مردادماه پایان ضرب‌الاجل ارائه اطلاعات بانکی

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۱۳

مدیرکل دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی جزییات مبلغ و زمان دریافت اطلاعات حساب‌های بانکی برای اخذ مالیات را تشریح کرد.

علی رستم‌پور در گفت‌وگو با فارس در رابطه با دریافت اطلاعات حساب‌های بانکی اظهار کرد: از مسوولان موسسات و بانک‌ها دعوت به عمل آمد و آیین‌نامه ماده 169 مکرر برای آنها تبیین شد و اعلام کردیم، متعاقب این جلسه تفاهمنامه تبادل اطلاعات منعقد خواهد شد تا جلسات فنی برای برقراری ارتباط سیستمی در بستر سامانه اطلاعات اقتصادی «بیتا» وزارت اقتصاد انجام شود. وی ادامه داد: برخی بانک‌ها این تفاهمنامه را منعقد کرده و مباحث فنی برای برقرار شدن ارتباط سیستمی در جریان است. بخش دیگری از مدیران عامل بانک‌ها تاکنون تفاهمنامه را امضا نکردند، اما در شرف انجام است.  مدیرکل دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی، با بیان اینکه به بانک‌ها اعلام شده، اظهارنامه‌های مالیاتی سال 95 باید با حساب‌های بانکی بررسی و تطبیق داده شود، اظهار کرد: فرجه زمانی حداکثر پایان مردادماه سال جاری است که باید این دسترسی به حساب‌ها برای سازمان فراهم شود.

این مقام مسوول افزود: از 40 بانک و موسسه مالی اعتباری حدود 9 بانک تفاهمنامه را امضا کرده و بقیه در شرف اجراست. رستم‌پور در مورد تاخیر در اجرای دریافت حساب‌های بانکی تصریح کرد: اطلاعات سال 95 را از بانک‌ها دریافت خواهیم کرد و اظهارنامه‌ها در حال دریافت است و پس از آن راستی‌آزمایی از نیمه دوم امسال شروع می‌شود.

 

ارسال نظر