور تجارت و رییس سازمان توسعه و تجارت ایران، محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع، صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی، محمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان کشور و جنوب استان کرمان ارسال کرده، اعلام کرده که قیمت انواع محصولات کارخانه‌یی، کنسرو، کمپوت، سس، ترشی، شور، مربا و عسل دارای بسته‌بندی را از شمول درج قیمت روی بسته‌بندی حذف کرده است.

متن کامل این بخشنامه: «بدین‌ وسیله اقلام زیر به کالاهای مندرج در بند الف ابلاغیه (نامه وزیر صنعت دولت یازدهم درباره عدم درج قیمت روی برخی کالاها) در تاریخ مرداد ماه اضافه می‌شود.»  

ثبات واحدهای راکد در کشور

ایسنا   معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که حدود ۱۵ تا ۲۰درصد از آنها دچار رکود هستند و فعالیت مناسبی ندارند. به‌واقع، آمار واحدهای راکد همواره ثابت نیست و بسته به شرایط گاهی تعدادی از واحدها به چرخه تولید بازگشته و گاهی از چرخه خارج می‌شوند.

محسن صالحی‌نیایادآوری کرد: تعداد واحدهایی که زیر ۳۰درصد ظرفیت تولید دارند نیز حدود ۲۰درصد است.

اعزام نمایندگان بنگاه‌ها به سئول

ایرنا   معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اعزام نمایندگان 12 بنگاه کوچک و متوسط به سومین نشست به هم‌رسانی فناوری محور بنگاه‌های کوچک و متوسط ایران و کره‌جنوبی خبر داد.

غلامرضا سلیمانی افزود: در جریان نخستین و دومین نشست به هم‌رسانی بنگاه‌های دو کشور که فروردین و مرداد سال جاری در سئول و تهران برگزار شد، 48 بنگاه ایرانی با

50 بنگاه کره‌یی در زمینه انتقال فناوری مذاکره کردند که

35 تفاهم همکاری اولیه بین بنگاه‌های دو کشور به امضا رسید.

 

رییس سازمان مناطق آزاد مشخص شد

آنا    براساس شنیده‌‌ها، مرتضی بانک، معاون سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری جایگزین اکبر ترکان در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شد. مرتضی بانک سیاست‌مدار و کارشناس امور بازرگانی، گردشگری و صنعت، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه بوده همچنین معاونت کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری را در سابقه مدیریتی خود داراست. بانک همچنین معاون پژوهشکده و معاون دفتر و مشاور مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور حسن روحانی بوده و در دوره اکبر هاشمی‌رفسنجانی، استانداری کرمان و معاونت اداری- مالی وزارت امور خارجه در دوره اصلاحات را تجربه کرده است.

راه‌اندازی سامانه جامع تجارت خارجی

سازمان توسعه تجارت    معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران از راه‌اندازی سامانه جامع تجارت خارجی در کشور خبر داد.

محمدرضا مودودی افزود: ایجاد سامانه مزبور از اقدامات مهم سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه توسعه صادرات و بهبود روند تجارت خارجی در کشور است.

درخواست کرباسیان از دولت

ایمیدرو     رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: دولت اجازه دهد به جای طلبمان از محل واگذاری‌ها، اوراق مشارکت ارزی و ریالی منتشر کنیم.

مهدی کرباسیان تصریح کرد: طبق قانون باید ۷۰درصد درآمد ناشی از واگذاری شرکت‌های تحت پوشش سازمان‌های توسعه‌یی به سازمان‌ها برگردد که با احتساب شرکت‌های واگذار شده در ایمیدرو این رقم به ۳۵۰۰میلیارد تومان می‌رسد که تنها طی سال ۹۴ حدود ۵۷ میلیارد تومان به ایمیدرو پرداخت شد که البته ۲۰میلیارد تومان آن به خزانه برگشت.

برخی مدیران نگاه صادراتی ندارند

سازمان توسعه تجارت     رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه برخی مدیران نگاه صادراتی ندارند، گفت: حجم صادرات لبنیات از کل صادرات صنایع غذایی سال گذشته ۶۴۰ میلیون دلار و معادل ۳۰درصد صادرات صنایع غذایی بود. مجتبی خسروتاج اعلام کرد: از ۲میلیارد و ۱۰۰میلیون دلار مجموع صادرات صنایع غذایی در سال ۱۳۹۵ حدود ٦۴٠ میلیون دلار آن به صنایع لبنی اختصاص داشته و این حجم ۳۰درصدی اهمیت توجه به صادرات محصولات لبنی را توجیه می‌کند.

وی توجه به ثبات و پایداری در کیفیت خوب کالا و نوآوری در محصول را از علل اصلی موفقیت برخی شرکت‌ها دانست.

 

ارسال نظر