دلایل کاهشی شدن بورس

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به دلایل و عوامل کلی ریزش شاخص کل در بازار بورس طی هفته گذشته گفت: در مجموع شرایط بازار سرمایه یک شرایط مطلوب و قابل قبول است. بازار سرمایه در ابعاد کلی مانند وضعیت تولید شرکت‌های بورسی، بازار فروش و نرخ‌های جهانی، شرایط قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

ورود صندوق‌های خصوصی به استارت‌آپ‌ها

امیر صالحی، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق دیوان ارزش نوشت: صندوق‌های پرایوتی P/E ابتدای امر با اولویت سرمایه‌گذاری در کسب و کارهایی که به هر دلیلی از تامین مالی از طریق بازار سرمایه بازمانده‌اند طراحی شدند مثل کسب و کارهای ورشکسته، تا با تامین مالی از طریق این صندوق‌ها اندازه خود را توسعه داده و به سوددهی برسند.

طراحی شاخص‌های جدید در راه بازار

فرآیند تحقیق ‌و توسعه در شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون با ابعادی متفاوت و گاهی با عناوینی مختلف به کار گرفته می‌شود.
بورس روی مدار قرمزپوشی
«تعادل» گزارش می‌دهد

بورس روی مدار قرمزپوشی

تالار شیشه‌ای بورس تهران برای هشتمين روز کاری سرخ پوش شد و شاهد خروج نقدینگی سنگین از معاملات بازار بودیم.
پاسخ معاونت برنامه‌ريزي و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به گزارش «بلاتكليفي معيشتي معلمان»

تشريح برخي از اقدامات معيشتي و رفاهي فرهنگيان

ضمن آرزوي سلامتي و توفيق روزافزون، در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاريخ 11/02/1403 باعنوان« بلاتكليفي معيشتي معلمان» پاسخ معاونت برنامه‌ريزي و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش را به استحضار مي‌رساند: 

ماينرهاي غيرمجاز غيراستاندارد امحا مي‌شوند

يك كارشناس حوزه اقتصاد انرژي گفت: ماينرهايي كه به صورت غيرمجاز رمزارز استخراج مي‌كنند، تحت عنوان كالاي قاچاق ضبط مي‌شوند.

طراحي بنيادي پتروپالايشگاه شهيد سليماني تا پايان سال به اتمام مي‌رسد

مديرعامل شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت گفت: شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران طراحي بنيادي اين پروژه را تا پايان امسال تكميل مي‌كند و اميدواريم عمليات اجرايي اين پروژه سال آينده آغاز شود، بزرگ‌ترين واحد هيدروكراكر خاورميانه در طرح توسعه و تثبيت ظرفيت پالايشگاه آبادان تا تيرماه امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.
رشد ذخاير امريكا مانع افزايش قيمت نفت شد

رشد ذخاير امريكا مانع افزايش قيمت نفت شد

قيمت نفت در اوايل معاملات روز چهارشنبه بازار آسيا تحت تاثير رشد ذخاير نفت و سوخت امريكا كه نشانه تقاضاي ضعيف است، كاهش يافت. بهاي معاملات نفت برنت با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۶ درصد كاهش، به ۸۲ دلار و ۸۶ سنت در هر بشكه رسيد.
معاون وزير نيرو مطرح كرد

صرفه‌جويي ۱۵ هزار مگاواتي برق با تعويض موتورهاي ۲۰ ميليون كولر آبي

رييس سازمان انرژي‌هاي تجديدپذير و بهره‌وري برق (ساتبا) گفت: اگر موتورهاي ۲۰ ميليون كولر آبي موجود در كشور پربازده شود و استاندارد آنها ارتقا يابد، حدود ۵ هزار مگاوات در محل مصرف و ۱۰ هزار مگاوات در محل توليد صرفه‌جويي به همراه دارد؛ در حالي كه ناترازي برق هم اكنون ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات است.
رييس موسسه مطالعات بين‌المللي انرژي:

سند امنيت انرژي تصويب شد

محمدصادق جوكار گفت: در سند امنيت انرژي ايران، براي نخستين بار الگوي جهاني و منطقه‌اي انرژي را پيش‌بيني كرديم كه در زمينه صادرات نقش دارد و مي‌تواند در الگوهاي خنثي‌سازي تحريم كه مبتني بر توان بخش خصوصي است موثر باشد.
قبلی۴بعدی