در شهر

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۰۳۰

اعطای وام برای خرید موتورسیکلت‌های برقی

شهردار تهران از ارایه تسهیلات به شهروندان جهت خرید موتورسیکلت‌های برقی خبر داد و گفت: موتورسیکلت‌های بنزینی و کاربراتوری معادل خودروهای شخصی آلودگی تولید می‌کنند. او همچنین اعلام کرد، شهرداری برقی کردن خودروها را نیز در دستور کار خود دارد. به گزارش فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با موضوع موتورهای برقی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین راهبردها در تهران برای کنترل آلاینده‌ها بر اساس سیاهه‌های منتشر شده از منابع شدید آلاینده‌ها توسط شرکت کنترل کیفیت هوا مربوط به موتورسیکلت‌های بنزینی و کاربراتوری است. وی افزود: این موتورسیکلت‌ها معادل خودروهای شخصی در آلودگی هوای پایتخت نقش دارند و باید فکری جدی و عاجل در این زمینه کرد. شهردار تهران ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با موضوع موتورهای برقی در همین راستا بوده و در تلاشیم شهروندان بتوانند موتورسیکلت‌های برقی را خریداری و مورد استفاده قرار دهند. حناچی گفت: بعد از توجه به موضوع موتورسیکلت‌های برقی، برقی شدن خودروهای سواری در پایتخت مدنظر قرار خواهد گرفت و قطعا شهرداری تهران قدم‌هایی جهت ارایه تسهیلات در این راستا به شهروندان خواهد  برداشت.  

وی گفت: البته ارایه تسهیلات فقط مردم را به سمت خرید موتورسیکلت‌های برقی سوق نمی‌دهد و باید به عوامل بازدارنده هم توجه داشت و با همکاری دولت و دستگاه‌های مربوطه هر چه بیشتر از تردد وسایل نقلیه آلاینده باید خودداری کنیم. سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز در این مراسم از تولید انواع موتورسیکلت‌های برقی تولید داخل توسط مراکز نوآوری خبر داد و گفت: برقی شدن اتوبوس، خودروهای سواری و موتورسیکلت مورد توجه مراکز نوآوری است و اقدامات بسیاری در این راستا صورت گرفته است.

نوسازی ۳ هزار تاکسی و ۸۵۰ دستگاه موتورسیکلت فرسوده

سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نوسازی ۳ هزار دستگاه از تاکسی‌های فعال در شهر تهران با تسهیلات حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک تا پایان دی ماه خبر داد.به گزارش ایلنا، هاشمی تصریح کرد: با همکاری بانک‌ها و موسسات اعتباری و تامین و پرداخت مبلغ۱.۰۵۱، میلیارد ریال تسهیلات از سوی این معاونت، ۳ هزار دستگاه تاکسی فرسوده که حدود ۹ درصد از ناوگان فرسوده این بخش را شامل می‌شود، تا پایان دی ماه از سوی ایران خودرو تحویل و نوسازی می‌شود. وی با بیان اینکه پرداخت پیش از این ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی شهر تهران نوسازی شده است گفت: «توسعه و بهبود کیفیت حمل و نقل همگانی و نیمه‌همگانی و کاهش آلایندگی و بهبود هوای شهر تهران، با ارایه تسهیلات نوسازی، بهسازی و جایگزینی ناوگان اتوبوس و تاکسی شهرتهران با جدیت در شهرداری تهران دنبال می‌شود. معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه خرید انواع دوچرخه و جایگزینی موتورسیکلت‌های کاربراتوری با برقی نیز با هدف گسترش حمل ونقل پاک و کاهش آلودگی هوا در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، تصریح کرد: «به همین منظور تسهیلات لازم به متقاضیان در این بخش نیز پرداخت و در آینده نزدیک ۸۵۶ دستگاه موتورسیکلت فرسوده نوسازی می‌شود. 

 

ارسال نظر