اخبار کلان

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۲۵۹

عوارض صادراتی پیاز هر کیلوگرم 10 هزار تومان

گمرک ایران با ابلاغ بخشنامه‌ای، عوارض صادراتی هر کیلوگرم پیاز را تا پایان فروردین سال ۹۹، بر اساس تصمیم تنظیم بازار، یکصد هزار ریال اعلام کرد.به گزارش مهر، علی‌اکبر شامانی، مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه‌ای به کلیه گمرکات اجرایی، موضوع تعیین عوارض صادراتی پیاز را ابلاغ کرد. بر این اساس، عوارض صادراتی پیاز از تاریخ ۱۵ اسفند تا پایان فروردین ۹۹، یکصد هزار ریال تعیین شد.

حتی یک جلسه برای ورود به مذاکرات مزد ۹۹ نداشتیم

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: وقتی کارگران حتی در شرایط شیوع کرونا با غیرت و همت سر کار خود حاضر می‌شوند و برای حفظ تولید کار را تعطیل نمی‌کنند وظیفه ما نمایندگان کارگری این است که در جلسات شورای عالی کار حضور یابیم و در مورد مطالبه اصلی آنها یعنی دستمزد مذاکره کنیم.

ناصر چمنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر اعلام کردیم که حتی در شرایط قرنطینه حاضر به گفت‌وگو و مذاکره در مورد دستمزد کارگران هستیم وظیفه و احساس مسوولیت خود می‌دانیم که به عنوان نمایندگان کارگری در جلسات تعیین دستمزد شرکت کنیم و این انتظار زیادی نیست که شورای عالی کار هم تشکیل جلسه بدهد تا به مذاکرات مزد ۹۹ ورود کنیم.

وی ادامه داد: اگر به وزارت کار پیشنهاد کردیم در یک کمپ جداگانه شرایط گفت‌وگو و چانه‌زنی را مهیا کند می‌خواستیم بگوییم که جامعه کارگری حتی در سخت‌ترین شرایط هم برای کارگران ارزش قائل است و آمادگی دارد درباره دستمزد کارگران گفت‌وگو کند. اگر این علاقه‌مندی و احساس مسوولیت از سوی کارفرمایان هم وجود دارد جلسه امروز شورای عالی کار را تشکیل بدهند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار تصریح کرد: یقینا اگر جلسه امروز دستمزد لغو شود تا تنها به یک جلسه در هفته آینده بسنده کنیم جامعه کارگری قضاوت خواهد کرد که به‌رغم اصرار و درخواست‌های مکرر نمایندگان همه گروه‌های کارگری چنین اتفاقی افتاده و ما تحت فشار، دستمزد میلیون‌ها کارگر را تعیین نخواهیم کرد.چمنی با بیان اینکه نمایندگان همه گروه‌های کارگری درخواست کرده‌اند که جلسه شورای عالی کار این هفته برگزار شود، افزود: متأسفانه حتی یک جلسه برای ورود به مذاکرات مزد ۹۹ نداشتیم و با برگزاری یک جلسه در هفته بعد هم به نتیجه نمی‌رسیم چون نیازمند نزدیک شدن دیدگاه‌های گروه کارفرمایی و کارگری به همدیگر هستیم.

وی بیان کرد: برای آنکه زمان را بیش از این از دست ندهیم پیشنهاد کردیم که وزارت کار شرایطی فراهم کند و در یکی از ادارات وزارتخانه کمپی ایجاد شود که آنجا به مذاکرات مزد ۹۹ به‌طور جدی ورود کنیم. در زمان وزارت آقای ربیعی این اتفاق افتاد. اواخر سال بود و ایشان دستور داد که تا زمان مشخص شدن رقم دستمزد، جلسات همه روزه برگزار شود و ما چهار روز به‌طور فشرده این جلسات را برگزار کردیم تا در نهایت پس از ساعت‌ها گفت‌وگو و چانه‌زنی به نتیجه رسیدیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در پایان موکول کردن تعیین دستمزد کارگران به سال بعد را غیرقابل توجیه دانست و گفت: وقتی کارگران در شرایط حاضر و با وجود شیوع ویروس کرونا با تمام همت و غیرت خود سر کار حاضر می‌شوند تا بگویند تعطیلی برایشان معنی ندارد ما هم باید احساس مسوولیت کنیم و جامعه کارگری و مطالبات آنها در این شرایط سخت را فراموش نکنیم.

5 میلیون ماسک تملیکی به وزارت بهداشت تحویل داده شد

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: بیش از 5 میلیون ماسک، الکل، دستکش و کالاهای ضدعفونی‌کننده در هفته اخیر تحویل وزارت بهداشت شد.

جمشید قسوریان جهرمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به واگذاری بسیاری از اقلام بهداشتی مربوط به مقابله با بیماری کرونا به وزارت بهداشت، اظهار کرد: طی یک هفته اخیر برخی اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور که صورت کالای متروکه یا قاچاق بود در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال قرار گرفت.مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: با توجه به نیاز فوری مراکز بهداشتی و درمانی بر اساس دستورالعملی به استان‌ها مقرر شد، این نوع اقلام به نماینده وزارت بهداشت تحویل شود و بعدا فرایندهای قانونی آن را پیگیری کرد.

وی در مورد جزییات این اقلام بهداشتی گفت: طبق گزارش‌ها تاکنون در مراحل مختلف ۵ میلیون عدد ماسک (در سطح کشور) و نیز ۵۷ هزار ماسک (در سطح استان ها)، 41 هزار عدد ماسک (بوشهر)، پنج هزار جفت دستکش، ۹ هزار لیتر الکل و ۱۲۰۰ بطری یک لیتری الکل دیگر در قالب کالای متروکه و قاچاق بوده که برای مصرف تحویل وزارت بهداشت شده است.

 

ارسال نظر