ویژه

۱۴۰۱/۰۹/۲۸ - ۰۱:۳۶:۲۰
کد خبر: ۱۹۵۴۷۶

لزوم توجه به تامین زیرساخت‌ها برای اجرای پروژه‌های ملی

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌ها و پروژه‌های ملی، گفت: توسعه شریان‌ها و جاده‌های مواصلاتی، شبکه فاضلاب، صنایع پایدار و حمایت از گلخانه‌ها باید جزو اولویت‌ها باشد. به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی دیروز - دوشنبه بیست‌ویکم آذر- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهر اردل بعضی از تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه سی تی اسکن را ندارد که امیدواریم این مهم توسط علوم پزشکی استان چهار محال و بختیاری پیگیری شود.

وی افزود: سال‌های گذشته یک دستگاه دیالیز توسط وزارت بهداشت به علوم پزشکی استان چهار محال و بختیاری تحویل داده و مقرر شد با توجه به مصوبه کمیته فنی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در محل درمانگاه شبانه‌روزی شهر دشتک قرار گیرد، اما با توجه به مساعدت خیران و فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم، دستگاه به بهره‌برداری نرسیده است. رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این دستگاه دیالیز به مردم بخش بازفت، دوآب صمصامی و دشتک خدمات‌رسانی می‌کند. وی با تاکید ویژه بر بخش شیلات و کشاورزی در استان، گفت: پیشرفت‌های حاصل شده در این حوزه مرهون تلاش مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط است؛ لذا چند طرح بزرگ در استان از جمله طرح هشت هزار هکتاری دیناران، طرح دو هزار و ۵۸۳ هکتاری تلخاب و طرح چهار هزار هکتاری خانمیرزا در دست اقدام است که در صورت همت مسئولان و اختصاص اعتبار ویژه جهت راه‌اندازی آنها، تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال‌آفرینی انجام می‌شود. سلیمانی با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌ها و پروژه‌های ملی، تصریح کرد: توسعه شریان‌ها و جاده‌های مواصلاتی، شبکه فاضلاب، صنایع پایدار و حمایت از گلخانه‌ها باید جزو اولویت‌ها باشد، در این راستا شورای اسلامی استان تلاش می‌کند در کنار مسئولان اقدامات بزرگی برای استان انجام دهد و حق مردم را مطالبه کند. رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تسهیل شرایط سرمایه‌گذار و حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان ضرورت جامعه امروزی است، گفت: استان چهارمحال و بختیاری با داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان نیاز به اجرای برنامه‌ریزی مدون در این حوزه دارد، لذا از مسئولان ذی‌ربط انتظار می‌رود با جذب سرمایه‌گذار و استفاده از همکاری جامعه شورایی، ظرفیت‌های استان را شناسایی کنند و برنامه ارائه دهند تا استان در حوزه صنعت گردشگری و جذب توریسم به اهداف خود برسد.

عزم ملی در مدیریت مصرف گاز در فصل سرد

 مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در سی و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور استاندار همدان برگزارشد، گفت: با توجه به اعمال محدودیت در مصرف گاز واحد‌های تولیدى، به منظور پایداری جریان گاز مشترکین خانگی از کلیه مشترکین خانگی تقاضا می‌شود تا با رعایت صرفه جوئی و تنظیم دمای (18 الی 21درجه) و خاموش کردن وسایل گازسوز اضافی و پوشیدن لباس مناسب زمستانی، ضمن کمک به پایداری جریان گاز امکان بهره‌مندی از این نعمت الهی را برای تمام مشترکین خصوصاً مشترکین نقاط دوردست و کوهپایه‌ها فراهم کنند. محمد صادق محبی نظر عنوان کرد: با توجه به برودت هوا در این روزها و افزایش مصرف گاز، ضرورت دارد در صرفه‌جویی و کاهش مصرف دقت لازم را داشته باشیم. وی گفت: واحدهای تولیدی استان در فصل سرد مصرف سوخت به ویژه گاز را مدیریت کنند.

 

 

ارسال نظر