ایده‌های ارزش‌آفرین معدنی 3 برابر شدند

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۳۴۶

خداداد غریب‌پور که در جمع مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین معدنی و صنعتی در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری سخن میگفت، تصریح کرد: در حال شکل دهی گفت‌وگوی استراتژیک بین دو بخش هستیم. وی افزود: ایمیدرو در جایگاه شتاب‌دهنده ملی بین حوزه دانش و تولید- به عنوان دو سوی این حلقه- عمل می‌کند. معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت ادامه داد: ایمیدرو این ارتباط را رونق می‌دهد و تسهیل می‌کند. غریب پور با تاکید بر اینکه استراتژی ایمیدرو از سوی دانشگاه تدوین شده، گفت: امسال در جشنواره دوم «اینوماین» با فرایندی که ایجاد شده تعداد ایده‌های ارزش‌آفرین با رشد حدود 3 برابری به 400 رسید.

وی یادآور شد: در سال جاری 20 طرح تحقیقاتی و پژوهشی بر اساس نیاز حوزه صنایع معدنی طراحی شده  که عمدتا به حوزه محیط زیست ارتباط دارد. غریب‌پور افزود: تنها بر فولاد تمرکز نداریم و صنایع مس در کنار بخش‌های اصلی همچون اکتشاف، استخراج و فراوری نیز شامل طرح‌های تحقیقاتی می‌شوند. غریب‌پور تاکید کرد: ظرفیت آموزشی ایمیدرو 2 برابر و پژوهشی آن 50 درصد رشد یافته است. رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین گفت: در جشنواره دوم اینوماین، حضور 7 شرکت بزرگ معدنی و صنایع معدنی، برگزاری نشست‌های دوطرفه، نمایشگاه ارایه دستاوردهای فناورانه و مهم‌تر از همه پیگیری ایده‌های ارایه شده جزو تغییرات جشنواره امسال نسبت به جشنواره نخست است.

غریب‌پور درباره ساختاردهی به همکاری‌های حوزه دانش و صنعت اشاره کرد و‌ گفت: ایمیدرو به همراه دانشگاه تهران با تاسیس موسسه مشترک با نام یونیدرو، به نهادسازی در این بخش اقدام کرده‌اند. وی تاکید کرد: این اقدام سبب مانایی و پویایی روابط دوطرفه می‌شود. غریب‌پور تصریح کرد: امروزه بیش از هر عاملی به دنبال گفت‌وگوهای دوطرفه هستیم. وی نقش دانشکده معدن دانشگاه تهران در پایه‌گذاری و شکل‌گیری این حوزه دانش در کشور را یادآور شد و اظهار داشت: دانشکده معدن یکی از 4 دانشکده پایه‌ای دانشگاه تهران بوده است.

سیاوش ملکی معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری نیز در ادامه این مراسم گفت: اکنون میزان ضمانتنامه‌های بانکی مربوط به این صندوق از مرز یک‌هزار میلیارد تومان گذشته که این امر نقش بسزایی در حرکت رو به جلوی شرکت‌های دانش بنیان دارد. وی افزود: براساس برنامه‌ریزی این صندوق، شرکت‌های دانش بنیان تا ۸۰ درصد می‌توانند برای اخذ تسهیلات ضمانت اخذ کنند.

ملکی گفت: میزان خرید از شرکت‌های دانش بنیان هم سقف ۵۰ میلیارد تومانی دارد و تسهیلات در گردش هم با نرخ ۱۱ درصد در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر