در شهر

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۱۰۴

 ظرفیت زباله‌های پایتخت برای تولید برق

رییس اداره محیط‌زیست شهر تهران گفت: بیش از ۳۰درصد زباله‌های تهران ظرفیت تبدیل به انرژی الکتریکی را دارند.

به گزارش مهر، محمدحسین بازگیر گفت: روزانه ۸هزار تن در تهران زباله خانگی تولید و تنها ۴۰۰تن انرژی از آن احصا می‌شود، در حالی که بیش از ۳۰درصد از زباله‌های شهری قابلیت تبدیل شدن به انرژی را دارند و به‌زودی برنامه مدیریت پسماند رقم دقیق این حوزه را مشخص خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه زباله‌های ریجکت ظرفیت تبدیل شدن به انرژی از 2 روش هاضم و زباله‌سوز را دارند، اظهار کرد: سیستم هاضم گود آبعلی با ظرفیت روزانه ۲۰۰تن به روش هضم شیمیایی از زباله‌ها بیوگاز تولید کرده و توان تولید ۲ مگاوات برق از را دارد.

رییس اداره محیط‌زیست شهر تهران تکمیل مراحل مدیریت پسماند را استحصال انرژی دانست و خاطرنشان کرد: کارخانه زباله‌سوز مجتمع آرادکوه شهرداری تهران نیز با ظرفیت ۲۰۰ تن ۲مگاوات برق تولید می‌کند. بازگیر با تاکید بر اینکه پسماند بخشی از سرمایه‌های شهر تهران است، عنوان کرد: بازگشت انرژی و هزینه صرف شده برای تولید کالاهای مصرفی تکلیف است و باید موردتوجه قرار بگیرد، از این رو طرح جامع پسماند تهران در شهرداری در حال تدوین بوده و این نهاد تعهد دارد ظرف یک سال آینده آن را نهایی کند تا براساس آن وضعیت موجود آنالیز و سهم تفکیک، بازیافت، کمپوست و غیره از زباله‌های تولیدی، مشخص شود.

 اعلام آمادگی معاون نجفی برای مناظره با قالیباف

به‌دنبال دعوت یک تشکل دانشجویی برای مناظره مدیران سابق و فعلی شهرداری تهران با موضوع خط 7 مترو، محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران برای حضور در این مناظره اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مهر، پورسیدآقایی ضمن اعلام آمادگی برای حضور در مناظره دانشگاهی با موضوع سیاسی و نمایشی بودن بهره‌برداری از خط 7 مترو، از دعوت‌کنندگان خواسته است که مشخص کنند طرف مناظره دکتر قالیباف است، یا کسی به نمایندگی از وی در این مناظره حضور می‌یابد. مجمع دانشجویان حزب‌الله دانشگاه علم و صنعت در نامه‌یی از شهرداری تهران دعوت کرده که این دانشگاه به‌عنوان تنها دانشگاه دارای دانشکده راه‌آهن در غرب آسیا، میزبان مناظره بین قالیباف شهردار سابق تهران با مدیران جدید شهرداری باشد.

چندی پیش محسن پورسیدآقایی در واکنش به محمدباقر قالیباف تاکید کرده بود که تعطیلی خط ۷ براساس کار کارشناسی دقیق صورت گرفته و افتتاح این خط از ابتدا نمایشی و عجولانه بوده است.

اکنون باید منتظر اعلام آمادگی شهردار سابق تهران بود که تاکنون دعوت به مناظره را بی‌پاسخ گذاشته است.

 ممنوعیت تردد کامیون‌ها تا پایان هفته در تهران

رییس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به تاکید شهردار تهران به اجرای دستورالعمل‌های کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، گفت: پیشنهاد ممنوعیت تردد کامیون‌ها تا پایان هفته در تهران از سوی شهرداری مطرح و در این کمیته مصوب شد.

به گزارش تسنیم، صدرالدین علیپور با بیان اینکه در کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تصمیماتی براساس دستورالعمل در شرایط آلودگی هوا وضع می‌شود، گفت: وظایف سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برای همکاری در این شرایط مشخص شده است.

وی افزود: تعطیلی کارگاه‌های عمرانی در سطح مناطق، ممنوعیت فروش طرح ترافیک روزانه و افزایش فعالیت مراکز معاینه فنی به شهرداری تهران و... در حوزه شهرداری تهران بود که شهردار تهران تاکید ویژه‌یی برای اجرای این دستورالعمل‌ها داشته و دستورات مقتضی برای همکاری مناطق و معاونت‌ها در این زمینه ابلاغ شده است.

رییس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری با بیان اینکه تهران در وضعیت وارونگی و انباشت آلاینده‌ها قرار دارد، تصریح کرد: باتوجه به سهم بالای کامیون‌ها در آلودگی هوای تهران، پیشنهاد محدودیت تردد کامیون‌ها در شهر نیز ازسوی شهرداری تهران مطرح شد و تا پایان هفته ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا روزانه در محل استانداری برگزار می‌شود، تصریح کرد: تمام تصمیمات این کمیته به استثنای تعطیلی مدارس که به‌صورت روزانه تصمیم‌گیری می‌شود تا پایان هفته به قوت خود باقی است. علیپور خاطرنشان کرد: همچنین با دستور ویژه شهردار تهران از امروز گشت‌های ویژه شهرداری با هرگونه ایجاد آلودگی هوا در پایتخت ازجمله لاستیک‌سوزی، فعالیت عمرانی و... در سطح شهر برخورد می‌شود.

 

ارسال نظر