روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۴۵۷

 اقدام مرزبانی عربستان در شلیک به قایق صیادی ایرانی هیچ توجیهی ندارد-ایسنا- بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه اقدام گارد مرزبانی عربستان در تیراندازی به صیاد بوشهری که منجر به کشته شدن این فرد شد را اقدام غیرقانونی و مغایر با اصول مسلم حقوق بین‌الملل دانست. وی در مورد آخرین وضعیت پیگیری پرونده صیاد بوشهری که در تیراندازی گارد مرزبانی عربستان کشته شده است، گفت: ما همچنان درحال بررسی این موضوع هستیم و بعد از مشخص شدن نتاج بررسی‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه همان ‌طور که پیش از این گفته‌ایم، این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم. این دیپلمات ارشد کشورمان تاکید کرد: اقدام گارد مرزبانی عربستان در شلیک به این صیاد بوشهری مغایر با اصول مسلم حقوق بین‌الملل و اقدامی غیر‌انسانی است.

  جزییات کشته‌ شدن یک صیاد ایرانی توسط گارد مرزبانی عربستان- تسنیم| مدیرکل امور مرزى وزارت کشور کشته ‌شدن یک صیاد بوشهرى توسط گارد مرزبانى عربستان را تایید کرد و گفت: 2 قایق ایرانی که درحال ماهیگیری در آب‌های خلیج فارس بودند بر اثر امواج دریا از مسیر خود خارج می‌شوند. آقابابایی افزود: بر این اساس و بدون تایید این مساله که قایق‌های ایرانی وارد مرزهای عربستان شوند، تیراندازی از سوی گارد مرزبانی این کشور به سوی قایق‌های ایرانی صورت می‌گیرد و یک صیاد ایرانی بر اثر اصابت تیر به کمرش کشته می‌شود. مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تصریح کرد: این کار عربستان مطابق با اصول انسانی نبوده و حتی با فرض ورود قایق‌های ایرانی به مرزهای عربستان بر اثر امواج دریا آنها مجاز به شلیک به سوی قایق‌های ایرانی نبودند.

  پیگیری‌های عارف برای حل موضوع خبرنگاران ممنوع‌الورود به مجلس-ایلنا- به دنبال ممانعت از ورود تعدادی از خبرنگاران پارلمانی به مجلس در پی تهیه گزارش از محل وقوع حادثه تروریستی، رییس فراکسیون امید برای حل مشکل پیش آمده، رایزنی‌های انجام داده است. محمدرضا عارف پس از مطلع شدن از ممانعت از ورود تعدادی از خبرنگاران پارلمانی به مجلس در پی تهیه گزارش از محل وقوع حادثه تروریستی ساختمان مراجعان مردمی با ابراز ناخشنودی از مشکل پیش آمده، نامه‌نگاری‌هایی از طریق هیات رییسه مجلس برای حل مشکل پیش آمده و حفظ حرمت خبرنگاران انجام داده است.

  طرح مقابله با اقدامات سنای امریکا 11تیر در کمیسیون امنیت ملی مجلس -ایرنا- کمال دهقان‌فیروزآبادی، نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی پیش‌نویس طرح مقابله با اقدامات سنای امریکا در جلسه علنی روز یک‌شنبه- 11تیر ماه جاری- این کمیسیون خبر داد و گفت: پیش‌نویس این طرح به همت مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تهیه و تنظیم شده است. وی افزود: پس از تصویب تحریم‌های جدید سنای امریکا علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به این کمیسیون ماموریت داد تا طرح مقابله با این اقدامات را تهیه کند که پیش‌نویس این طرح درحال حاضر تهیه شده است.

  دادگاه کویت ۲۱نفر از شهروندانش را به جاسوسی برای ایران متهم کرد- اسکای نیوز- دادگاه کویت حکم ۲۱نفر را که به گروهک «عبدلی» معروفند، صادر کرد. طبق این حکم، متهم اصلی حسن عبدالهادی حاجیه از اعدام به حبس ابد کاهش یافت و دو نفر دیگر به ۱۵سال حبس و ۱۵نفر دیگر به ۱۰سال حبس و ۳ نفر دیگر به ۵ سال حبس محکوم شدند و دو نفر از متهمان تبرئه شدند. دادگاه قبل از این عبدالهادی حاجیه را به اعدام محکوم کرده بود، این قضیه به اگوست ۲۰۱۵ بازمی‌گردد، زمانی که وزارت کشور کویت اعلام کرد که در شمال پایتخت کویت در منطقه عبدلی یک گروهک تروریستی را دستگیر و اسلحه‌های آنان را مصادره کرده و این گروهک را به جاسوسی برای ایران و حزب‌الله لبنان همچنین تلاش برای ایجاد ناامنی در کویت متهم کرده است.

  اگر تمام دنیا را به ما بدهند، اجازه نمی‌دهیم عراق به دروازه حمله به ایران تبدیل شود-ایسنا- حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با اصحاب رسانه و تحلیل‌گران سیاسی در دفتر رسمی خود گفت: برخی‌ها می‌خواهند که عراق به میدان جنگ بین‌المللی تبدیل شود اما درگیری‌های منطقه هیچ ربطی به عراق ندارد و ما وارد آن نخواهیم شد و اگر تمام دنیا را به ما بدهند یا عراق را آباد کنند، اجازه نخواهیم داد که عراق به دروازه حمله به ایران یا میدان جنگ میان امریکا و ایران تبدیل شود و ما خواستار تفاهم و گفت‌وگو هستیم اما اگر جنگی به نفع عراق باشد، آماده ورود به آن خواهیم بود. وی در ادامه گفت: من معتقدم که دولت جدید امریکا با ایران وارد جنگ نخواهد شد و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا یک تاجر است نه سیاستمدار.

  پیام رییس‌جمهوری ایران برای امیر قطر دریافت شد-ایسنا| وزارت خارجه قطر روز یک‌شنبه اعلام کرد که امیر این کشور یک پیام شفاهی از رییس‌جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده است. سایت وزارت خارجه قطر نوشت: تمیم بن حمد آل ثانی روز شنبه پیام شفاهی حسن روحانی را که از سوی حسین جابری‌انصاری، معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه ایران ارسال شده بود، دریافت کرد.

جابری‌انصاری در دیدار با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر این پیام را به وی منتقل کرده است.

  پول‌های زنجانی در توکیو بانک است-تسنیم| بابک زنجانی، متهم اصلی پرونده نفتی که حکم اعدامش هم تایید شده و تسویه حساب با وزارت نفت مهم‌ترین بخش پرونده وی به‌شمار می‌رود به ‌تازگی مدعی شده پول‌ها در «توکیو بانک» است. یک منبع مطلع این خبر را اعلام کرد و گفت که هر چند بابک زنجانی در ادعای جدیدی گفته، پول‌ها در توکیو بانک است اما با توجه به سابقه قبلی اظهارات وی، نمی‌توا زیاد به این موضوع اعتنا کرد.

 نخستین دور از گفت‌وگوهای راهبردی ایران و افغانستان برگزار شد-برنا| نخستین دور از گفت‌وگوهای راهبردی ایران و افغانستان در قالب 5 کمیته امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، آب و مهاجران برگزار شد. در این دور از گفت‌وگوها که تا پایان دیروز ادامه داشت هر یک از کمیته‌های ایرانی و افغانستانی با همتایان خود دیدار و رایزنی کردند. این دور از گفت‌وگوها در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شده است.

  ضرورت تحقق اهداف تعیین شده چشم‌انداز ۱۴۰۴-فارس| دبیرکل جبهه پیروان گفت: چشم‌انداز ۱۴۰۴ حق ملت بزرگ و فرهیخته ایران است اگر به اهداف تعیین شده نرسیم همه ما کارگزاران مسوولیم. محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی توییتر خود ضمن اشاره به سند چشم‌انداز 1404 نوشت: «چشم‌انداز 1404 حق ملت بزرگ و فرهیخته ایران است اگر به اهداف تعیین شده، نرسیم همه ما کارگزاران مسوولیم. والعاقبه للمتقین».

 

ارسال نظر