ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۰۰:۲۴:۴۵
کد خبر: ۱۴۰۰۵۴

مجوز واردات هواپیما

صادر شد رییس سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز واردات تعدادی هواپیما به کشور از سوی این سازمان خبر داد و گفت: کانال مالی برای خرید این هواپیماها تعیین شده است.به گزارش مهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته از تلاش برای خرید تعدادی هواپیمای جدید و توسعه ناوگان هوایی کشور خبر داده بود. وی در خصوص نو یا دست دوم بودن این هواپیماها تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که هواپیماهای مذکور «هواپیماهای خوب»ی هستند.  در همین ارتباط علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با مهر، درباره جزییات خرید این هواپیماها اظهار کرد: قرار است به زودی تعدادی هواپیما از سوی شرکت‌های واردکننده هواپیما که همان شرکت‌های هواپیمایی هستند، وارد ناوگان حمل و نقل هوایی کشور شوند و سازمان هواپیمایی کشوری مجوز واردات این هواپیماها را صادر کرده است. رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ما به عنوان نهاد حاکمیت واردکننده نیستیم و دخالتی در کار نداریم؛ خود شرکت‌های هواپیمایی واردکننده این هواپیماها هستند.وی درباره کانال مالی واردات این هواپیماها نیز گفت: خود ایرلاین‌ها کانال مالی برای واردات این هواپیماها را ایجاد کرده‌اند.عابدزاده از بیان نام کشورهای فروشنده هواپیما به ایران خودداری کرد.البته روز سه شنبه سید احسن علوی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفته بود: عراق و ترکیه برای ایجاد شرکت‌های واردکننده هواپیما به ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

کاهش ۱۰ درجه‌ای دما  در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی از کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور خبر داد. احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کاهش دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور در روز چهارشنبه، اظهار کرد: بیشترین کاهش دما بین 8 تا 10 درجه در شمال‌شرق رخ می‌دهد. به گزارش تسنیم، وی بیان کرد: امروز در استان‌های سمنان، خراسان‌ شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی استان‌های یزد و کرمان، برخی نقاط هرمزگان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید خواهیم داشت که در بخش‌هایی از شرق و جنوب‌شرق کشور با گرد و خاک همراه خواهد بود.وی با بیان اینکه امروز همچنین مناطق مرکزی و شرقی خلیج‌فارس مواج خواهد بود، افزود: در ارتفاعات و نقاط کوهستانی استان‌های واقع در البرز مرکزی و شرقی کولاک برف، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

طرح‌ ترافیک پنج‌شنبه‌ها

هم اجرا می‌شود

طرح ترافیک و زوج و فرد از امروز در روزهای پنج‌شنبه هم اجرا می‌شود. به گزارش ایلنا، اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در پنج‌شنبه‌های اسفند ماه از امروز ۲ اسفند در پایتخت آغاز خواهد شد.براین اساس، اجرای طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در روزهای پنج‌شنبه در محدوده‌های مشخص‌شده از ساعت ۶: ۳۰ آغاز شده و تا ساعت ۱۳: ۰۰ ادامه خواهد داشت.پیش‌تر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که به منظور کنترل ترافیک در پنج‌شنبه‌های آخرین ماه سال، طرح ترافیک و زوج و فرد در این روزها اجرا خواهد شد.

الویری: ارقام قالیباف درباره بدهی شهرداری درست نیست

مرتضی الویری رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اظهارات محمدباقر قالیباف شهردار پیشین تهران درباره میزان بدهی این نهاد گفت: اعداد و ارقامی که وی درباره میزان بدهی گفته‌اند با واقعیت تطبیق ندارد. به گزارش ایرنا الویری اظهار کرد: تنها یک قلم بدهی شهرداری تهران به بانک‌ها حدود 30 هزار میلیارد تومان است. وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه برخی مدعی هستند هزینه پروژه‌های نیمه تمام را پای بدهی زمان قالیباف محاسبه می‌کنند، تاکید کرد: خیر، اینطور نیست؛ میزان پروژه‌های نیمه تمام شهر تهران جزو دیون شهرداری تهران محاسبه نمی‌شود.بدهی قطعی که اطلاع دارم شامل بدهی به سیستم بانکی متشکل از اصل وامی که در زمان قالیباف گرفته شده، به اضافه سودها و جریمه‌هایی که روی آن آمده نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان می‌شود.رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای تهران با بیان اینکه سایر بدهی‌های شهرداری تهران نیز از 30 هزار میلیارد تومان بدهی به سیستم بانکی جداست، افزود: شهرداری تهران، حداقل 8 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است که این رقم بدهی نیز به دوران شهرداری قالیباف مربوط می‌شود.بدهی شهرداری تهران مربوط به سایر بخش‌ها ازجمله افرادی که زمین‌های آنان را برای ساخت بزرگراه‌ها ازجمله امام علی (ع) خریداری کرده‌اند نیز جداست. این اعداد و بدهی‌ها قطعی است و شهرداری تهران در پی شکایت برخی طلبکاران نیز به پرداخت برخی بدهی‌های خود محکوم شده است. الویری اظهار کرد: شورای شهر به شهرداری تهران نامه‌ای نوشته و طی دو هفته آینده اعداد و ارقام بدهی شهرداری تهران را محاسبه و بطور دقیق اعلام خواهیم کرد.

 

 

ارسال نظر