خط 4 متروی تهران به پردیس متصل می‌شود

۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۶۴

گروه راه و شهرسازی|

حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی احداث مترو پردیس را از اولویت‌های خود در دوره جدید دانست و گفت: خوشبختانه توافقات لازم با شهرداری تهران از جهت اتصال به خط ۴ متروی کلانشهر تهران در منطقه سرخه ‌حصار صورت گرفته و امید است در سال جاری با حمایت نمایندگان محترم مجلس بتوانیم ردیف اعتباری این پروژه را فعال کرده و از سال آینده مقدمات اقدامات اجرایی آن را آغاز کنیم.

خط ۴ مترو تهران، یک خط درون شهری به درازای ۲۱کیلومتر با ۱۹+۳ ایستگاه است که ایستگاه شهید کلاهدوز در انتهای خیابان پیروزی را به ایستگاه ارم سبز در بلوار فردوس، پایان خیابان شقایق جنوبی می‌رساند. از خط ۴ در ایستگاه مترو بیمه، انشعابی به طول 2.5 کیلومتر گرفته شده و به سوی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه مراسم افتتاح ۳هزار و ۲۱۸واحد مسکن مهر واقع در فازهای ۸ و ۱۱ شهر جدید پردیس اعلام کرد: مجموعه واحدهایی در شهر جدید پردیس و تحویل آنها به متقاضیان به همراه چند پروژه روبنایی شامل دو باب مدرسه، یک مسجد و یک پارک به بهره‌برداری رسید، امید داریم در ماه‌های آتی نیز شاهد تداوم این روند در این منطقه باشیم.

طاهرخانی درخصوص تاخیر برخی متقاضیان در تحویل و سکونت در واحدهای مسکن مهر بیان کرد: طبیعتا فرآیند تحویل تا سکونت امری زمانبر به شمار می‌رود چراکه خروج از یک محله و سکونت در محله و منطقه‌یی جدید متاثر از عوامل بی‌شماری است. تجربه مساکن مهر دیگر نیز نشان می‌دهد که این اسکان تدریجی صورت گرفته و یک‌باره نیست، مساله‌یی که قطعا در پردیس نیز مستثنا نخواهد بود.

طاهرخانی درباره تامین فضای ورزشی در سایت مسکن مهر پردیس نیز گفت: ما کمبودهای زیادی به خصوص از لحاظ خدمات روبنایی در این مناطق داریم در این راستا نیز اراضی زیادی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت ساخت مجموعه ورزشی واگذار کردیم که تعداد قابل توجهی از آنها عملیات احداث را آغاز کرده‌اند ولی قطعا در کنار آن شرکت عمران شهرهای جدید نیز باید فضاهای ورزشی عمومی را به این منطقه اضافه کند که به دنبال آن هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره وضعیت همکاری بانک مسکن نیز در پروژه‌های مسکن مهر اعلام کرد: بانک مسکن همراهی

همه‌ جانبه‌یی با مجموعه وزارت راه و شهرسازی به ویژه شهرهای جدید در این مدت داشته و هیچگاه باعث ایجاد خلل و توقفی در این امر نشده است، خوشبختانه آخرین کمک این بانک به فرآیند واگذاری واحد‌های مسکن مهر حذف ضامن در زمان فروش اقساطی بود که بدون شک نشان از همکاری بالای این مرکز با شهرهای جدید دارد.

 افتتاح ۳۵ هزار واحد مسکن مهر

همچنین مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر نیز عنوان کرد که هم‌اکنون کار ساخت ۹۰هزار واحد باقیمانده مسکن مهر در کشور از سوی وزارت راه و شهرسازی به جدیت درحال پیگیری است ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که اتمام ساخت مسکن مهر به منزله اتمام پروژه‌های مسکن مهر و بستن این پرونده نیست چراکه ما برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در سایت‌ها به حضور و کمک تمامی دستگاه‌های متولی نیاز داریم.

مهرآبادی در طرح مسکن مهر در حاشیه مراسم افتتاح ۳هزار و ۲۱۸واحد مسکن مهر واقع در فازهای ۸ و ۱۱ شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تصمیم بر این شد تا به مناسبت هفته دولت در سال جاری حدود ۵۰ هزار واحد به افتتاح برسد که خوشبختانه تا امروز ۳۵هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده و مابقی در برنامه تدریجی افتتاح‌ها قرار دارد.

مهرآبادی با اشاره به این مطلب که از ابتدای عملیات طرح مسکن مهر تا امروز یک میلیون و ۸۷۰هزار واحد افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: از مجموع ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحد مسکن مهر در کل کشور کار ساخت یک میلیون و ۹۶۵هزار واحد تاکنون به اتمام رسیده است درحال حاضر نیز به استثنای ۱۱۰هزار واحد فاقد متقاضی در سطح کشور و واحدهایی که پرونده‌های آنها در مراجع قضایی در دست بررسی هستند چیزی حدود ۹۰هزار واحد در سطح کشور به صورت بدون مساله باقی مانده است. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با توجه به تاکیدات ریاست‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی بر اتمام هر چه سریع‌تر پروژه‌های مسکن مهر در کشور گفت: هم‌اکنون کار ساخت مابقی واحدها از سوی وزارت راه و شهرسازی به جدیت درحال پیگیری است ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که اتمام ساخت مسکن مهر به منزله اتمام پروژه‌های مسکن مهر و بستن این پرونده نیست چراکه ما برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در سایت‌ها به حضور و کمک تمامی دستگاه‌های متولی مانند وزارت نیرو، نفت، آموزش و پرورش، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و کشور نیاز داریم از سوی دیگر از سازمان برنامه و بودجه نیز انتظار داریم تا جهت تسریع در فرآیند آماده‌سازی معابر به ما کمک کرده تا بتوانیم هر چه زودتر پروژه‌های آماده را تحویل دهیم.

این مقام مسوول تحویل و اسکان را مساله اصلی در حوزه مسکن مهر اعلام کرد و گفت: درحال حاضر کار ساخت نزدیک به ۳۰۰هزار واحد مسکن مهر در کشور به پایان رسیده ولی امکان اسکان در آنها فراهم نیست.

 نیاز ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای تامین خدمات

وی همچنین با بیان این نکته که سهم شهرهای جدید در پروژه‌های مسکن مهر کشور برابر با ۴۰۱هزار واحد است، گفت: ۱۸۰هزار واحد از این رقم بدون خدمات زیربنایی بوده و نیاز به کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان دارد، ما بدون شک برای تکمیل پروژه‌های آماده‌سازی معابر، احداث دیوار حائل و راه‌های دسترسی مناسب همچنین انجام عملیات محوطه‌سازی در سایت مسکن مهر پردیس به ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که امید است با کمک‌های مجلس شورای اسلامی و دولت محترم هر چه زودتر شاهد رفع این مشکلات باشیم.

 قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به بازدید اخیر خود از سایت مسکن مهر شهر جدید هشتگرد نیز بیان کرد: در هشتگرد تعداد واحدهای ساخته شده زیادی وجود دارند ولی به دلیل نبود آب درحال تبدیل به آثار تاریخی هستند، قطعا نگهداری واحدهای ساخته شده که به متقاضیان تحویل داده نمی‌شود، کار بسیار دشواری برای ما محسوب می‌شود لذا امیدواریم همه با همکاری یکدیگر به رفع این مسائل کمک کنند.

مهرآبادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود میزان واحدهای تکمیل و تحویل داده شده در طول دولت یازدهم را حدود ۹۰۰هزار واحد اعلام کرد و گفت: این رقم به معنای ساخت و تحویل سالانه بیش از ۲۲۰هزار واحد است که بدون شک این حجم از کار، اقدامی بی‌سابقه در کل کشور به شمار می‌رود. ۵۵ درصد از اسناد اعیانی واحدهای مسکن مهر در سطح کشور طی دولت یازدهم به نام متقاضیان انتقال داده شد.  

مدیرعامل شرکت عمران پردیس از تهاتر زمین‌های در اختیار این شرکت برای تامین خدمات زیربنایی، آماده‌سازی و محوطه‌سازی پروژه‌های مسکن مهر این شهر خبر داد و گفت: امروز ۳۲۰۰ واحد مسکن مهر فاز ۸ و ۱۱ افتتاح شد. سعید غفوری در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: از خرداد سال گذشته تا امروز بالغ بر 214 میلیارد و 600میلیون تومان از محل تهاتر زمین، اوراق خزانه اسلامی، یارانه مسکن مهر و منابع داخلی برای تامین خدمات زیربنایی، روبنایی، آماده‌سازی و محوطه‌سازی پروژه‌های مسکن مهر هزینه شده است.

 

ارسال نظر