توجه بیشتر اتاق بازرگانی به امور بین‌الملل

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۳۷

ایسنا|

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارزیابی نقش و اثرگذاری اتاق بازرگانی در وضعیت اقتصادی کشور، گفت: این بخش را می‌توان صدای فعالان بخش اقتصادی در ارتباط با حکومت دانست.

یدالله صادقی بیان کرد: اتاق ایران همانطور که در قانون تاسیس آن هم ذکر شده نوعی بازوی مشورتی برای قوای کشور درنظر گرفته شده است. به عبارت دیگر نمایندگی فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف برعهده این مجموعه قرار دارد. وی با تاکید بر اینکه نقش این مجموعه به مسائل مربوط به بازرگانی محدود نمی‌شود، در پاسخ به منتقدانی که نسبت به کم توجهی اتاق بازرگانی به بخش‌هایی چون صنعت، معدن و کشاورزی گلایه دارند، توضیح داد: در هر یک از این بخش‌ها طبق مقررات انتخاباتی برگزار شده و عده‌یی به موضوعات پرداخته و امور مختلف را پیگیری می‌کنند. برهمین اساس این تصور که تمرکز اتاق بازرگانی روی موضوعاتی چون بازرگانی یا صنعت گذاشته می‌شود، نمی‌تواند چندان درست باشد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه فعالیت‌های اتاق بازرگانی همه موضوعات را در بر می‌گیرد، گفت: در کمیته‌های مختلف متناسب با شرایط کار کارشناسی و موضع‌گیری انجام شده و اتاق مورد مشورت قرار می‌گیرد و در تصمیم‌گیری‌های دولت و مجلس شورای اسلامی و سایر بخش‌های حکومتی به عنوان بخش خصوصی حضور دارد.

صادقی ادامه داد: اتاق بازرگانی طی این سال‌ها به عنوان نماینده بخش خصوصی کار خود را دنبال کرده که البته می‌توان پیشنهاداتی برای بهبود کیفیت کار داده یا ایرادها یا نقطه ضعف‌هایی را نسبت به عملکرد آن مطرح کرد تا توانمندی این بخش ارتقاء پیدا کند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم فعالیت اتاق بازرگانی بخش‌های مختلفی مانند مجلس، دولت و قوه قضاییه قادر نخواهند بود صدای بخش خصوصی را به شکل منسجم شنیده و پیگیری کنند، اظهار کرد: البته با این وجود در امور توسعه‌یی، بین‌الملل و برقراری ارتباط با کشورهای مختلف می‌توان عملکرد پررنگ‌تری را در اتاق بازرگانی شاهد بود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از سوی دیگر آموزش، کمک به افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی، کشاورزی و تجاری از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند در دستور کار فعالیت‌های اتاق بازرگانی قرار گیرد.

 

 

ارسال نظر