ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۸۳

هشدار به شناورهای ایرانی برای استفاده از سوخت کمسوولفور

معاون امور دریایی سازمان و دریانوردی اعلام کرد: براساس هشدارهایی که از طریق سازمان‌های بین‌المللی به ایران داده شده تا اول ژانویه سال 2020 میلادی باید همه شناورهای ایرانی از سوخت کم سولفور استفاده کنند و در غیر این‌صورت ممکن است تبعات بسیاری برای آنها داشته باشد. جلیل اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به عنوان یک دستگاه حاکمیتی موظف هستیم تا ضرورت‌ها را درباره استفاده از سوخت کم سولفور و مسائل بین‌المللی مطرح شده، اعلام کنیم، در غیر این‌صورت ممکن است تبعات سنگین و مشکلات متعددی در بنادر و آب‌های کشور دیگر برای شناورهای ایرانی که از سوختی با استانداردهایی به غیر از استانداردهای مطرح شده استفاده می‌کنند، به وجود بیاید. معاون امور دریایی سازمان و دریانوردی با بیان اینکه میزان مصرف سوخت همه کشتی‌های ایرانی در طول یک‌سال حدود 1.5 میلیون تن است، ادامه داد: اختلاف نظرهایی بین سازمان بنادر و وزارت نفت در زمینه تولید و تامین سوخت کم سولفور وجود دارد اما سازمان بنادر و دریانوردی وظیفه دارد که به عنوان نهاد حاکمیتی این موضوع را پیگیری کند تا از طریق مراجع مختلف به نتیجه مطلوب برسد. اسلامی ادامه داد: بر اساس جلسات، پیگیری‌ها و مکاتباتی صورت گرفته که در همه سطوح معاون رییس‌جمهور، وزیر، معاون وزیر و... انجام شده است تاکنون تنها برخی آزمایش‌ها و تست‌های لازم در این زمینه انجام شده اما هنوز به صورت رسمی اعلام نکردند که این سوخت به تولید نهایی رسیده یا خیر و اینکه از چه بازه زمانی قابل تامین و مصرف خواهد بود.

مجوز ۶۲۶ پرواز برای اربعین امسال صادر شد

وزیر راه و شهرسازی شمار مجوز صادره توسط سازمان هواپیمایی کشوری برای پرواز به مقاصد شهر‌های عراق به مناسبت اربعین را تا روز چهارشنبه، ۶۲۶ مورد ذکر کرد که به شرکت‌های هواپیمایی درخواست‌کننده ارایه شده است. محمد اسلامی گفت: سال گذشته ۵۷۸ پرواز مجوز جابه‌جایی زائران اربعین را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده بودند، اما امسال تاکنون برای ۶۲۶ پرواز مجوز پرواز به شهرهای عراق صادر شده است. اسلامی تصریح کرد: چنانچه شرکت‌های هواپیمایی بیشتری حسب تقاضای مردم درخواست برقراری پرواز به مقاصد شهرهای نجف و بغداد را داشته باشند، تعداد مجوزها افزوده خواهد شد و علاوه براین به شکل فوق‌العاده پروازهایی از ایلام و کرمانشاه در روز چهار نوبت زائران را به شهر نجف در عراق منتقل می‌کنند. او ‌اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی در بخش جاده‌ای 8 هزار دستگاه اتوبوس برابر با مصوبه ستاد اربعین برای جابه‌جایی زمینی زوار در نظر گرفته شده و چنانچه همکاری لازم به عمل ‌آید و طبق مقررات ستاد اربعین، مردم از مرزهای مشخصی که به عنوان سهم هر استان اعلام شده، تردد کنند، مشکلی برای جابه‌جایی زمینی زائران پیش نخواهد آمد. به گفته اسلامی، راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده از مبدا تهران به شهرهای کرمانشاه و خرمشهر و همچنین یک دستگاه ریل باس دایمی از خرمشهر به شلمچه ۲۴ ساعته و رایگان مردم را جابه‌جا می‌کند.

توصیه راهداری به زائران عتبات در  اربعین

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با صدور اطلاعیه‌ای، از زائران اربعین درخواست کرد تا مراقب هزینه‌های بالای حمل و نقل در کشور عراق باشند. به گزارش مهر، در این توصیه نامه هفت‌گانه، زمان پیک سفرهای اربعین ۲۴ تا ۲۹ مهرماه اعلام شده و از زائران خواسته شده است تا سفرهای خود را برای آنکه مشکلی پیش نیاید، در زمان مناسب برنامه‌ریزی کنند. بنا بر توصیه سازمان راهداری، اینکه زائران مرزی را صرفا به خاطر کوتاه‌تر بودن مسیر انتخاب کنند، نمی‌تواند الزاما بهترین انتخاب باشد، چرا که ممکن است به دلیل تراکم جمعیت در مرزی که مسیر کوتاه‌تری تا عتبات عالیات دارد، زمان بیشتری برای تردد از مرز از زائران سپری شود.

از دیگر توصیه‌های سازمان راهداری به زائران اربعین این است که مسافران برای دسترسی راحت‌تر به ناوگان اتوبوسی، از همان مرزی که از کشور خارج شده‌اند، از همان مرز هم وارد شوند. براساس توصیه نامه سازمان راهداری، آن دسته از زائرانی که در ایام اربعین قصد تردد به عراق با خودروی شخصی را دارند، مطلع باشند که کاپوتاژ خودروها صرفا در دو مرز شلمچه و چزابه انجام می‌شود. مسافران و زائران اربعین می‌توانند برای دریافت اطلاعات ترافیکی محورهای منتهی به مرزهای ۴ گانه ایران و عراق در ایام دهه پایانی صفر، از طریق تماس با تلفن ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها آگاه شوند.از دیگر توصیه‌های مهم سازمان راهداری به زائران اربعین، نحوه ساماندهی بازگشت آن دسته از زایرانی است که در روزهای ۲۴ تا ۲۹ مهرماه، از طریق مرز مهران وارد کشور می‌شوند. بر این اساس، زائرانی که خودروی شخصی ندارند و قصد بازگشت با اتوبوس به شهرهای محل اقامت خود را دارند، در روزهای مذکور اگر از مرز مهران وارد کشور شوند، صرفا به یکی از سه شهر اندیمشک، همدان و کرمانشاه منتقل شده و از پایانه‌های در نظر گرفته شده در این سه شهر، به شهرهای محل اقامت خود منتقل خواهند شد.

 

ارسال نظر