پیش‌بینی افزایش ۵ درصدی سفرهای نوروزی

۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۸۳۱

وزیر راه، مسکن و شهرسازی درباره حجم سفرهای نوروزی پیش‌بینی کرد: انتظار می‌رود سفرها در ایام نوروز 5درصد افزایش یابد چراکه باتوجه به افزایش وسایل نقلیه که در طول سال ۱۳۹۶ به چرخه ترافیک اضافه شده این آمار ممکن است.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی در رزمایش بزرگ ترافیک و خدمات سفر نوروز ۹۷ گفت: در وزارت راه برای نوروز و سفرهای انبوهی که در این ایام خواهیم داشت، آماده می‌شویم و امیدواریم که بتوانیم خدمات خوبی را به شهروندان‌ ارائه کنیم.

آخوندی با بیان اینکه مدیریت حوزه راه یک مدیریت چندوجهی است، گفت: دستگاه‌های مختلفی در این زمینه فعال هستند، ‌چراکه مدیریت راه امری بسیار پیچیده است.

او با اشاره به سفرهای نوروزی اظهار کرد: سفرهای نوروزی دو ویژگی عمده دارد؛ یکی حجم عمده سفرها و دیگری رانندگانی که برای بار اول به جاده‌یی رفته و چندان با آن مسیر آشنا نیستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه معمولا سفرها در ایام نوروز به صورت خانوادگی انجام می‌شود، گفت: متاسفانه خواب آلودگی و همچنین صحبت و شوخی با اعضای خانواده حین رانندگی ازجمله مواردی است که منجر به وقوع حوادث رانندگی می‌شود. بنابراین لازم است که رانندگان نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشند. آخوندی ادامه داد: رانندگان باید سرعت مطمئنه در طول سفرهای نوروزی را رعایت کنند.

او همچنین به پیش‌بینی پرترددترین روزها در طرح ترافیکی نوروز ۹۷ اشاره کرد و گفت: براساس برآوردهای وزارت راه و شهرسازی، روزهای ۲۸ اسفند و چهارم و هشتم فروردین ماه ۹۷ روزهای اوج سفر است. به گفته آخوندی، امسال در سازمان راهداری

۱۲۰۰ اکیپ راهداری و ۲۲۰۰ دستگاه خودرو راهداری در طرح نوروزی به کار گرفته شده‌اند، علاوه بر آن ۶۷۴ راهدارخانه نیز فعال هستند.

او با اشاره به تنگناها و مشکلات مالی موجود اظهار کرد: با وجود این مشکلات اقدامات خوبی در سطح راهداری و حوزه راه‌ها انجام گرفت و خوشبختانه موفق شدیم امسال ۲۷۰ کیلومتر از سطح جاده‌هایی را که مشکل موضعی داشتند، بهسازی کنیم و تلاش کردیم تا وضعیت راه‌های‌مان بهبود پیدا کند.

آخوندی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود که جاده‌ها را به خوبی مدیریت کنیم، گفت: تمام تجهیزات‌مان اعم از سامانه‌های ثابت و متحرک را به کار خواهیم بست و از پلیس هم درخواست دارم که با سخت‌گیری و بدون اغماض و تساهل با متخلفان و خودروها و وسایل نقلیه دارای تخلفات حادثه‌ساز برخورد کند. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانه‌های تردد شمار هم در جاده‌های سراسر کشور فعالند، گفت: وزارت راه میزان تردد خودروها را اعلام می‌کند. او با اشاره به ناوگان حمل و نقل عمومی هم گفت: تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی هم جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی بوده و در طرح نوروزی امسال حدود ۹۰۰ هزار صندلی اتوبوس برای مسافران نوروزی فراهم است و از مسافران می‌خواهیم تا جایی که ممکن است با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سفر کنند. آخوندی با بیان اینکه هماهنگی کامل میان وزارت راه و پلیس وجود دارد، اظهار کرد: از خانواده‌ها می‌خواهیم که اگر فردی پشت فرمان است حتما نسبت به رانندگی ایمن و صحیح او نظارت داشته باشند.

 

ارسال نظر