ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۵۶۷

کاهش 4 درصدی تردد در طرح نسبت به سال 97

یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تردد در محدوده طرح ترافیک 4 درصد در سال 98 نسبت به سال 97 کمتر بوده است، ‌گفت: در مورد اینکه در سال 97 شهروندان به علت تردد غیرقانونی در محدوده زوج و فرد هم توسط پلیس جریمه شده‌اند و هم پیامک اخذ عوارض شهرداری برای آنها ارسال شد رأی دیوان شامل آنها نیست چرا که این رأی تنها مربوط به سقف ورود به این محدوده است و رأی‌ در این زمینه صادر نشده که بخواهیم طبق آن عمل کنیم. حجت با اشاره به اینکه رأی دیوان عدالت اداری در مورد سقف استفاده از طرح ترافیک است، گفت: بر اساس رأی دیوان شهرداری موظف به رعایت سقف است و در صورتی که راننده‌ای اضافه بر سقف وارد طرح ترافیک شد هم جریمه و هم عوارض شامل آن نیست و فقط باید جریمه را بپردازد، در غیر این صورت نیز احقاق حق از سوی شهروندان می‌تواند انجام گیرد. وی تأکید کرد: اگر راننده‌ای به خاطر عبور از سقف مجاز طرح ترافیک هم جریمه شد و هم عوارض پرداخت کرد شهرداری ملزم به برگرداندن آن است و ما آماده اجرای رأی دیوان عدالت اداری هستیم.  سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه رانندگان در سال 99 ملزم به پیش پرداخت عوارض طرح ترافیک هستند، گفت: در صورت لغو رزرو طرح ترافیک، 20 درصد نرخ طرح از راننده کسر می‌شود. او در گفت‌وگو با فارس، در مورد اجرای طرح ترافیک برای سال 99، اظهار کرد: به استثنای موضوع رزروی شدن و تغییر نرخ عوارض طرح ترافیک، تغییرات چندانی در طرح ترافیک نداریم و برای محدوده دوم یا طرح کاهش ‌آلودگی هوا 15 روز تردد رایگان برای پلاک‌های غیرتهران و 20 روز تردد رایگان برای پلاک‌های تهران مشابه سال 98 خواهیم داشت. وی افزود: همچنین در سال آینده شهروندان برای ورود به طرح ترافیک قبل از آن باید پیش‌پرداخت عوارض طرح را انجام دهند که در واقع همان مساله رزروی شدن طرح است و برای پیشگیری از رزرو بیجا و بدون نیاز در صورت لغو کردن رزرو، 20 درصد از مبلغ کل عوارض از رانندگان کسر می‌شود. سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با پلیس راهور تهران در مورد طرح ترافیک به تفاهم و توافق رسیده‌ایم، گفت: مساله رزروی شدن طرح ترافیک نظر پلیس راهور بوده است.

افزایش ۲۵ هزار نفری لیست بیمه راننده تاکسی تهران

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به بروز رسانی لیست بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی گفت: حدود ۲۵ هزار نفر راننده جدید مشمول بیمه می‌شوند.قنادان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توافق شهرداری تهران و سازمان بیمه تامین اجتماعی برای به روزرسانی لیست بیمه رانندگان تاکسی تصریح کرد: در سال ۹۱، بیش از ۶۰ هزار نفر از رانندگان تاکسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند اما از آن زمان تاکنون این لیست به روز رسانی نشده بود. وی با بیان اینکه براساس آمار موجود سالانه ۵۰۰۰ نقل و انتقال خودروی تاکسی در تهران انجام می‌شود و این نشان‌دهنده ورود رانندگان جدید به این چرخه است، گفت: در این سال‌ها تعداد رانندگان تحت پوشش بنا به دلایلی از جمله ترک کار، مرگ و... کم شده اما اجازه اضافه شدن تاکسیرانان جدید به این سازمان داده نشد که طی آخرین توافقات انجام شده مقرر شد این لیست بعد از ۸سال به روز رسانی شود که به نظر می‌رسد حدود ۲۵ هزار نفر راننده تاکسی جدید مشمول این بیمه شوند. قنادان با تاکید براینکه این توافق مهم طی دو هفته آینده اجرایی می‌شود، ادامه داد: از رانندگان تاکسی درخواست می‌شود در خصوص تمدید به موقع پروانه تاکسیرانی خود حساسیت زیادی داشته باشند؛ چرا که دریافت کلیه خدمات و یارانه‌های مرتبط با تاکسیرانان، مستلزم دارا بودن پروانه معتبر خواهد بود.

تدوین دستورالعمل نظارتی سگ‌های بلاصاحب پایتخت

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران از تدوین دستورالعمل نظارتی سگ‌های بلاصاحب خبر داد و گفت: باید این دستورالعمل در شورای شهر تهران مصوب شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند؛ با این دستورالعمل که تلاش شده نظر فعالان حقوق حیوانات، دامپزشکی و محیط زیست در آن لحاظ شود، روند اقدامات در این حوزه شفاف‌سازی خواهد شد. شینا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در موضوع سگ‌های بلاصاحب چندین جلسه با دستگاه‌های ذیربط همچون ادارات محیط زیست، دامپزشکی، فرمانداری تهران و همچنین سمن‌های محیط‌زیستی برگزار کردیم که خروجی آن تدوین دستورالعمل نظارتی بوده که تمامی بخش‌های فرآیند اعم از زنده‌گیری، عقیم‌سازی و نگهداری را مشخص می‌کند. این دستورالعمل نهایتا باید به کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ارایه و مصوبه دریافت کند تا لازم الاجرا شود. با این دستورالعمل که تلاش شده نظر فعالان حقوق حیوانات، دامپزشکی و محیط زیست در آن لحاظ شود، روند اقدامات در این حوزه شفاف‌سازی خواهد شد. وی ادامه داد: در مبحث حیوانات شهری، آموزش به شهروندان و نحوه رفتار و مواجهه با آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ تا از یکسو ضمن رعایت حقوق این حیوانات، شاهد رفتارهای ایذایی با این مخلوقات نشویم و از سوی دیگر با فرایند صحیح غذارسانی و ساماندهی جمعیت آنها، بهداشت شهری تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

 

ارسال نظر