اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۲۴

 احتمال رای اعتماد بالای مجلس به کرباسیان

عبدالرضا هاشم‌زایی گفت: نکته مثبت آقای کرباسیان ظرفیت بالای تعامل و همکاری با دیگر مدیران هم رده خود است که با توجه به حساسیت وزارت اقتصاد و لزوم همکاری و تعامل با بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت، ایشان می‌تواند حلقه واسط بسیار خوبی باشد. عبدالرضا هاشم‌زایی عضو ارشد فراکسیون امید در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص معرفی کرباسیان به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد به مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان یکی از نیروهای قدیمی و ارزشمند اقتصاد کشور است که فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی همواره سعی داشته به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهد. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: نکته مثبت دیگر ایشان ظرفیت بالای تعامل و همکاری با دیگر مدیران هم رده خود است که با توجه به حساسیت وزارت اقتصاد و لزوم همکاری و تعامل با بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت، ایشان می‌تواند حلقه واسط بسیار خوبی باشد. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تحصیلات ایشان مدیریت است و این مهم‌ترین رکن برای یک وزیر است. کرباسیان این قدرت را دارد که نیروهای قوی و باسوادی را در حوزه‌های مختلف شناسایی کند تا بتواند بهره‌وری حوزه وزارتی خود را بالاتر ببرد.

 متوسط قیمت خدمات کشاورزی بهار ۱۳۹۶

مرکز آمار ایران در گزارشی به ارائه اطلاعاتی در ارتباط با متوسط قیمت فروش سالانه یک کیلوگرم از محصولات کشاورزی و متوسط نرخ انواع دام زنده پرداخته است. به گزارش مهر، مرکز آمار ایران در گزارشی به ارائه اطلاعاتی در ارتباط با متوسط قیمت فروش سالانه یک کیلوگرم از محصولات کشاورزی و نرخ انواع دام زنده پرداخته است. بر این اساس در فصل بهار ۱۳۹۶ قیمت فروش آزاد یک کیلوگرم گندم در کل کشور ۱۲۳۱۵ریال بوده است. در این میان استان بوشهر با ۱۴۶۵۰ریال بیشترین و استان قم با ۱۲۰۰۰ریال کمترین قیمت فروش آزاد را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش به دولت این محصول در کل کشور ۱۳۰۶۷ریال بوده است که در نتیجه متوسط قیمت‌های فروش به دولت و آزاد آن به رقم ۱۲۹۵۸ ریال رسیده است. قیمت فروش این محصول نسبت به بهار ۹۵ افزایشی معادل ۴/۳‌درصد داشته است. دسترسی به اطلاعات بیشتر از طریق سایت مرکز آمار ایران امکان‌پذیر است.

 دستاوردهای گمرک در حوزه خدمات اینترنتی

گمرک ایران در طول سال‌های اخیر اقداماتی انجام داد که یکی از مهم‌ترین آنها الکترونیکی شدن گمرک بود که دستاوردهایی در این حوزه به همراه داشته است. به‌ گزارش ایسنا، در پی راه‌اندازی خدمات الکترونیکی گمرک، بخش عمده‌یی از خدمات گمرکی به صورت اینترنتی انجام می‌شود که بر این اساس خدمت‌گیرندگان می‌توانند به صورت ۲۴ساعته تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، ترانزیتی و وارداتی را بدون مراجعه حضوری انجام دهند و کالای خود را به گمرک اظهار کنند. این خدمات با هدف حذف مراجعات حضوری، احترام به حقوق شهروندی، تسهیل تجارت و حذف کاغذ از فرآیند تشریفات گمرکی؛ اینترنتی و ۲۴ساعته شده که پیش از الکترونیکی شدن گمرک امکان ارائه این خدمات وجود نداشته است.

 

ارسال نظر