در شهر

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۳۲

 فرآیند اصلاح ساختار سازمانی شهرداری‌های کشور پایان یافت

محمد حسن‌آبادی مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‏ها و دهیاری‏های کشور از پایان فرآیند اصلاح ساختار سازمانی شهرداری‌های سراسر کشور خبر داد. به گزارش مهر، حسن‌آبادی گفت: ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها در اجرای ماده ۵۴ قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۴ مبنی‌بر تهیه سازمان اداری شهرداری‌ها با اطلاع شورای اسلامی شهر و تصویب وزارت کشور و تبصره ماده ۱۱۲ قانون استخدام کشوری مصوب ۲۸ اسفند سال ۵۳ مبنی بر اخذ موافقت سازمان امور اداری و استخدامی در رابطه با هر نوع وضع، اصلاح و تغییر تشکیلات شهرداری‌ها، پس از ابلاغ در تاریخ ۲ اردیبهشت سال ۹۴ از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت کشور به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور توسط وزیر کشور در مورخ ۲۰ اردیبهشت سال ۹۴ به استانداری‌ها و شهرداری‌ها برای اجرا ابلاغ شد. وی اظهار کرد: در بخشنامه وزیر کشور، شهرداری‌ها مکلف به اصلاح ساختار سازمانی ستاد شهرداری مناطق و سازمان‌های وابسته به خود ظرف مدت یک‌سال از ابلاغ ضوابط تشکیلاتی شده بودند که این مهم با همکاری تمام دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های کشور انجام و ساختارهای جدید به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.

 بسیاری از طرح‌های یک دهه اخیر جزیره‌ای اجرا شده است

مهدی حجت معاون شهردار تهران گفت: بسیاری از طرح‌های اجرا شده در دهه اخیر همچون بلندمرتبه‌سازی‌ها و مال‌سازی‌ها به گونه‌یی جزیره‌یی و موردی اجرا شده است.

به گزارش مهر، حجت در جلسه «بررسی موضوعات شهرسازی و معماری منطقه ۱۳» تاکید کرد: اینکه با اجرای طرح‌های موردی ظرفیت‌های شهر را با هدف کسب درآمد مصرف و گزینه‌های روی میز طراحان را محدود کنیم، اقدامی نابخردانه است. اندیشه و اساس طرح‌ها و برنامه‌های شهرسازی ‌باید کلان‌نگر در راستای توسعه پایدار شهر و منضم به پیوست‌های اقتصادی، ترافیکی، اجتماعی، فرهنگی و... در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان باشد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از طرح‌های اجرا شده در دهه اخیر همچون بلندمرتبه‌سازی‌ها و مال‌سازی‌ها به گونه‌یی جزیره‌یی و موردی اجرا شده و شهر تهران اکنون وامدار بسیاری از معضلاتی است که دلیل آن سطحی‌نگری و بی‌توجهی به مجموعه شهر بوده است.

 اجرای فاز دوم طرح کاهش، منتظر ابلاغ دولت

وحید حسینی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت: تمام زیرساخت‌های لازم برای اجرای فاز ۲ طرح کاهش فراهم است.

به گزارش مهر، حسینی در خصوص اجرایی شدن گام‌های بعدی طرح کاهش گفت: در حال حاضر تمام مصوبات قانونی اجرای این طرح از مصوبات دولت و شورای عالی ترافیک فراهم شده که اتفاق مهمی است.  وی ادامه داد: تمام محدوده طرح کاهش مجهز به دوربین ثبت تخلفات است و به دلیل یکپارچگی سامانه سیمفا هر خودرویی که فاقد برگه معاینه فنی باشد توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود. این گام اولیه برای اجرای طرح کاهش بود. ما از نقطه صفر شروع کردیم و خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.  حسینی با بیان اینکه اجرای فازهای بعدی مصوبات قانونی را دارد که توسط دولت باید ابلاغ شود، گفت: از سمت مسوولانی که در حوزه آلودگی هوا مسوولیت دارند این مصوبات باید ابلاغ شود اما دولت ملاحظات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را باید در اجرای فاز به فاز این طرح لحاظ کند.  وی از مطالعه فاز سوم طرح کاهش خبر داد و گفت: پیشنهاد ما ۲۴ساعته کردن ممنوعیت ورود خودروهای آلاینده به محدوده طرح کاهش است یا محدودیت ورود برای خودروهای دیزلی فرسوده. ایده‌آل ما آن است که تا پنج سال آینده دیگر موتورسیکلت‌های برقی در این محدوده تردد کنند و موتورسیکلت‌های بنزینی امکان ورود به مناطق مرکزی را نداشته باشند. خودروهای دیزلی بدون فیلتر دچار ممنوعیت تردد باشند اما تمام این موارد جز نگاه فعالان حوزه مبارزه با آلودگی هوا نیاز به ملاحظات دیگری دارد.

 

 

ارسال نظر