ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۴۰۸

رشد 8.6 درصدی معاملات ملک در بهمن

  رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در بهمن ماه سال جاری ۲۰هزار و ۸۶۲ قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران به امضا رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 8.6درصد افزایش نشان می‌دهد.

مصطفی‌قلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بهمن ماه سال جاری ۲۰هزار و ۸۶۲ مبایعه‌نامه به امضا رسید که با توجه به تعداد مبایعه‌نامه‌های بهمن‌ ماه ۱۳۹۵ که بالغ بر ۱۹هزار و ۲۰۲مورد بود، آمارها حاکی از افزایش 8.6درصدی تعداد قراردادهای خرید و فروش املاک دارد.

او افزود: در کل کشور هم آمارها رشد 10.6درصدی قراردادهای خرید و فروش املاک در بهمن ماه را نشان می‌دهد. در بهمن ماه امسال ۶۴ هزار و ۶۷۴ مورد قرارداد خرید و فروش در کل کشور انجام شد. این درحالی است که سال گذشته ۵۸ هزار و ۴۷۱قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده بود.  خسروی همچنین آمار اجاره‌نامه‌ها را کاهشی دانست و گفت: در سطح شهر تهران قراردادهای اجاره در بهمن ماه ۲۹درصد کاهش یافت. در این ماه ۱۳هزار و ۷۴۰ قرارداد اجاره منعقد شد این درحالی است که بهمن ماه سال ۱۳۹۵ تعداد اجاره‌نامه‌ها ۱۷هزار و ۷۷۷ مورد بود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به قراردادهای اجاره در کل کشور گفت: آمارهای بهمن نشان می‌دهد در کل کشور نیز شاهد کاهش ۲۳درصدی اجاره‌نامه‌ها هستیم. در بهمن ماه امسال ۴۵هزار و ۱۱۸مورد قرارداد اجاره در کل کشور به امضا رسید که با توجه به ۵۵ هزار و ۴۶۲مورد اجاره‌نامه‌های سال گذشته آمارها حاکی از کاهش ۲۳درصدی این نوع قراردادها دارد.

بارش برف و باران در اغلب مناطق کشور از امروز

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی امروز با تقویت سامانه بارشی گسترش بارش‌ها نیمه غربی، دامنه جنوب البرز، نواحی مرکزی، شرق، بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد و بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و در برخی مناطق جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود.

به گزارش فارس، روز جمعه در اغلب مناطق کشور به جز بخش‌هایی از جنوب شرق بارش باران، برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بارش در این روز در مناطقی از غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، البرز و مناطقی از شمال شرق کشور شدت بیشتری دارد.

روز جمعه در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق همراه با گردو‌خاک خواهد بود.

در دو روز آینده در نیمه غربی خلیج فارس وزش باد شدید و در برخی ساعات رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در این مدت سواحل خوزستان و بوشهر مواج و متلاطم خواهد بود.

آسمان تهران امروز ابری همراه با غبار محلی در بعدازظهر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران در برخی ساعات خواهد بود.

واژگونی قطار باری در ایستگاه کاشمر

یک رام قطار حامل گندله آهن پس از فرار از ایستگاه حصارجلال در محور شرق در ایستگاه کاشمر با دو لکوموتیو و 35 واگن از ریل خارج شد.

به گزارش فارس در این حادثه لکوموتیوران لحظاتی قبل از‌ خروج قطار باری از خط، وقتی که متوجه می‌شود امکان‌ ترمز گرفتن و کنترل قطار دیگر میسر نیست، خود را از لکوموتیو به بیرون پرت می‌کند.  اگر قیمت هر واگن باری را حدود 300میلیون تومان و هر لکوموتیو را 2.5میلیارد تومان در نظر بگیریم با احتساب خساراتی که به خط وارد شده است حدود 14میلیارد تومان خسارت بابت این حادثه ایجاد شد.  گفتنی است در 6 ماه گذشته تاکنون 3مورد فرار قطار ثبت شده است که یکی از آنها فرار قطار باری در راه‌آهن تهران بود.  همچنین چندی پیش فرار لکوموتیو را شاهد بودیم که از ایستگاه راه‌آهن قم عبور کرد و خط مسافری را در کمتر از 10 ثانیه از آن فاصله دادند و سومین فرار قطار همین مورد است.

به گفته کارشناسان اگر این قطار با قطار مسافری برخورد کرده بود، حادثه‌یی نظیر حادثه هفت‌خوان رخ می‌داد اما ‌حادثه در خط فرعی رخ داد.

بررسی لایحه افزایش کرایه‌های اتوبوس و تاکسی در سال 97

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از بررسی لایحه افزایش کرایه‌های اتوبوس و تاکسی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: این لایحه طی جلسات آتی در شورا بررسی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، محمد علیخانی با اشاره به اینکه هنوز لایحه افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل در سال آتی به شورای شهر تهران ارسال نشده است، اظهار کرد: به محض ارسال این لایحه، موضوع در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران فقط افزایش 200 تومانی بلیت مترو که البته پیشنهاد شهرداری هم بوده را تایید کرده که این موضوع هم باید در صحن شورای شهر تهران رای‌گیری شود.

علیخانی گفت: باتوجه به اتمام شدن بودجه 97 شهرداری تهران، پیش‌بینی‌ می‌شود طی روزهای آتی لایحه افزایش کرایه‌های اتوبوس و تاکسی به شورا ارسال شود و تلاش می‌شود با برگزاری جلسات متعدد این لایحه نیز در زمان مشخص تصویب و برای اجرا ارسال شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت تدوین آیین‌نامه و دستورالعمل واگذاری توزیع آرم طرح ترافیک به خبرنگاران بیان کرد: این موضوع نیز به‌زودی تعیین‌تکلیف خواهد شد.

وی درخصوص زمان اجرای طرح ترافیک 97 بیان کرد: از 15 فروردین این اجازه به شهرداری تهران داده شده است و امکان دارد آخر فروردین طرح ترافیک جدید اجرا شود.

علیخانی گفت: برای اجرای طرح ترافیک جدید باید زیرساخت‌های لازم ازجمله نصب دوربین‌های خروجی در معابر هر چه زودتر نصب شود.

 

ارسال نظر