ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۴۳۳

ارائه کاربرگ در اجلاس ایکائو علیه تحریم‌های امریکا

 مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اراده ایران برای ارائه چند کاربرگ علیه تحریم‌های امریکا در اجلاس عمومی ایکائو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاربرگ (Working Paper) درخواست کشورها برای تبدیل یک یافته علمی یا اجرایی به یکی از مقررات ایکائو است. این کاربرگ‌ها به مجمع ایکائو ارائه می شود و مجمع با بررسی ارزش هر کاربرگ و مسائل بودجه‌ای درباره آن تصمیم می گیرد. درصورت تصویب مجمع ایکائو، کاربرگ تبدیل به قانون ایکائو در سطح جهانی می‌شود.

گفتنی است اجلاس بعدی ایکائو 10 روز دیگر در مقر اصلی این سازمان واقع در مونترال کانادا برگزار خواهد شد.محمد سعید شرفی، مدیر کل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به قصد ایران برای ارائه چند کاربرگ علیه تحریم‌های ایالات متحد امریکا در اجلاس سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) گفت: از دو ماه پیش در یک اعلامیه در وبسایت سازمان اعلام شده بود که اگر از سوی صنعت یا مجامع علمی، کاربرگی وجود دارد، می‌تواند به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شود تا از سوی سازمان در مجمع عمومی ایکائو مطرح شود.وی ادامه داد: تعدادی کاربرگ از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و چند مرجع دیگر به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شده است. به همین دلیل در سازمان کمیته‌ای تشکیل شد تا

کاربرگ‌ها از لحاظ شکلی و حقوقی بررسی و کاربرگ‌های نهایی شده در اجلاس ایکائو مطرح شود.شرفی با اعلام اینکه حداقل سه کاربرگ پیشنهادی ایران در حوزه تحریم‌هاست، گفت: یک کاربرگ که از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مطرح شده، به بررسی آثار تحریم‌ها بر ایمنی هوانوردی و ناوبری منطقه خاورمیانه می‌پردازد.

تفویض اختیار به آتش‌نشانی برای برخورد با متخلفان

مهدی داوری، مدیرعامل آتش‌نشانی تهران گفت: باید به سازمان آتش‌نشانی اختیاراتی برای برخورد سریع با سازندگان، بهره‌برداران و افرادی که به ایمنی توجه ندارند، داده شود.

به گزارش تسنیم، مهدی داوری با اشاره به هماهنگی صورت‌گرفته بین آتش‌نشانی تهران و قوه‌قضاییه برای پلمب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت اظهار کرد: این موضوع باید به صورت ریشه‌ای حل شود، به‌طور مثال اگر فردی حین رانندگی مرتکب تخلف شد، برای جریمه وی نیاز به هماهنگی با دستگاه‌های مختلف نیست.باید به سازمان آتش‌نشانی اختیاراتی برای برخورد سریع با سازندگان، بهره‌برداران و افرادی که به ایمنی توجه ندارند، داده شود.او تصریح کرد: اکنون در شهر ما ایمن شدن هزینه دارد و ناایمن بودن در زمان عادی و عدم بروز حوادث هزینه‌ای ندارد، باید هزینه‌های ناایمن بودن بالا رود و قوانین، سازمان آتش‌نشانی را کاملاً پشتیبانی کند. برخی اوقات به اثربخش نبودن اقدامات مان متهم می‌شویم درصورتی که اختیارات قانونی لازم را نداریم.

1000 دستگاه شتاب‌نگار در سراسر کشور نصب می‌شود

علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه بر اساس اصلاحیه قانون برنامه ششم توسعه و با مصوبه‌های مجلس در این باره، یک هزار دستگاه شتاب نگار علاوه بر دستگاه‌های موجود در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نصب می‌شود، گفت: امید است با نصب دستگاه‌ها قدمی در راه کاهش اثرات مخاطرات زلزله در تمامی کشور برداشته شود.به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی بیت‌اللهی با اعلام این مطلب که در آذربایجان‌غربی ۱۰ ایستگاه شتاب‌نگاری جدید برای زلزله نصب شده و ۱۰ ایستگاه دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک به این تعداد اضافه می‌شود، گفت: با کمک شبکه شتاب‌نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ۱۰ ایستگاه شتاب‌نگاری جدید از نوع دستگاه‌های نسل چهارم که قابلیت ارسال اطلاعات را به صورت آنلاین دارند در استان نصب شد.

وضع رویه واحد برای نظارت بر ساماندهی سگ‌ها

شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: مقرر شده است در این اداره کل، یک رویه واحد برای نظارت بر موضوع ساماندهی سگ‌ها در تهران وضع شود.

به گزارش فارس، انصاری گفت: همچون گذشته اجرای مقوله ساماندهی سگ‌ها به عهده اداره ساماندهی مشاغل و صنایع شهرداری تهران خواهد بود و صرفاً به دلیل این دغدغه به حق به وجود آمده از سوی فعالان محیط زیست و حامیان حقوق حیوانات، موضوع نظارت به اداره کل محیط زیست واگذار شده است. هفته آینده که موضوع این مسوولیت به ما ابلاغ شود تلاش خواهیم کرد تا یک رویه واحد در موضوع نظارت بر ساماندهی وضع شود.او افزود: تلاش می‌کنیم تا گلوگاه‌هایی که در امر ساماندهی سگ‌ها ایجاد مشکل خواهد کرد را شناسایی کنیم و سپس با تمرکز بر آنها و نظارت مستمر مانع از بروز مشکلات احتمالی شویم. ما با تلاش و همکاری نهادهای مردمی و متخصصین سعی می‌کنیم در موضوع رعایت حقوق حیوانات رویه لازم را وضع کرده و در چارچوب مسوولیت‌مان بر امر ساماندهی سگ‌ها نظارت کنیم.

 

ارسال نظر