دمای تهران به ۴۱ درجه می‌رسد

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۳۳۰

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید موقت در تهران و تعدادی از استان‌های دیگر، از وقوع گرد و غبار در برخی مناطق کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب برای جنوب فارس، برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار موقتی باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. او ادامه داد: در دو روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل، استان خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، یزد، شرق کرمان و همچنین استان سمنان و شمال استان اصفهان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد شد. در همین مدت در مناطق مرکزی کشور، استان اصفهان، مرکزی و قم گرد و غبار محلی سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: تا آخر هفته در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور طی 4 روز آینده جوی آرام پیش‌بینی می‌شود. همچنین دردو روز آینده دریای عمان مواج خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت گفت: امشب هوای تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود فردا پنج‌شنبه سوم مرداد هوای تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. دمای تهران در این روز بین ۴۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال نظر