۶۰ درصد به توليد نفت كشور اضافه شد
وزير نفت خبر داد:

۶۰ درصد به توليد نفت كشور اضافه شد

 وزير نفت با اعلام اينكه از شهريور ۱۴۰۰ تا كنون ۶۰ درصد به توليد نفت كشور اضافه شد، اظهار داشت: ۵۴ ميليون متر مكعب به توليد گاز اضافه شد.

شناسايي رسوب ۲۵ همت در سپرده دستگاه‌ها با حساب واحد خزانه

با توجه به گزارش ديوان محاسبات كشور در مجموع بيش از ۲۵ همت منابع در حساب دستگا‌ه‌هاي مختلف از جمله سازمان شهرداري‌ها و حساب ملي پيشرفت و عدالت رسوب كرده است.
از سوي معاون اول رييس‌جمهور صورت گرفت

ضوابط اجرايي قانون بودجه سال جاري ابلاغ شد

محمد مخبر معاون اول رييس‌جمهور تصويب نامه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ هیات وزيران در خصوص ضوابط اجرايي قانون بودجه امسال كل كشور را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ كرد.

توافق كميسيون اقتصادي با مخبر براي اصلاح سياست‌هاي ارزي

نشست مشترك اعضاي كميسيون اقتصادي با حضور معاون اول رييس‌جمهور با هدف بررسي وضعيت سياست‌هاي ارزي دولت سيزدهم برگزار شد. روز گذشته نشست مشترك اعضاي كميسيون اقتصادي با حضور معاون اول رييس‌جمهور، معاون حقوقي و پارلماني رييس‌جمهور و رييس كل بانك‌مركزي برگزار شد؛ هدف از برگزاري اين نشست بررسي وضعيت سياست‌هاي ارزي دولت سيزدهم در مجموعه بخش‌هاي اقتصادي كشور بود.

بررسي حل مشكل اشتغال استان‌هاي داراي نرخ بالاي بيكاري

رييس‌جمهور رفع مشكل بيكاري استان‌هاي داراي بالاترين نرخ بيكاري را از جمله دستوركارهاي اولويت‌دار دولت عنوان كرد و از معاون اول رييس‌جمهور خواست با تشكيل كارگروهي طرح‌ها و برنامه‌هاي مديران استاني در اين زمينه را اخذ و با پيگيري ويژه تحقق آنها را دنبال كنند.
هر چقدر مي‌توانيم براي پيشرفت كار دولت تسهيل‌گري انجام دهيم
رييس مجلس:

هر چقدر مي‌توانيم براي پيشرفت كار دولت تسهيل‌گري انجام دهيم

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: بارها به نمايندگان تاكيد كردم كه بار دولت، بار سنگيني است، هرچقدر مي‌توانيم تسهيل‌گري براي پيشرفت كار دولت انجام دهيم تا مردم ذي نفع نهايي باشند.
آرامش نسبي بازارها در نيمه بهار 1403
مانور دوباره دولت بر كاهش نقدينگي و افزايش تسهيلات

آرامش نسبي بازارها در نيمه بهار 1403

چند هفته پس از تلاطم‌هاي جدي به وجود آمده در بازار طلا و ارز به نظر مي‌رسد كه بار ديگر ثباتي نسبي به اين عرصه بازگشته و همين موضوع به دولت اين اعتماد به نفس را داده تا از طرح‌ها و برنامه‌هاي جديد اقتصادي خود رونمايي كند.

نظارت گمشده در بازار سرمایه

چند  سالی می‌شود که بورس تهران روز خوش به خود ندیده و هر روز شاهد یک دخالت یا پنهان‌کاری برای کسب سود یک عده افراد خاص هستیم. اواخر سال 98 بود که دولت دوازدهم دعوت مردم به بازار سرمایه را آغاز کرد و سرمایه‌گذاری در این بازار را یک سرمایه‌گذاری بدون ریسک و پرسود بیان کرد؛ تا تابستان سال 99 همه چیز آن‌طور که ريیس سابق دولت بیان کرده بود  رخ داد و سهامدارانی که وارد بورس می‌شدند بدون دانش نیز می‌توانستند از هر سهمی که خریداری می‌کنند سود حداقل صددرصدی را بگیرند.

ارز صادراتي كيلويي چند!

طي روزهاي اخير خبري در فضاي اقتصادي كشور منتشر شد كه به نظرم لازم است از منظر تحليلي به آن پرداخت.
قبلی۵بعدی