ایرانشهر

۱۴۰۰/۱۱/۲۷ - ۰۲:۵۸:۳۵
کد خبر: ۱۸۶۹۸۱

رصد نقاط حادثه‌خیز  به صورت آنلاین

رضا اکبری، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تصویب دستورالعمل بازنگری شده شناسایی و اولویت‌بندی نقاط پرتصادف در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور خبر داد.

به گفته وی، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، این دستورالعمل در قالب یک سامانه برخط، ضمن به روز رسانی و ثبت به روز تصادفات جاده‌ای کشور، کلیه نقاط پرتصادف را بر اساس شاخص مربوطه به روز رسانی می‌کند و مبنای تعریف کلیه پروژه‌های سطح کشور برای رفع نقاط حادثه خیز خواهد بود.

رضا اکبری در گفت‌وگو با تسنیم، تاکید کرد: ترکیب دستورالعمل جدید و سامانه مذکور، گام بسیار مهمی برای اولویت‌بندی درست و تعریف دقیق پروژه‌های اجرایی و بهینه‌سازی منابع با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای کشور خواهد بود.

خرم از سازمان نظام مهندسی رفت

طی حکمی از سوی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، حمزه شکیب به عنوان سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور جایگزین احمد خرم شد.

خرم دی ماه سال 98 طی حکمی از سوی حسن روحانی رییس‌جمهور سابق به مدت سه سال به عنوان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شده بود. حدود یک سال دیگر از دوره ریاست، وزیر دولت اصلاحات باقی مانده بود. به گزارش تسنیم، در حکم رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی خطاب به شکیب تاکید شده وی شورای مرکزی دوره نهم را تشکیل دهد. به این ترتیب به زودی مقدمات برگزاری جلسه هیات عمومی شورای مرکزی و به تبع آن انتخاب رییس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار خواهد شد.

جزییات شرایط جدید کرونایی برای سفرهای جاده‌ای

داریوش باقر جوان، مدیرکل دفترحمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اعلام کرد: تنها کسانی که کارت واکسن داشته باشند یا تست منفی کرونای خود را با مهلت کمتر ۷۲ ساعت ارایه کنند می‌توانند با وسایل حمل‌ونقل عمومی به سفر بروند و نظارت‌ها در شرایط کرونایی کنونی تشدید شده است. باقر جوان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر اتصال سامانه امید برای همه شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای از این نظر که بتوانند از طریق کد ملی اطلاعات کرونایی مانند وضعیت واکسیناسیون و تست PCR مسافران چک شود، انجام شده و برای برخی جزییات بیشتر زیر ساخت‌ها نیز تکمیل شده‌اند.

فروش آنلاین بلیت اتوبوس  از مبدا تهران محدود شد

برخی از شرکت‌های آنلاین فروش سفر در اعتراض به تصمیم اخیر انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری استان تهران مبنی بر کاهش کارمزد بلیت سفر، فروش اینترنتی بلیت اتوبوس را قطع کردند.

به گزارش ایرنا از صبح دوشنبه ۲۵ بهمن فروش بلیت اتوبوس آنلاین از مبدا تهران از سوی برخی شرکت‌های آنلاین سفر که تا ۷۰ درصد تامین 

بلیت فروشی آنلاین را بر عهده دارند قطع شده است و مسافران بسیاری از شهرها از مبدا تهران برای خرید بلیت باید به صورت حضوری و سنتی به ترمینال‌های مسافری شهر خود مراجعه کنند. 

مدیر روابط عمومی یکی از شرکت‌های فروش آنلاین سفر در این باره گفت: اخیرا انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری استان تهران، به یک‌باره ابلاغیه‌ای را خطاب به شرکت‌های آنلاین فعال در فروش بلیت اتوبوس کشور ارسال کرده که طی آن، بدون تشریح و توجیهی کارمزد فروش باید بیش از ۵۰ درصد کاهش یابد.این تصمیم دستوری و کارشناسی‌نشده موجب اعتراض بازیگران صنعت شده و مراتب به استحضار مسوولان برای بررسی بیشتر نیز رسیده است.  وی ادامه داد: در همین راستا «کسب‌وکارهای آنلاین سفر» طی چند روز گذشته فروش آنلاین بلیت اتوبوس از مبدا تهران را محدود کردند و از نیز تصمیم گرفتند تا رفع مشکل ایجاد شده از فروش آنلاین بلیت اتوبوس (از مبدا تهران) در پلتفرم‌های خود تا اطلاع ثانوی صرف نظر کنند.

در همین حال، احمد نوذری، رییس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌و نقل مسافر کشور گفت: با هدف کاهش فشار از شرکت‌های حمل‌و نقلی، انجمن کارگروه ترمینال‌ها تصمیم گرفته است که شرکت‌های فروش آنلاین بلیت اتوبوس فقط می‌توانند با کارمزد ۲ درصدی بلیت فروشی آنلاین داشته باشند.

نوذری درباره چرایی تصمیم اتحادیه برای کاهش کارمزد فروش آنلاین بلیت اتوبوس از۵ درصد به ۲ درصد افزود: در شرایطی که قیمت اتوبوس تا ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و هزینه‌های شرکت‌های حمل‌و نقلی به‌شدت زیاد شده، شرکت‌های آنلاین فروش بلیت هم تا ۵ درصد کارمزد از محل فروش بلیت از شرکت‌های حمل و نقلی دریافت می‌کنند که فشار زیادی را به شرکت‌های حمل‌و نقلی وارد می‌کند و بر این اساس در ابلاغیه جدید، تصمیم بر آن شد تا این کارمزد به ۲ درصد کاهش پیدا کند.

 

ارسال نظر