ویژه

۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۰۳:۴۷:۵۹
کد خبر: ۱۸۸۲۴۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی: 

۱۴۶ هزار و ۱۳۳ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان مرکزی جابه‌جا شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۴۶ هزار و ۱۳۳ مسافر از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین ماه جاری توسط ناوگان حمل و نقل مسافری این استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شدند.  «مهرداد جهانی» افزود: تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۸ و ۶ دهم درصد افزایش داشته است. وی ادامه داد: ۷۲ هزار و ۷۰۲ مسافر از مجموع مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل  و نقل مسافری استان مرکزی در این مدت، به استان وارد و ۷۳ هزار و ۴۳۱ مسافر از استان خارج شدند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعداد مسافران ورودی به استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است. جهانی تعداد سفرهای ثبت شده در این مدت را ۶ هزار و ۲۹۰ سفر عنوان کرد و گفت: مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی توسط یک هزار و ۷۰ دستگاه ناوگان مسافری به نقاط مختلف کشور انجام شده‌ است. وی ادامه داد: سه هزار و ۱۳۱ سفر از مجموع سفرهای انجام شده در این مدت توسط ۲۵۰ دستگاه اتوبوس، یک هزار و ۲۱ سفر توسط ۴۶۰ دستگاه مینی‌بوس و ۲ هزار و ۱۳۸ سفر توسط ۳۶۰ دستگاه سواری کرایه صورت پذیرفته‌ است.

افزایش 9 درصدی حجم گاز تحویلی به استان‌های شمالی 

از سوی منطقه 9 عملیات

سرپرست منطقه 9 عملیات انتقال گاز از افزایش 9.3 درصدی حجم گاز تحویلی به استان‌های شمالی، طی سال گذشته از سوی این منطقه عملیاتی خبر داد. به گزارش روابط عمومی منطقه 9 عملیات انتقال گاز، محی‌الدین مفخمی، با اعلام این خبر اظهار کرد: حجم گاز عبوری از این منطقه در سال گذشته 24.8 میلیارد مترمکعب بوده است که نسبت به مدت مشابه سال 99 افزایش 11.7 درصدی را نشان می‌دهد. وی با بیان اینکه حجم گاز عبوری شامل مجموع گازهای تحویلی به استان‌های شمالی و انتقال داده به مناطق مجاور است، افزود: حجم گاز تحویلی به شرکت‌های گاز استانی تحت پوشش منطقه (گلستان، مازندران، گیلان) در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 99 به میزان 9.3 درصد افزایش داشته است. سرپرست منطقه 9 عملیات انتقال گاز با اعلام اینکه حجم گاز تحویلی به نیروگاه‌ها 13.5 درصد افزایش داشت، خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت حجم گاز انتقالی به مناطق مجاور نیز نسبت به مدت مشابه سال 99، 23.8 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

پیشرفت 55 درصدی اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب

 2 شهر و 25 روستا در فلاورجان

مدیر آبفای فلاورجان از پیشرفت 55 درصدی اجرای شبکه فاضلاب 2 شهر و 25 روستا در این شهرستان خبر داد. محمدمهدی پراندوخ گفت: این طرح با هدف‌ بهره‌مندی ساکنان شهرهای اشترجان و مینادشت و 25 روستای دیگر از خدمات جمع‌آوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب اجرا می‌شود.  وی با بیان اینکه طرح اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب با سرمایه‌گذاری شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان و به منظور بازچرخانی پساب در صنعت و کاهش وابستگی به آب‌های سطحی در سه مرحله مختلف در حال اجراست گفت: در مرحله نخست که عملیات اجرایی آن از سال 1397 آغاز و تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است 9.7 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب در 14 روستای شهرستان فلاورجان اجرا می‌شود و جمعیتی بالغ بر 21 هزار و 500 نفر را تحت پوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب قرار می‌دهد. مدیر آبفای فلاورجان به بخش دوم این طرح که در شهرهای اشترجان و مینادشت در حال اجراست نیز اشاره کرد و افزود: در این مرحله 67 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا و یک باب ایستگاه پمپاژ احداث می‌شود که با پیشرفت 70 درصدی همراه بوده است.

اهدای 1040 منبع فیزیکی و الکترونیکی فارسی و غیرفارسی

به کتابخانه آبفای استان اصفهان

با اجرای پویش «اهدای کتاب – اهدای دانایی» تعداد 1040 منبع فیزیکی و الکترونیکی فارسی و غیرفارسی در سال گذشته به کتابخانه آبفای استان اصفهان اهدا شد. این منابع شامل 581 جلد کتاب، 126 نسخه مقاله الکترونیک، 23 نسخه مجله الکترونیک، 170 کاتالوگ الکترونیک، 31 نسخه مقالات الکترونیک سمینار و 109 نسخه الکترونیک استاندارد به زبان‌های مختلف است که توسط کارکنان شرکت و شهروندان به کتابخانه شرکت اهدا شد . آبفای استان اصفهان در دی ماه سال 1400 با اجرای طرح«اهدای کتاب – اهدای دانایی» از همکاران شاغل و بازنشسته و همچنین کلیه علاقه‌مندان دعوت کرد کتاب‌های مازاد و سالم خود را به کتابخانه این شرکت اهدا کنند تا ضمن به‌جای گذاشتن اثری ماندگار از خود، در گسترش دانش نیز سهمی داشته باشند. این طرح با استقبال کارکنان و علاقه‌مندان فرهنگ کتابخوانی رو به رو شد و فقط در مدت سه ماه تعداد 1040 منبع ارزنده در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و ادبیات داستانی، علوم اجتماعی، فناوری، حسابداری، فنی- مهندسی و بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب و ... به کتابخانه اهدا  شد.

 

ارسال نظر