ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۴۰

پادگان 06 تهران پارک می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از آخرین توافقات برای واگذاری بخش‌هایی از پادگان 06 به شهرداری تهران برای تبدیل آن به فضای سبز خبر داد. به گزارش ایسنا، عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به توافقات اخیر مدیریت شهری با ارتش عنوان کرد: در ماه‌های گذشته بحث مفصلی را با ارتش آغاز کردیم، خوشبختانه رویکرد امرای عالیرتبه ارتش و مقامات وزارت دفاع در این زمینه با شهرداری تهران همسو است. با وجود اینکه ارتش با زمین‌های خود می‌تواند بخشی از کمبودهای خود را تامین کند و میراثی است که به این ارگان رسیده است، تمایل دارد فضای پادگان ۰۶ را به تهران هدیه دهد و شهرداری تهران آن را تجهیز کند.  گلپایگانی تصریح کرد: در طرحی که پیشتر تهیه شده بود، نسبت سطح اشغال، ۳۰ به ۷۰ بود اما این نسبت تفکیک شده نبود؛ یعنی با وجود اینکه ٣٠ درصد سطح اشغال تعریف شده بود، ٧٠ درصد باقی مانده عملا حیاط آن ٣٠ درصد محسوب می‌شد. ما خواستیم در این خصوص تجدید نظر شود و ٧٠ درصد شهرداری کاملا مجزا و بناهایی که در آن وجود دارد، کاملا حفظ شود و بارگذاری ترافیکی بالایی تعریف نشود.  وی با تاکید براینکه پادگان ۰۶ هویت تاریخی دارد و به بخشی از خاطره جمعی مردم این کشور تبدیل شده است چرا که چند نسل از مردم ایران در این مکان دوران سربازی خود را گذراندند، گفت: براساس آخرین توافقات با ارتش، میزان بارگذاری به‌شدت کم شده است؛ امیدوارم در آینده نزدیک در خیابان پاسداران پارک ٣۵ هکتاری که تقریبا به اندازه پارک ملت است را به مردم تهران هدیه کنیم.  معاون شهردار تهران تاکید کرد: در حال حاضر، توافق نهایی میان شهرداری و ارتش صورت گرفته، اما اجرای آن موکول به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است. ما نامه شهردار تهران در این مورد را برای رییس شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال کردیم و امیدواریم در آن جا تصویب شود. گلپایگانی در پایان در پاسخ به اینکه واگذاری بخشی از پادگان ۰۶ به شهرداری برای تبدیل به پارک چه زمانی اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: دوست داشتیم به مناسبت عید غدیر این هدیه را به مردم تهران دهیم که میسر نشد، اما در آینده نزدیک شاهد این اتفاق خواهیم بود. به گزارش شهرنوشت، پادگان ۰۶ تهران در شمال شرق و در منطقه پاسداران در مساحتی بالغ بر ۵۲ هکتار واقع شده است که در اجرای قانون طرح انتقال پادگان‌ها از شهر، طرح انتقال آن نیز در دستورکار قرار گرفت.

مردودی‌های آزمون

مراکز معاینه فنی خودرو

سید نواب حسینی‌منش، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: خودرو پراید رتبه نخست را در انحراف فرمان و گازهای آلاینده دارد. به گزارش فارس، حسینی‌منش افزود: در حال حاضر دو خودروی نیسان و پراید بیشترین آمار مردودی در آزمون‌های مراکز معاینه فنی را از آن خود کرده و رتبه نخست را به دست آورده‌اند. وی افزود: پراید خودروی پر تیراژ تولید داخلی، رتبه‌ نخست را در مردودی از انحراف فرمان که نشان‌دهنده‌ جلوبندی ضعیف خودرو است به خود اختصاص داده است. مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 2 میلیون و 400 هزار خودرو برای دریافت برگه معاینه فنی به مراکز 14گانه شهر تهران مراجعه کرده‌اند اظهار کرد: 27.7 درصد مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران، خودروی پراید است. مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: متأسفانه باید بگویم 9 درصد از خودروهای پراید مراجعه‌کننده بیش از یک ایراد داشته‌اند که بر اساس آمار پس از انحراف فرمان، درصد مردودی پرایدهای مدل 84 به بالا از تست آلایندگی 17 درصد و میزان آلایندگی خودروی پراید مدل 84 به پایین 48 درصد است. به گفته حسینی‌منش، مردودی پرایدها در تست ناهمراستایی چرخ‌ها 10.5 درصد، در تست ترمز 6 درصد و در تست کمک‌فنر 5.7 درصد است. وی با اشاره به اظهارات رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مبنی بر اینکه از سال ۹۹ شماره‌گذاری خودروی سواری پراید متوقف می‌شود، گفت: بر اساس آمار ارایه‌شده از سوی پلیس راهور، ۳۴ درصد از جان‌باختگان و مجروحان حوادث رانندگی سوار بر خودروی پراید بوده‌اند که بیشتر به دلیل نقص انحراف فرمان و ترمز است چرا که در کوچک‌ترین واکنش، فرمان خودرو از دست راننده خارج می‌شود.

جابه‌جایی ۴ میلیون مسافر

 با ۳۴ هزار پرواز در تیر ماه آمارشاخص‎های هوانوردی از اولین ماه تابستان ۹۸، از انجام ۳۴ هزار و ۶۵ نشست و برخاست در ۵۴فرودگاه‎ تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران خبر می‎دهد که منجر به جابه‌جایی بیش از ۴ میلیون مسافر شده است. طبق آمار ارایه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در تیر ۹۸ با انجام این تعداد نشست و برخاست (۳۴ هزار و ۶۵) بیش از چهار میلیون مسافر و بالغ بر ۴۲ میلیون کیلوگرم بار جابه‌جا شده است. مثل ماه‌های گذشته فرودگاه مهرآباد رتبه خود در جابه‌جایی مسافر را حفظ کرده است و در تیر ۹۸ این فرودگاه با ۱۰ هزار و ۳۰۵ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی بیش از یک میلیون و ۱۹۲ هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است.  فرودگاه مشهد با ۶هزار و ۲۳۱ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود یک میلیون مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) با ۳هزار و ۸۸۶ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۶۶۹ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

 

ارسال نظر