شهردار تهران نیازمند 3 ماه مرخصی برای معالجه

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۰۰:۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۹۴۸۳
شهردار تهران نیازمند 3 ماه مرخصی برای معالجه

محمدعلی نجفی شهردار تهران، با اشاره به بررسی دلایل استعفایش در جلسه یک‌شنبه شورای شهر تهران اظهار کرد: علت اصلی استعفای من فرصت برای معالجه است، چراکه در سه، چهار ماهی که باید برای درمان بروم کار شهرداری نمی‌تواند معلق بماند، درحالی که شهرداری به جایگاهی رسیده که آماده حرکت سریع‌تر و حتی پرش را دارد و نمی‌خواهم به‌دلیل بیماری، شهرداری دچار رکود شود.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که چرا مرخصی نمی‌گیرد؟ تصریح کرد: نمی‌پسندم کسی که مسوول و مدیر است بنا به دلایل بالایی سرکار نباشد و آن‌طور که باید و شاید کار پیش نرود؛ از این رو، این سیستمی که مرخصی بگیرم و به معالجه بپردازم خیلی مورد قبول نیست و در شهرداری هم این سیستم عمل نمی‌کند.

شهردار تهران با بیان اینکه نیروهای خوبی در شهرداری وجود دارد که می‌توان مسوولیت را به آنها سپرد، گفت: دوی امدادی در شهرداری انجام شده که بخشی را من انجام دادم و حالا می‌توان ادامه مسیر را به دیگران سپرد تا طی کنند و از آنجا که افراد شایسته حضور دارند، فکر نمی‌کنم ضرورتی بر ماندنم باشد و دوست ندارم سه ماهی مرخصی باشم و اسم من در شهرداری باقی بماند.

وی در پاسخ به اینکه ممکن است با رفتن شما سیاست‌ها در شهرداری تغییر کند، گفت: شورا که عوض نشده و علی‌القاعده شهرداری کار خود را ادامه خواهد داد و فکر نکنید تغییراتی که با آمدن من ایجاد شده، از بین برود؛ چراکه تغییرات انجام شده، زیرساخت‌ها آماده است و تیم جدید وجود دارد و فضا برای ادامه کار فراهم است.

وی در پاسخ به اینکه اگر اعضای شورای شهر به استعفای شما پاسخ منفی دهند چه می‌شود؟ گفت: اجازه دهید گزینه‌های مختلف را بررسی کنیم و هنوز اعضای شورای شهر حرف‌های من را نشنیده‌اند.

 پرداخت 6000 میلیارد تومان از بدهی‌ شهرداری

وی در ادامه با بیان اینکه در سال 96 با همه بیم‌ها و کمبودهایی که داشتیم، توانستیم کارنامه قابل‌قبولی را عرضه کنیم، گفت: خوشبختانه در پایان اسفند ماه، 95درصد درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه محقق شد و به همین دلیل توانستیم بخشی از بدهی‌های خود به بانک‌ها، پیمانکاران و... را بدهیم که در مجموع 6000 میلیارد تومان از مجموع بدهی‌های خود را پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه در این مدت 6 ماده خاص مربوط به شهرداری‌ها ازجمله شهرداری تهران در تبصره‌های بودجه کشور گنجانده شد که امیدواریم بخشی از مشکلات حل شود، گفت: امیدواریم در سال 97 نیز همچون 96 کارنامه قابل‌قبولی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات درخصوص عدم پذیرش استعفای نجفی گفت: از خداوند می‌خواهم همه بیماران را به‌طور عاجل شفا دهد. در این 40 سال گذشته به انقلاب خدمت کردیم و از این به بعد هم این‌گونه خواهد بود.

 

 

ارسال نظر