متغيرهاي اقتصادي، به نفع بازار سرمايه است

رامين خدابنده، كارشناس بازار سهام در خصوص روند بازارسرمايه گفت: براي تحليل شرايط بازارسرمايه بايد متغيرهاي اقتصادي داخلي و روند بازارهاي جهاني را در كنار هم بررسي كرد.

مخالفت سازمان بازرسي با درخواست غيرقانوني مالكان جديد استقلال و پرسپوليس

استقلالي‌ها زمان مديريت مصطفي آجرلو بابت بذل و بخشش‌هاي نامتعارف و غيرقانوني وي طلبكار بودند.
مرگ تدريجي بازار سرمايه

مرگ تدريجي بازار سرمايه

نگاهي به عملكرد ۳ سال اخير بازار سرمايه و روند شاخص كل در كنار عقب‌ماندگي از ساير بازارها نشان‌دهنده نكات قابل توجهي است. به‌طور مثال از ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ تا ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ شاهد رشد بيش از ۱۰۰ درصدي شاخص كل بوديم اينكه در مدت ۶ ماه شاخص ۲ برابر شد منطقي به نظر نمي‌رسد.
سبزي موقت در بورس
«تعادل» گزارش مي‎‌دهد

سبزي موقت در بورس

در آخرين روزهاي كاري ارديبهشت ماه، شاخص كل بورس تهران مثبت شد و در تلاش است كه بازدهي مثبتي در اين ماه براي خود برجاي بگذارد.
تاثیر تعطیلی شنبه بر شاخص‌های اقتصاد کلان

تاثیر تعطیلی شنبه بر شاخص‌های اقتصاد کلان

معادله انتخاب «شنبه» یا «پنجشنبه» این روزها در فضای سیاسی، اقتصادی و تقنینی کشورمان، حسابی سر و صدا کرده است. مانند هر تصمیم دیگری این تصمیم هم موافقان و مخالفانی دارد.

تایید مطالعات اولیه تبدیل متانول به بنزین

ريیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی گفت: در مطالعات اولیه‌ای که برای تبدیل متانول به بنزین صورت گرفت، این مساله مورد تایید واقع شد اما همچنان مطالعات ادامه دارد و برای این مساله از تجربیات چینی‌ها استفاده شده است.

قرارداد روسیه و چین برای خط لوله گازی جدید امضا می‌شود

روسیه و چین انتظار دارند به زودی کارهای اولیه روی خط لوله گاز طبیعی «قدرت سیبری ۲» را نهایی کنند و توافقنامه‌ای را برای ساخت خط لوله امضا کنند.

اولین افزایش قیمت هفتگی نفت طی سه هفته

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال ديروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۸۵ افزایش به ۸۳ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت نفت حدود یک درصد در روز جمعه افزایش یافت و نفت برنت اولین افزایش قیمت هفتگی خود را طی سه هفته گذشته ثبت کرد. اطلاعات اقتصادی اخیر امریکا و چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کنندگان نفت دنیا امید به افزایش تقاضا را بالا برده است.

برآورد بالاتر آژانس بین‌المللی انرژی از رشد تولید نفت ایران

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در جدیدترین گزارش ماهانه خود، برآورد کرد تولید نفت ایران در آوریل، ۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته است.

ناکامی اروپا در جلوگیری از واردات محصولات نفتی روسیه

گزارش اخیر یک اندیشکده اروپایی نشان داد اتحادیه اروپا، محصولات نفتی به ارزش سه میلیارد یورو از بنادر ترکیه وارد کرده است که عمدتا نفت روسیه را جابجا می‌کنند.
قبلی۶بعدی