ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۰۲:۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۹۱۵۸۰

بازگشت مازندران به صدر سفرهای جاده‌ای

سفرهای مردم در هفته گذشته افزایش یافت و بیشترین رشد ترددهای بین ‌استانی نسبت به هفته قبل از این بررسی به مازندران اختصاص یافت. به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور متوسط تردد روزانه بین استانی در هفته گذشته (جمعه ۱۴تا پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه) یک میلیون و ۶۵۲ هزار و ۲۷۱ وسیله نقلیه بوده است که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته تغییر چندانی نداشته و در قیاس با همین بازه زمانی در سال گذشته رشد ۳۳ درصدی را تجربه کرده است. البته سهم وسایل نقلیه سبک یعنی همان خودروهای مردم در قیاس با هفته قبل از این گزارش و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب شش و ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده است که نشان می‌دهد در هفته گذشته سفرهای مردم بیشتر شده است. در هفته گذشته حدود ۹ میلیون و ۳۱۳ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده‌اند که در این میان مبدأ پلاک‌های مشاهده شده در محورهای مواصلاتی با سهمی حدود ۲۵ درصد مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و پس از آنها، خودروهایی با پلاک خراسان رضوی، فارس، مازندران و اصفهان در محورهای مواصلاتی کشور و استان‌های دیگر مشاهده شده است. این تعداد پلاک نیز با افزایش حدود ۷۰۰ هزار تایی نسبت به هفته قبل از این بررسی مواجه شده و رشد سفرهای جاده‌ای را در هفته گذشته نشان می‌دهد. وضعیت تردد بین استانی (ورود و خروج خودرو) در کشور نشان می‌دهد که مازندران، اردبیل و زنجان با ۱۵ درصد، ۹ درصد و شش درصد بیشترین افزایش ترددهای بین استانی را نسبت به هفته قبل از این بررسی داشته‌اند و ترددهای بین استانی در هرمزگان، سمنان و بوشهر با کاهش ۱۳ درصدی، ۱۲ درصدی و ۱۰ درصدی مواجه شده است. قیاس این آمار و ارقام با بازه زمانی مشابه در سال گذشته نیز نشان می‌دهد که سفرهای جاده‌ای در استان‌های خراسان شمالی، گیلان، خراسان رضوی و قم به ترتیب ۷۷ درصد، ۶۶ درصد، ۶۵ و ۵۷ درصد رشد یافته است و ترددهای بین استانی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس و یزد به ترتیب 4 درصد، 5 درصد، 5 درصد و 6 درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

«ایران‌ایر» ۹ هزار  میلیارد تومان بدهی دارد

شمس‌الدین فرزادی‌پور، سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره بدهی‌های انباشته ایران‌ایر، گفت: در زمان حاضر هما حدود ۹ هزار میلیارد تومان بدهی دارد. فرزادی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به اینکه آیا دخل و خرج هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با هم می‌خواند، اظهار کرد: ایران‌ایر یک سری بدهی انباشته از قبل دارد که سررسید خیلی از اینها رسیده است. در زمان حاضر درآمدهای ایران‌ایر، مشکلات جاری را حل می‌کند. وی افزود: هواپیماهای ATR زمینگیر شده طی یک فرآیند به مرور وارد ناوگان ایران ایر خواهد شد. البته فعلا اولویت ما هواپیماهای‌ای تی آر نیست چراکه پاسخگوی مشکلات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیست. به‌دنبال راهکارهای دیگر هستیم و پس از آن این هواپیماها حتما باید سرخط بیایند.

فروش محتوای ۳۰ کانتینر  رها شده در بندر بوشهر

مقام مسوول سازمان بنادر و دریانوردی درباره ۳۰ کانتینر رها شده در بندر بوشهر، گفت: با صدور حکم از سوی دادستانی، ستاد اجرایی فرمان امام محتوای کانتینرها را به فروش رساند. به گزارش تسنیم، محمد شکیبی ‌‌نسب درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف 30 کانتینر رها شده در بندر بوشهر، اظهار کرد: از سال 1382 فعالیت کانتینری در بندر بوشهر آغاز شد و تا سال 1389 فعالیت‌ها به صورت دستی ثبت می‌شد و از سال 89 به بعد شاهد ایجاد سامانه‌های الکترونیکی و مکانیزه بودیم و فرایند ثبت داده‌ها تغییر کرد. وی افزود: از سال 82 تاکنون، 2 میلیون و 110 هزار کانتینر در بندر بوشهر تخلیه‌وبارگیری شده است و از اسفند 1400 شمارش تک تک کانتینرها و تطبیق آنها با سامانه‌ کانتینری آغاز شد و تا نیمه دوم اردیبهشت به طول انجامید و مشخص شد اطلاعات 30 کانتینر در سامانه وجود ندارد در حالی که کانتینرها در بندر موجود است. مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به اینکه این اتفاق ممکن است به دلیل خطای انسانی یا از دست رفتن اطلاعات ناشی از حمله سایبری صورت گرفته در سال 99 باشد، عنوان کرد: در عین مکاتبه با شرکت‌های کشتیرانی در خصوص دریافت اسناد مرتبط و تعیین صاحب کالای 30 کانتینر مربوطه، اما متاسفانه اطلاعات خاصی در این زمینه به دست نیامد و صاحب یا صاحبان کالا مشخص نشدند.  

 

ارسال نظر