اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۵۵۸

تسهیلات با سود 6درصد به روستاییان و کشاورزان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهور گفت: باتوجه به لایحه اشتغال پایدار روستایی که مجلس تصویب کرد به روستاییان و کشاورزان تسهیلات با سود 6درصد داده می‌شود.

به گزارش فارس، سیدابوالفضل رضوی اظهار داشت: مردم در همه عرصه‌های کشور مشارکت کنند و در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعال باشند؛ اگر نرخ مشارکت مردم در همه عرصه‌ها برابر نباشد، نمی‌توانیم به خواسته دلخواه برسیم.

رضوی تصریح کرد: حضرت امام راحل فرمودند که مستضعفان را در عرصه اقتصادی مشارکت دهید و اگر مشارکت مردم در عرصه اقتصادی افزایش نداشته باشد با مشکلات مالی مواجه خواهند بود.

وی گفت: در اکثر روستاها امکانات رفاهی وجود دارد، روستاها دارای امکانات مناسبی هستند ولی از نظر رفاهی تامین نیستند، در انقلاب اسلامی ایران در روستاها خدمات شایسته ارائه‌ شده و می‌توانیم قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنیم تا ببینیم که امکانات در روستاها وجود دارد، اما مردم از نظر رفاهی مشکل دارند و این موضوع باعث ناراحتی مردم شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهور گفت: جهاد کشاورزی باید به مردم و کشاورزان مزرعه‌‌داری را آموزش دهد و کشاورزی را به‌صورت فنی و مهندسی انجام بدهیم و باید به‌صورت اصولی کشت کنیم و ناظر کاشت مهندسی در مزرعه باشیم و از حالت سنتی خارج شویم و رو به کشاورزی صنعتی بیاوریم.

رضوی تاکید کرد: کشاورزانی که به‌صورت صنعتی کشاورزی می‌کنند و طرح‌های نوین کشاورزی داشته باشند، می‌توانند از وام با سود 6درصد بهره‌مند شود.

وی تاکید کرد: دولتی پایدار است که مردم آن بزرگ باشند، اگر دولت یک‌طرفه بزرگ شود و مردم آن کوچک شوند، انقلاب و دولت آن پایدار نخواهد بود؛ باید دولت و مردم هر دو با هم پیشرفت کنند و در این صورت موفق خواهند بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهور با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی در بخش جوادآباد فعال شوند، یادآور شد: به کمک سایر نهادها می‌توانید اشتغال‌زایی کنید و از پتانسیل نهادهای نظامی نیز بهره‌مند شوید و از دانش آنها را در زمینه اشتغال و اقتصاد مقاومتی بهره‌مند شوید.

رضوی افزود: از دهیاران و بخشداران می‌خواهم که ارتباط نزدیک با مردم داشته باشند و طرح‌های اقتصادی را در روستاها اجرا کنند، طرح‌ها و مشاغل روستایی را در روستاها فعال کنید و اگر مشاغل روستایی فعال شود مردم در روستاها باقی خواهند ماند.

وی گفت: باتوجه به لایحه اشتغال پایدار روستایی که مجلس تصویب کرد به روستاییان و کشاورزان وام‌های 6درصد داده می‌شود و در سه سال اول وام‌های کشاورزی پایدار اقساطی پرداخت نمی‌کنند

رجیستری همه را نسبت به گوشی قاچاق هوشیار کرد

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران می‌گوید، اجرای طرح کددار کردن گوشی تلفن همراه مردم و فعالان این عرصه را به موضوع قاچاق حساس و هوشیار کرد و اغلب آنان از معامله گوشی‌های بدون خدمات پس از فروش و رجیستر نشده خودداری می‌کنند.

«مهدی محبی» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه گوشی‌های تلفن همراهی که تاکنون رجیستر شده‌اند، سهم اندکی از بازار کشورمان دارند، گفت: شرکتی چون سامسونگ بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد که انتظار می‌رود محصولات آن هرچه زودتر مشمول طرح رجیستری شود.

وی تاکید کرد: رجیستر شدن گوشی‌های ساخت شرکت سامسونگ روند کددار کردن گوشی‌های وارداتی به کشورمان را کامل خواهد کرد و از آن به بعد شاهد گوشی قاچاق در کشور نخواهیم بود.

محبی با بیان اینکه پس از اجرای طرح رجیستری در بازار تلفن همراه آرامش به این بازار برگشته است، ادامه داد: روند اجرای طرح رجیستری درباره گوشی‌های تولیدی شرکت اپل سبب شد، اکنون هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به خرید و فروش گوشی‌ها توجه جدی‌تری داشته و از خرید و فروش گوشی‌های بدون خدمات پس از فروش و رجیستر نشده خودداری کنند.

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران به تسری طرح رجیستری به گوشی‌های تلفن همراه تولیدی شرکت ال.جی اشاره کرد و گفت: فروشندگان این نوع گوشی‌ها باید تا قبل از بامداد روز بیست و هشتم بهمن ماه گوشی‌های موجود خود را فعال کنند؛ مردم هم باید دقت کنند گوشی ال.جی رجیستر نشده، خریداری نکنند.

محبی سهم بازار گوشی‌های تولیدی شرکت ال. جی در بازار کشورمان را کم دانست و افزود: اکنون بخشی از بازار گوشی‌های تلفن همراه از وجود گوشی قاچاق به‌طور تقریبی پاک شده است.

این فعال بازار گوشی‌های تلفن همراه به تجربه اجرای رجیستری که برای نخستین‌بار تا این مرحله موفقیت‌آمیز بوده است، اشاره کرد و خاطرنشان کرد: استقبال مردم و عرضه‌کنندگان از اجرای این طرح در موفقیت آن موثر بوده است.

این فعال صنفی درباره اکنون افزایش قیمت دلار در هفته‌های اخیر و تاثیر آن بر بازار دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی اظهار داشت: نرخ ارزهای عمده در ثبت سفارش موثر است و از این رو این افزایش بازار و به ویژه واردکنندگان را بلاتکلیفی مواجه کرده است.

محبی خاطرنشان کرد: روشن شدن هرچه زودتر وضعیت دلار به رونق بازار تلفن همراه کمک خواهد کرد و بازار با کمبود عرضه مواجه نخواهد شد.

طرح کددار کردن گوشی‌های تلفن همراه یا رجیستری گوشی تلفن‌های همراه طرحی است که در آن گوشی‌های تلفن همراه کاربران بر اساس شماره سریال گوشی و شماره سریال سیمکارت در سامانه‌یی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این منظور طراحی و پیاده‌سازی کرده، ثبت می‌شوند که به هنگام روشن شدن در شبکه تلفن همراه کشور این شماره سریال‌ها با زیرساخت‌های شبکه مخابراتی کشور مطابقت داده می‌شود و چنانچه از مبادی رسمی وارد نشده باشند، امکان فعالیت در شبکه تلفن همراه کشور را نخواهند داشت.

 

ارسال نظر