اخبار کلان

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۳۲۶

صادرات انواع کاغذ و کاغذ باطله ممنوع است

گمرک ایران با ارسال بخشنامه‌ای، صادرات انواع کاغذ و کاغذ باطله را ممنوع اعلام کرد.

در بخشنامه گمرک ایران خطاب به گمرکات اجرایی کشور آمده است: پیرو بخشنامه‌های شماره ۲۰۴.۹۷.۷۳۵۵۱۵ مورخ ۹۷.۶.۲۰ و ۳۳۳.۹۷.۱۳۴۲۳۳۹ مورخ ۹۷.۱۱.۱، به پیوست تصویر نامه شماره ۶۰.۲۹۷۴۴۱ مورخ ۹۷.۱۱.۱۶ دفتر مقررات و واردات ارسال و اعلام می‌دارد: ممنوعیت صادرات انواع کاغذ و کاغذ باطله تحت تعرفه‌های مندرج در ردیف‌های ۱۱تا ۲۲ جدول پیوست نامه شماره ۶۰.۱۵۸۲۷ مورخ ۹۷.۶.۱۵ ابلاغ شده طی بخشنامه ۲۰۴.۹۷.۷۳۵۵۱۵ و کاغذهای موضوع نامه شماره ۹۷.۱۰۰.۵۰۸۷۹ مورخ ۹۷.۱۰.۳۰ سازمان توسعه تجارت ایران (ابلاغ شده طی بخشنامه شماره ۳۳۳.۹۷.۱۳۴۲۳۳۹، همچنان به قوت خود باقی است. دستور فرمایید ارزیابان و کارشناسان محترم دقت کافی در راستای رعایت مفاد بخشنامه‌های ابلاغی به عمل آورند. لذا شایسته است ضمن اقدام لازم، مراتب را به کلیه واحد‌های تابعه نیز ابلاغ و بر حسن اجرای امر نظارت مستمر معمول نمایند. این بخشنامه به امضای علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات رسید.

اصلاح وظایف پایگاه صدور مجوزهای کسب و کار

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: وظایف پایگاه اطلاع‌رسانی صدور مجوزهای کسب و کار، اصلاح می‌شود، در واقع در این اصلاحات وظایف این پایگاه‌ها افزایش پیدا کرد.

حمیدرضا فولادگر در تشریح نشست روز گذشته کمیسیون متبوعش، گفت: طرح بهبود فضای کسب و کار مورد بررسی قرار گرفت؛ در واقع اختیارات هیات مقررات‌زدایی ماده 7 قانون اصل 44 افزایش پیدا کرد.

نماینده اصفهان مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: عملکرد هیات مقررات‌زدایی در فضای کسب و کار در چند سال گذشته نشان‌دهنده ضرورت اصلاح احکام این هیات است. با این اصلاحات اختیارات این هیات افزایش پیدا می‌کند از سوی دیگر مراحل کار تسهیل می‌شود. وی اظهار کرد: مقرر شد؛ اصلاحاتی که در احکام هیات مقررات زدایی فضای کسب وکار منظور شد به لایحه اصلاح موادی از اصل 44 در خصوص هیات داوری در واگذاری‌ها الحاق شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اصلاحات انجام گرفته در احکام هیات مقررات زدایی، خاطرنشان کرد: وظایف پایگاه اطلاع‌رسانی صدور مجوزهای کسب و کار اصلاح شد؛ در این اصلاحات وظایف این پایگاه‌ها افزایش پیدا کرد. در واقع این هیات‌ها به دفتر پیشخوان دولت برای صدور مجوزهای کسب و کار تبدیل شده تا سرعت عمل آنها بیشتر شود. وی ادامه داد: با اصلاحات انجام گرفته در احکام هیات مقررات زدایی، دفاتر سرمایه‌گذاری استانی به پایگاه اطلاع‌رسانی صدور مجوزهای کسب و کار لینک می‌شود در واقع این پایگاه به مرکزی برای پیگیری مجوزها و رسیدگی به شکایات افراد متقاضی کسب و کار تبدیل می‌شود. این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: لایحه ساماندهی سهام عدالت تا پایان سال تعیین تکلیف شده و به جمع‌بندی می‌رسد. رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: 21 اسفندماه انتخابات هیات رییسه کمیسیون برگزار می‌شود. از آنجایی که کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اسفند تشکیل شد انتخابات هیات رییسه نیز در آخرین ماه سال برگزار می‌شود.

موافقت شورای اقتصاد برای خرید ۲۸ فروند هواپیما

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری ظهر دیروز در آخرین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۳۹۷ با اشاره به مشکلات و دشواری‌های اقتصادی سال ۹۷ گفت: امریکایی‌ها فشار سنگینی را در سال جاری به منظور فروپاشی اقتصاد کشور بر بخش‌های اصلی اقتصاد نظیر بخش نفت و حمل و نقل وارد کردند، اما به فضل الهی این اتفاق رخ نداد و ما توانستیم با برنامه‌ریزی و تلاش و ایستادگی مردم فشارها را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه «مردم در سال جاری با مسائل و گرفتاری‌های جدی مواجه شدند»، خاطرنشان کرد: با وجود سختی‌های معیشتی که بر مردم تحمیل شد، توانستیم سال جاری را نیز با موفقیت به پایان برسانیم و امیدوارم با تلاش و همت مسوولان بتوانیم مشکلات مردم را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

معاون اول رییس‌جمهوری همچنین با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت بتواند در سال ۹۸ وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشد، از اعضای شورای اقتصاد و اعضای اقتصادی دولت قدردانی کرد.

در این جلسه که وزرای نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور نیز حضور داشتند درخواست‌های برخی دستگاه‌های اجرایی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.اصلاح مصوبه شورای اقتصاد موضوع طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت از میادین در حال بهره‌برداری و اصلاح مصوبه طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان با هدف افزایش تعداد خانوارهای برخوردار از گاز از ۳۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار خانوار در پنج شهرستان از درخواست‌های وزارت نفت بود که در این جلسه به تصویب رسید.دستورالعمل تعیین نرخ خرید تضمینی برق و سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت سهامی سازمان آب برای اجرای طرح‌های آبرسانی به برخی شهرهای استان خوزستان نیز از درخواست‌های وزارت نیرو بود که در این جلسه مورد تأیید قرار گرفت.

 

ارسال نظر