ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۸۴۴

  هزینه صدور کد رهگیری برعهده بنگاه‌های املاک است

رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه هیچ بنگاه املاکی اجازه دریافت پول برای صدور کد رهگیری را ندارد، گفت: بنگاه‌های املاک باید هزینه کد رهگیری که برای خرید و فروش ۴‌هزار تومان و برای اجاره ۲‌هزار تومان است را پرداخت کنند. به گزارش تسنیم، ‌مصطفی‌ قلی‌خسروی یادآور شد: ابتدا قرار بود برای هر معامله‌یی که ثبت شده و کد رهگیری برای آن صادر می‌شود 20‌هزار تومان توسط بنگاه‌های املاک پرداخت شود که در ادامه به 10‌هزار و 8‌هزار تومان کاهش یافت. وی با بیان اینکه مشاوران املاک به این هزینه برای کد رهگیری اعتراض کردند، گفت: این مساله باعث کاهش هزینه صدور کد رهگیری برای معاملات خرید و فروش به 4‌هزار تومان و اجاره‌نامه‌ها به 2‌هزار تومان شد. قلی‌خسروی با تاکید بر اینکه بنگاه‌های املاک اجازه دریافت مبالغی برای صدور کد رهگیری ندارند و این کار تخلف است، اظهار کرد: در صورتی که بنگاه‌های املاک این کار را انجام دهند، اتحادیه مستقیما با آنها برخورد می‌کند.

 

  برقراری پرواز ATR‌ های برجامی به فرودگاه اردبیل

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با افزایش امکانات، ‌تجهیزات و خرید ناوگان جدید ایران ایر در طول هفته ۴پرواز با هواپیماهای ATR به اردبیل انجام می‌شود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرزانه شرفبافی با اشاره به آمادگی کامل ایران ایر برای برقراری مجدد پرواز از فرودگاه پارس‌آباد مغان اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی مناسب از اردبیل به باکو، وان، اهواز، بندرعباس و مشهد پروازهایی انجام می‌شود. علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری هم با اشاره به دریافت موافقت اصولی فرود هواپیمای سبک در شهرستان توریستی سرعین افزود: برای استفاده هموطنان از سایر هواپیماها تلاش می‌کنیم باندهای فرودگاه اردبیل را به ۴‌هزار و ۵۰۰ متر افزایش دهیم.

  بهره‌برداری از ۱۰۰۰ دوربین ثبت‌ تخلف در جاده‌ها

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی کشور با اشاره به تجهیز همه راه‌های شریانی کشور به دوربین ثبت تخلفات تا سال ۱۳۹۸ گفت: تاکنون بیش از یک‌ هزار دوربین ثبت تخلف در جاده‌های شریانی کشور نصب شده و طبق برنامه‌ریزی قرار است در همه راه‌های شریانی کشور، این مهم محقق شود.  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان افزود: سال گذشته ۶۰۰ دوربین ثبت تخلف در راه‌های شریانی کشور نصب و امسال هم همین تعداد دوربین در این راه‌ها نصب می‌شود. وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های این سازمان، بحث ارتقای ایمنی جاده‌هاست که برنامه‌های این‌چنینی می‌تواند باعث ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی شود که برای برداشتن گام‌های بلند در این رابطه حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای ارتقای جاده‌های استان زنجان از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.

  تدوین دستورالعمل تامین مالی انبوه‌سازی

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: به زودی دستورالعمل نحوه تجهیز منابع مالی انبوه‌سازان برای ساخت‌وساز در بافت‌های ناکارآمد شهری در ستاد ملی بازآفرینی تصویب می‌شود. به گزارش مهر، محمدسعید ایزدی گفت: شرکت عمران در بخش احیای بافت‌های نابسامان و ناکارآمد شهری همه وجوه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شامل بخش‌های زیست محیطی، اهمیت به معیشت ساکنان، بازسازی کالبدی و ارتقای فرهنگی بافت‌ها را در دستور کار دارد. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مرحله اول اجرای این فرآیند شناسایی دقیق حجم بافت‌ها را انجام دادیم که شامل وجود محله‌های حاشیه‌نشینی در ۱۱۰شهر، بافت‌های فرسوده در ۴۹۵شهر و بافت‌های تاریخی در ۱۶۷شهر می‌شود و به طور کلی ۱۴۰هکتار بافت ناکارآمد در ۲۷۰۰محله در سراسر کشور شناسایی شده است. مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: محله‌های حاشیه‌نشین‌ هزار و ۱۰۰محله با جمعیت بیش از ۱۱میلیون نفر و مساحت ۶۱‌ هزار هکتار است همچنین 8 میلیون نفر در بافت‌های تاریخی و فرسوده زندگی می‌کنند که شامل ‌هزار محله بافت محله با ۵۵ هزارهکتار و ۶۰۰ محله در بافت تاریخی با ۲۴‌هزار هکتار می‌شود بنابراین در ۵۴۳ شهر که عمدتا کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ هستند، بافت نابسامان داریم. وی با بیان اینکه یک سوم از مساحت شهرها و یک سوم مساحت شهرنشین ایران در محدوده‌های فرسوده، تاریخی و حاشیه‌یی زندگی می‌کنند، افزود: یک سوم جمعیت شهری بد مسکن بوده و حادترین مسائل آنها ایمنی و عدم تاب‌آوری خانه‌های آنهاست که با کوچک‌ترین پدیده‌های طبیعی، مشکلات جبران‌ناپذیری به ساکنان و شهروندان وارد می‌شود و در مرحله بعد عدم امنیت و آسیب‌های اجتماعی است که در این مناطق ۲۰ آسیب اجتماعی طبقه‌بندی شده و رسیدگی به 5 آسیب طلاق، اعتیاد، بزه و زنان و کودکان ویژه در اولویت گذاشته شده‌اند.

 

ارسال نظر