ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۲۲۰

ضرورت تحول در حوزه تولید پسماند

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این مطلب که تهران شهر پر‌مصرفی محسوب می‌شود، گفت: باید در حوزه تولید پسماند تحول ایجاد شود.

به گزارش فارس زهرا صدراعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران در مراسم رونمایی از پلتفرم هوشمند مدیریت پسماند گفت: خوشحالیم که شاهد یک فعالیت و برنامه خوب محیط زیستی در منطقه ۲۲ هستیم.

نگاه محیط زیستی و رویکرد محیط زیستی به مسائل، نحوه مدیریت را در شهرها متفاوت می‌کند و وقتی مدیران شهری تهران دغدغه محیط زیستی دارند رویکردشان متفاوت شده و به راحتی می‌توانند سیاست‌های اتخاذ شده را با نوآوری‌های خودشان اجرا کنند.

وی ادامه داد: ساخت پلتفرم‌ها و فعالیت استارتاپ‌ها نتیجه‌اش می‌شود استفاده بهینه از امکانات و افزایش دسترسی مردم به خدمات.شهر تهران یکی از پرمصرف‌ترین شهرهای دنیاست و میزان مصرف ما چند برابر متوسط‌های جهانی است.

امریکا کشوری پرمصرف است اما نرم مصرف کالا و انرژی و منابع از ایران پایین‌تر است و جالب است که بدانیم شهر تهران در میان شهرهای کشورمان پرمصرف‌تر است. هر شهروند تهرانی حدود یک کیلوگرم پسماند به جا می‌گذارد در حالی که شهروند امریکایی خیلی کمتر از این پسماند تولید می‌کند.

وی ادامه داد: منابع جهان محدود بوده و انرژی‌ها به سختی تجدید می‌شوند و باید بدانیم که امکانات و منابع فقط برای ما نیست و باید به فکر آیندگان باشیم.اقتضا می‌کند که در کشور ما بازنگری جدی شکل گرفته و‌تغییر رفتار رخ دهد و نحوه مصرف تغییر کرده و آن چیزی که به جا می‌ماند به حداقل برسد.

آمارها می‌گویند در تهران روزی ۹ هزار تن زباله تولید می‌شود هرچند این عدد دقیق نیست اما بطور قطع این عدد کمتر از ۸ هزار تن نیست.

اگر به این نکته توجه کنیم که این حجم از زباله در کجا باید دفن شود بر ضرورت کاهش تولید زباله پی خواهیم برد.

وضعیت مصالح ساختمانی در تهران مطلوب نیست

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از وضعیت نامطلوب مصالح ساختمانی در تهران به‌خصوص مصالح خارجی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا عبدالرضا گلپایگانی با انتقاد از وضعیت مصالح ساختمانی قانونی با بیان اینکه در زمینه تعیین استاندارهای مصالح ساختمانی مسائلی وجود دارد اما جدی گرفته نمی‌شود، اظهارکرد: متاسفانه دستگاه‌های متولی در مبدا و تولید مصالح ساختمانی نظارت لازم را ندارند و به همین دلیل خروجی کارخانه‌های تولید مصالح هنوز از نظر استاندارد با قانون فاصله دارد و متاسفانه شاهد تولید مصالح غیراستاندارد هستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران  افزود: با همکاری سازمان نظام مهندسی و تشکل‌های تولید مصالح تفاهمنامه‌های امضا کردیم تا از توان آنان برای شناسایی مصالح ساختمانی غیراستاندارد استفاده کنیم. با توجه به شرایط تهران در ساختمان‌سازی باید به سمت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد پیش‌ رویم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه هنوز وضعیت مصالح ساختمانی مطلوب نیست، گفت: برخی مصالح ساختمانی تولید ایران نیستند و باید در مبادی ورودی کشور کنترل شوند که این مهم انجام نمی‌شود.

کندروی نواب در آستانه تکمیل و بهره‌برداری است

عملیات روکش آسفالت مسیر کندروی غربی بزرگراه شهید نواب صفوی، حدفاصل شمال تقاطع خیابان بریانک تا جنوب تقاطع خیابان هلال احمر انجام شد.

به گزارش فارس احسان نوش‌آبادی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: عملیات روکش آسفالت در مسیر کندروی غربی بزرگراه شهید نواب صفوی به طول 700متر اجرا و این معبر آماده انجام اقدامات نهایی همچون خط کشی مسیر و نصب گاردریل

 شد. او با بیان اینکه به موازات تلاش برای تکمیل مسیر کندروی غربی بزرگراه شهید نواب صفوی، عملیات احداث مسیر راستگرد ورودی به خیابان قزوین ادامه دارد، یادآور شد: این مسیر دسترسی متعاقب اتمام عملیات خاکبرداری، آماده زیرسازی شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، مسیر کندروی غربی بزرگراه شهید نواب صفوی که معبری تاثیرگذار در ساماندهی جریان ترافیک معابر محلی به شمار می‌آید، تا پایان خردادماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است با احداث مسیر مذکور علاوه بر تکمیل بزرگراه نواب، خیابان بریانک از بن بست خارج شده و دسترسی شهروندان ساکن این محدوده از پایتخت به شبکه معابر بزرگراهی تسهیل خواهد شد.

 

 

ارسال نظر